SME
Utorok, 20. október, 2020 | Meniny má VendelínKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Bystrica dala RegioJetu zelenú, autobusy budú jazdiť od februára (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 5 6 > >>

Hodnoť

 

aj ked nie som z nitry/bb a pravdepodobne v zivote nevyuzijem tuto linku, tesim sa, ako regiojet ukaze konkurenci, ako sa podnika-kvalitnejsie za lepsiu cenu. A tesim sa na odchod "podnikatelov" ktori podnikaju tak, ze sa ochrania pred konkurenciou podplatenim politikov/uradnikov...
 

 

len aby ste sa netešili, keď "konkurencia" vykántri všetkých ostatných dopravcov - a potom zdvihne ceny! Lebo presne tento scenár nasledoval v domovine RadimJeta, ktorí si teraz kupuje Slovač za fľaše balenej vody!
 

Soudruhu

ak napises nejake tvrdenie, bolo by ho nacim:
- podlozit nejakym dokazom (ze sli ceny v Cechach hore nad uroven kde boli v case, ked SA vstupila na trh)
- napisat v sulade s pravidlami slovenskeho pravopisu
 

podložená kalkulácia

už som písal, že tu ide iba o konkurenčný boj a s takými cenami musí vysoka prerábať a dotovať ich a asi nie z vlastných . Cestovné s NT do BL za 2 € ? To snáď nemyslia ľudia , že to je normálne keď pri plnej vyťaženosti autobuse zarobí na jednej ceste 80 € , pričom len 20 € stojí nafta okolo 30 € mzda šoféra a už sme na 50 € nákladov. Atobus stojí 350 000 € čo sami priznali a odpisy z tohto autobusu sú zhruba 1 €/km, čo pri jednej ceste sú náklady ďalších 100 € a k tomu treba pripočítať náklady na servis, prehliatky, pneumatiky, oleje , čístenie a už sme pri nákladoch 200 € na jednu cestu a tržba je max. 80 € , takže na každej ceste prerobí 120 € a to ešte nepočítam nejaký zisk. Kto to zaplatí ? Však cestujúci . Teraz zničí konkurenciu a potom nebude cestovné za polovičné ceny ako teraz ale za 3x násobné, lebo náklady sa musia vrátiť, takže cesta z NT do BL nebude za 2 € ale za 6-8 €. Ľudia tešte sa .....
 

jednu konštantu uprav

Student jazdí aj s autobusmi s kapacitou myslím 66 miest. Ak by to spravil, kto káže potom ľuďom cestovať za 6-8 eur?
 

No tak jedna jazda BA-NR

Prijmy
35 ludi, kapacita 50, 100 km

Naklady
Autobus stoji nafta 30 krat 1,2, plus cena autobusu 8 eur samotny bus 8 eur opotrebenie, sofer 4 eura, myto 6, spolu 62

Takze Turancar teraz na starych busoch cica z kazdej jazdy 2 eura cisty zisk.
Teda ak su skurtocne naklady 1,40 eura tak zisk 3,20 je teda 200% nakladov co je nehoraznost.

Podotykam ze ine linky ako Bratislava Velky Krtis nemozu pendlovat viackrat za den lebo na to nie je dost cetujucich a tak cena autobusu tvori velku cast listka, a tak na trase BA-Nitra pendlovacim stylom nema Turancar konkurenciu ale monopol a riadne cica cestujucih co dusa da...

Volim Fresa a Dvonca lebo zabili SDKU-KD
 

aj za 10

tešíme sa :) prehnitý systém železníc a autobusov na Slovensku sa zrazu zobudil, že existuje konkurencia.
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

pre ivasj

Aj keď sa časom určite zvýši cena, ale zároveň sa dovtedy zvýšia aj poskytované služb&!
Takže je to OK, nemám nič proti zvýšeniu cien pri zvýšenej úrovni služieb!
 

Ale hlupáčikovia-slopáčikovia

keď zdvihne cenu ktokoľvek, tak je tu znovu šanca pre ďalšieho - lacnejšieho. A v tom je čaro konkurencie !!! Ale treba to "rozbehnúť" a nie chráááápať po Slovensky ... Včera bolo neskoro.
 

