SME
Pondelok, 25. január, 2021 | Meniny má GejzaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Autobusy RegioJetu pôjdu od februára do Bystrice aj bez licencie (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

 

Zrovna by som nikomu nevyvracal tvrdenie, že Ficov vlakový nezmysel bol úmyselne mierený aj na elimináciou konkurencie štátnemu vlakovému dopravcovi, že zabil pre seba dve muchy jednou ranou. Prispieť k tomu u autobusov prejavili snahu aj jeho nitrianski gubernátori.

Primárne posilnenie postavenia vlakovej dopravy ako ťažiskovej vo svete je trendom, predovšetkým pre zníženia intenzity indiv. autom. dopravy i všeobecne cestnej verejnej s ich všetkými záťažami priamymi či externými. No tu iste s takmer nulovým efektom u áut, tak jedine autobusári zrejme môžu počítať úbytky tržieb ťažiskovo od študentov na cca súbehu s vlakom. Možno tak rozhýbal len kostry niektorým seniorom. A ako som mal možnosť viackrát v pozdných večerných a nočných vlakoch zažiť dal možnosť bujarým tínedžerom chodiť za zábavou do iných miest, čo náležite oslavujú napr. vystriekaním prášk. has. prístroja vo vagóne. Okrem mňa z tých pár platiacich po pár takýchto zážitkoch zrejme použije nabudúce auto.

Regiojet zjavne už nemohol zareagovať so zrušením akvizície na Slovensku pre nazmlúvané či zakúpené dopr. prostriedky atd. I náhly presun inde nie je tak jednoduchá záležitosť. Som zvedavý, že ako sa mu bude dariť, lebo aj pri autobusoch gro tej potencionálnej konšpiračnej komunity tvoria bezplatní z toho Ficovho nezmyslu. Pri takto zdeformovanom trhu tu zrejme nevytvorí ani zlomok toho ako napr. spojenia Prahy s Libercom s 25 spojmi denne v polhod takte. Ohľadom jeho bus liniek k vlakom, to som práve od začiatku očakával, že ich vytvorí či nejak zazmluvní, taktiež k obom vlak. spojom do Prahy.

Koniec koncov i tu sa však len v plnej nahote ukazuje totálna absencia koncepčnej dopravnej politiky u nás.
 

 

ja si nemyslim,ze ficovymi vlami zadarmo klesne IAD. lebo to maju len studenti a dochodcovia, co predtym jazdili tiez len vlakmi. Takze akurat jazdia zadarmo. Mozno pojde trocha menej autobusov, ale rozhodne to neznizi pocet aut.
 

Nic nie je zadarmo!!!

Ziadne vlaky nie su zadarmo ani pre studentov a ani pre dochodcov.Sudruh hranol velmi dobre vie, ze to my obcania mame vsetko na sekeru.
 

 

:-) veď práve len o tom nulovom efekte pre danom prípade píšem...
 

...

politicky kalkul, inak povedane "Fico je největší korupčník na Slovensku":

http://byznys.lidovky.cz/fico-...
 
Hodnoť

kopa nezmyslov

takze pan Jancura kupil specialne na spominanu linku autobusy, zobral vodicov, a teraz nemozu jazdit a vytvara sa mu tak strata :-) pricom cena, za ktoru chce jazdit nestaci ani na prevadzkove naklady, nieto na amortizaciu... keby nevypustal taketo hluposti, tak mu clovek este uveri... povinne podpisovanie akéhosi prehlasenia je uz len ceresnickou na torte... myslim ze mu treba licenciu dat, aby sa historicky znemoznil sam....
 

Vsak gardista

z BB mu ju za 20% da...Len musi vytvorit novy ucet pre noveho sponzora, aby sa mu to neplietlo s podporovatelmi, ktorych samospravny kraj zamestnava:-)
 

 

normou na slovensku je tak cca. 50%, ba i viac... vid CT Piestany...
chapem ze Kotleba s nehoraznymi 20% kole viacerym oci...
ono ked nemusis odvadzat 50%, tak mozno sa da aj za 2 eura odviest do Nitry, predstav si..
nehovoriac ze to je urcite cena za sedlo... ale to sudruhovia planovaci este vzivote nepoculi take terminy a sposoby v doprave... ze napriklad v utorok na obed dam listok aj skoro zadarmo, lebo je to vzdy lepsie ako vozit vzduch v autobuse...
 

otazocka

co myslis, kolko su realne naklady na prepravu Ba - Nitra autobusom? Kolko musi stat priemerne listok pri priemernej vytazenosti?
 

 

2 eura nie je priemerna cena, ale minimalna za sedlo, ked staci ked pokryje naklady na naftu, myto a vodica...
 

 

priemerne vytazeny mozu byt dopravcovia tvojich socialistickych planovacov...
sukromny dopravca ide vzdy na maximalnu vytazenost... radsej ako by mal ist PRAZDNY, tak da listky aj ZADARMO!!! vsak ked uz nezarobi, tak aspon uskodi konkurencii... to je princip aky vladne napriklad v leteckej doprave... ty si videl prazdne lietadlo niekedy ze by jazdilo??? kdezto autobus co vezie 5 ludi je dost bezny... to mohli poslat jedno osobne auto...
 
Hodnoť

Podpora podnikateľského súťaženia

P. Jančura mi nie je veľmi sympatický. No na druhej strane viem za čo bojuje. Za férovú súťaž podnikateľov, kedy súťažia cenami, službami a nie cez to kto dostane licenciu na prepravu od kraja/mesta. A toto je mi sympatické. Za to sa oplatí bojovať.
Držím mu palce.
 

ano ano

a licenciu dostane od Kotlebu, ktorému zamestnanci odvadzaju 20% :-)
 

Nieco ako Karel a Helenka

tiez vedeli, komu maju spievat. Marta uz tolko stastia nemala...
 

 

kotleba by musel byt na hlavu padnuty ak by na taketo PR neskocil.
dvonc s fresom belicom a podnikovou pravnickou sa mozu priatelsky potlapkavat po pleciach aky su dobry.
 

 

Aj majster Kotleba sa musí raz uťať aj niečo dobré pre svoj kraj urobiť :-)

Inak: V tomto prípade je úplne jedno kto je v BB županom. Stačí, že vydá to povolenie. No podľa všetkého Jančurovi ani to povolenie netreba - viď to podpisovanie.
 
Hodnoť

Socialisti a rusofili dostávajú

na frak!
 
Hodnoť

Jančura

je agresívna česká ošípaná, ktorá je bez škrupulí schopná zlepiť sa aj s Kotrbom, len aby si za každú cenu zaistila
"biznis a peníze" od "blbejch Slováků".
 
Hodnoť

Jančura ...

...môže byť aký chce ,dobrý alebo zlý biznismen , len vyplňuje podnikateľské diery na Slovensku. Zvážať chce cestujúcich zo severu Slovenska na prestup do Kysaku? Samozrejme aj k svojím vlakom. Zvážať chce štát od dopravcoch k vlakom ,Jančura robí vlastne čo chce štát. Železnice SR nevedia zosúladiť príchody a odchody rýchlikov v Kysaku ,Jančura im ich k IC vlakom privezie. Sprivatizovaný dopravcovia kým pochopia čo chce štát od nich ,Jančura im ukrojí s dopravného koláča.
 


Najčítanejšie na SME Ekonomika