Písal som to

do jedného diskusného fóra tam 2 mesiace dozadu, príspevok sem skopírujem, aj keď mnohé veci nie sú úplne presné, ale ako ilustrácia stači:

tak rátajme, BA - NR medzi autobusovými stanicami 90km, spotreba autobusu 30l /100km, cenu nafty bez DPH dajme tomu 1,10€/l, autobus neviem nájsť ceny ale tipnem si nejakých 200tisíc € bez DPH pri 50 miestach. Ak chce jazdiť v hodinovom takte tak uvažujme že za deň otočí trasu tam a späť 4krát. Autobusy sa pokiaľ viem odpisujú 4 roky, takže náklad na rok 50 tisíc €. Hmotnosť autobusu nad 12 ton, emisná norma Euro V, sadzba mýta je 0,06€/km bez DPH

Ojazdené za deň 4 x 2 x 90km = 720km, za rok 262 800km
spotrebovaná nafta 4 x 2 x 0,9 x 30 = 216 litrov, za rok 78 840 litrov
cena za naftu za rok 86724€
náklady na mýto 262 800 x 0,06 = 15768€

celkové náklady autobus + nafta + mýto = 152 492 € ročne bez DPH, 182990€ s DPH

tržby od cestujúcich pri veľmi nepravdepodobnom prípade že každý spoj tam aj späť bude úplne plný 4 x 2 x 50 x 2€ x 365 = 292 000€, ak dáme priemernú obsadenosť 60%, tak len 175200€

a to som nerátal plat vodičov, zákonné poistky, dane, údržbu autobusu, pneumatiky, STKčky, nutnosť vozidlá garážovať, nutnosť mať nejaké zálohy..pravda môže mať autobusy o niečo lacnejšie a stihnúť toho odjazdiť za deň viac, ale stále mi to vychádza, že za 2€ sa BA - NR odjazdiť so ziskom nedá aj keby lietal non stop hore dolu a mal plné autobusy.
 

ked dokaze v UK

jazdit megabus na trase Inverness-Londyn (cca 890 km) od 5-10 libier, Inverness-Edinburgh (cca 280 km) 1.5-2.5 libier (2009), teraz za 4 libry ak si kupis v predstihu listok roky, preco by to malo byt stratove na Slovensku? Iny business model, ina forma financovania...
Vitam kazdu konkurenciu...
 

 

dalsi socialisticky planovac:)))) vie dobre najst ako TO NEJDE:)))
zopar pripomienok
- ano, tomu ver, ze autobus sa na ceste Nitra-Ba aj viac krat za den otoci... vymenis vodica a autobus jazdi dalej... v doprave je zvycajne vozidlo to najdrahsie... prestavkovanie vodica vo vozidle je snad zly vtip zo socialistickeko skanzenu, jeden autobus sa dokaze na Nitra-BA trase otocit odhadom, aj s rezervou, minimalne 5 (5x tam, 5x spat) krat!!! preboha to si tu niekto mysli ze na 100km trase urobi 1 autobus 1 kolecko za den??

- a teraz najtazsi kaliber pre socialistickych planovacov! pohyblive ceny! 2 eura urcite nie je cena za spicku. to je cena za sedlo... sedlo ked by ten tvoj autobus ktoreho cenu pekne zratal stal v garazi a vodic s vylozenymi nohami, alebo by viezol vzduch... v tom case mozes dat autobus pod cenu, musis ist aspon za cenu nafty, myta... ale autobus ci stoji v garazi alebo jazdi stoji rovnako... hlavne ked ho mas na leasing so servisom v cene...
- takze ti prezradim cenotvorbu mimo socialisticke skanzeny: v utorok na obed 2 eura, v piatok poobede aj 10 eur... predstav si!!! skandal! ziadna rovnost!!! cena podla dopytu! kto to kedy videl! nehorazne!
 

Aj keby

sa medzi BA a NR otočil za deň 10krát, úmerne tomu vzrastú náklady na naftu, mýto, pneumatiky či STK (lebo ich bude treba častejšie meniť/absolvovať), jedine fixné náklady ako tie odpisy či cestné dane alebo garážovanie rozpočítajú na viac kilometrov. Ja som počítal pre prípad, že každý autobus sa otočí medzi BA a NR 4krát, ja nie som ekonóm a až tak dobre sa do toho nevyznám, ale nedalo by nad tým pouvažovať, keď už Jančura spomínal že bude jazdiť za 2€...jasné, že čím viac jazdí a jeho autobusy sú plné tak by sa to možno dalo jazdiť so ziskom, ale určite každý spoj nebude plný, reálne sa ľudia v priebehu dňa poväčšinou vezú jedným smerom a opačným smerom sa potom musí autobus vracať aj (skoro)prázdny, takže potom priemerná obsadenosť klesá a ceny musia byť diferencované a v priemere vyššie než tie 2€ aby to bolo ziskové....alebo druhá možnosť a to mu nechcem dopredu krivdiť, ale ten masívny útok dopredu...odstaví zopár konkurentov a potom pomaly zvýši ceny...
 

 

Ako Ti moze vzrast vzhladom na vyssi pocet jazd naklad na STK,ked je to jeden fixny naklad za kazdve 2 roky?
 

 

Podla letakov ktore RJ distribuoval nemaju byt ceny zavisle na tom kedy cestujuci cestuje.Vyrazne vyssie ceny vsak budu pri kupe na pobocke, ci priamo v autobuse.
 

splinter

Tvoje starosti a Rotschildove peniaze?! Ak chceš cestuj s nimi, alebo nie.Ohováraj až potom, keď to bude aktuálne!!
 

náklady - autobus

Nooo. ja by som mal nejake pripomienky k Tvojmu prepoctu :-)

1. 2 € cena listka je dostatocnym stimulom pre cenovo vysokocitlivostny narod akym Slovač a aj region BB je ,na to, aby tie autobusy boli nadpriemerne obsadene, dalej sa da predpokladat, ze akciova cena 2 € nebude platit stale a budem obmedzena dnom jazdy, hodinou, zaujmom, sposobom a casom kupy - teda na styl yield managementu, Slovač nie je zas taka internet user-friendly ako si myslia ti, co robia len s internetom....

2. cena nafty po pade ropy nizsia, pre velke mnozstvo PHM su nakupy urcite kontrahovane koncernom SA, s obvyklym sposobom najlepsie od dodavatela z krajiny, kde je mozna vratka spotrebnych dani z mineralnych olejov, bezna prax

3. cena BUS - velmi individualna, ak chcete mat co najnovsi BUS s prislusenstvom urcite viac ako 200-300 tis, spotreba cca moze byt - tiez do istej miery individualna

4. Myto - prilis vela kilometrov za rok, dlzka spoplatnenych usekov je nizsia ako celkova vzdialenost useku BA-NR

5. Obrat - no s jednym vodicom by som ja skor povedal, ze 3x, ratam totiz s nejakym oddychom, de facto prestojom

6. Odpisy - nefinancny naklad - nema ziaden vplyv okrem prvotneho obstarania. Ziadny zakon neurcuje u ziadneho majetku ako dlho sa musi odpisovat, takze nie 4 roky, ale povedzme aspon 7 rokov. Pocitat danovy odpis ako naklad kalkulacneho odpisu je nezmysel, pretoze danove zakony su pre potreby kalkulacii irelevantne.
Okrem toho obstaraval v minulosti majetok formou operativneho lizingu, a ten sa do nakladov prostrednictvom odpisov nedostane, teda v prvych rokoch by mal znacnu nakladovu vyhodu oproti kupe

vodici-zakonne poistky, to myslis tie odvody?
ja by som povedal, ze este aj havarijna, zodpovednosti za skodu, cestov.a asist.sluzieb
financne naklady-uroky, poplatky z uverov obstarania busov
udrzba, pneumatiky, STK, kolky, potvrdenia atd - skor minoritnejsie pri novom autobuse, v kazdom pripade fixne, tak ako vacsina ostatnych, preto je potrebne aby jazdili co najviac....
atd...x dalsich malych nakladov - koncesionarske poplatky napr. :-)

dane? a to je co za naklad? DPH ide mimo nakladov a dan z prijmov neplanuje ziadna firma vo svojich kalkulaciach
Este tak cestna jedine, ale zase flotilu kupovat nebude kvoli jednej linke

No, cize ja na ten zaver by som odpovedal asi takto:
keby lietal non-stop hore-hole a mal plne autobusy - so ziskom sa to odjazdit da
 

Nieco mi tu nesedi

Odpisy z majetku sa davaju do nakladov, odpisy ale negeneruju dalsi naklad.
Ak kupim bus za 350000 a odpisuje sa styri roky tak rocne si mozem dat do nakladov 87500
To znamena o tu sumu si znizim danovy zaklad. Alebo sa mylim?
 

:-)

Odpisy sa davaju do nakladov, ale negeneruju dalsi naklad?
Uzasna veta :-)

Odpis samotny je naklad, nie? Lebo odpis je rozpustanim obstaravacej ceny do vydavkov. Zmyslom danovych odpisov je, aby podnikatelia nemohli majetkove aktiva vysokych hodnot uplatnit jednorazovo, cize o 1/4 znizuje rocny danovy zaklad
Kupa busu prebehne v celkovej obstaravacej cene, ale tato transakcia nijak nevstupuje do nakladov.

On tak ako to vypocital, to vypocital matematicky dobre, len akurat, ze nerealne...
 

1 2 3 4 5 6 > >>

Najčítanejšie na SME Ekonomika