SME
Sobota, 28. november, 2020 | Meniny má HenrietaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Na bezplatné vlaky sa zaregistrovalo 200-tisíc ľudí (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 5 6 7 8 ... > >>

Hodnoť

Ficov červený populizmus.

Nie je problém dať, problém bude o pár rokov, keď bude treba vziať.
 

Presne

A vôbec si nemyslím že to bude o pár rokov. Leda ak pod pár rokov myslíš dva. Aj to bude možno veľa.
 

 

ja sa obavam, ze toto je viacmenej jednosmerne opatrenie. pozrime sa na priklad vianocnych dochodkov, na ktore nesiahla ani pravicova vlada, lebo vedeli, ze by to bola politicka samovrazda. takisto bezplatne vysoke skoly atd...
 

 

preco ficova vlada diskriminuje pracujucich, ktori to cele zaplatia cez dane

nech aj im zavedie bezplatne cestovanie vlakmi a aj autobusmi, ktore budu zvazat ku vlakom
 

Prajem Ficovi

aby mu tie vlaky otrieskali o hlavu pri kazdom rokovani o zvysenie platby z rozpoctu. Ci uz to bude na platy zdravotnych sestier, ucitelov - alebo hoc len za to aby stat platil za svojich poistencov zdravotnym poistovniam tak ako ma.

Proste ak povie ze nieje z coho okamzite ten sektor paralyzovat neobmedzenym strajkom - nech si to uzije na plno.
 

nie su ziadne vlaky zadarmo

vlaky nieco stoja. na ich prevadzku sa skladame vsetci, co platime dane. a ma to zmysel - podobne, ako sa vsetci skladame na vystavbu a udrzbu stien ci na fungovanie matice slovenskej.
ale neskladame sa na celu ich prevadzku (ako v pripade vystavby a udrzby beznych ciest), cast nakladov je hradena z cestovneho. teraz sa tieto prijmy vyrazne znizia a naopak vzrastu naklady - s radostou pocestuju aj ludia, ktori si to predtym s ekonomickych dovodov rozmysleli. polovicka obyvatelov za vlaky nebude nic platit. druha polovica im to zaplati zo svojich dani. namiesto zvysenia platov lekarom alebo ucitelom. skvele gesto.
populistom po papuli!
 

škoda

Taketo prerozdelenie poškodzuje spoločnosť, alokuje zdroje na základe populizmu nie rozumu.......
 

na toto Fico ušetril

už v roku 2009, keď skoro 7% valorizáciu dôchodkov znížil na 3% a neskôr na paušal. Samozrejme, toto si dôchodcovia neuvedomujú.
 

 

Ja som osobne tiež zástanca prístupu, za každú službu sa ma platiť. 200 000 registrovaných ľudí je dosť vysoké číslo, ktoré sa nedá len tak prehliadnuť. Na druhej strane by sme to aspoň dôchodcom mohli dopriať, za ich dlhoročnú prácu v prospech spoločnosti. Momentálne môžeme len sledovať vývoj tohto pokusu, aké bude mať výhody poprípade nevýhody.
 

 

Hlavne nemožno ustáliť celkový počet cestujúcich, ktorí využijú možnosť cestovať, ten sa bude dať hodnovernejšie ustáliť po dlhšom časovom období. Na druhej strane si nemyslím, že do vlakov sa zrazu nahrnie masa dôchodcov a študentov. Tí, ktorým nepostačuje II. trieda, alebo cestovanie rýchlikom, budú cestovať aj naďalej IC vlakmi.
 

 

Práca v prospech spoločnosti? Ukáž mi jedného, ktorý pracoval preto, aby spoločnosť mala z toho prospech. Myslím, že každý pracuje preto, aby zarobil. A ak pracuje kvôli zárobku, prečo nemá zarobené?
Tu funguje iný princíp. Keď štát roky ošklbával jeho, tak aj on sa snaží ošklbať. Je jedno, kto to zaplatí, ja si oblečiem sako a idem sa previezť. Je jedno, kto to zaplatí, ja chcem vianočný príspevok. Bol som okrádaný, tak kradnem. Socializmus robí z ľudí egoistov.
 

...

aj teraz ma pracujuci narok na zlavu na cestovanie za pracou, a toto sa bude zvysovat dalsi rok aby aj pracujuci neboli znevyhodneno
 

To nemyslíš

vážne - koľko asi tak ušetrí priemerne zarábajúci človek, ktorý dochádza za prácou? Daj čísla, ja to neviem nájsť...
 

 

toto by aj mna zaujimalo, preco ti co platia budu mat este menej - je to populista, ide mu len o percenta, tiez aj tie vianocne dochodky 50eur za rok je smiesna suma ale na stranicky maketing je to vyborne ze FI.CO.
 

Ak chcel byť taký sociálny

z cudzieho, tak mal radšej vrátiť socialistický vynález, ktorý využíval každý pracujúci, už neviem ako sa to presne volalo (cestovné ? vtedy cca 300 Kčs/pracujúca osoba/mesiac ako odpočítateľná položka), ale to by zas neuplatil dôchodcov. Všetko sú to nesystémové riešenia aj s tými vianočnými dôchodkami.
Ak iba číslo 200-tisíc cestujúcich je ukazovateľ , že opatrenie má zmysel, tak je to nezmysel. Zadarmo aj koleno vŕtať, tak by poniektorí ľudia boli hlúpi, ak by to nevyužili. Ten zmysel by sa mal odraziť aj na ekonomike železníc...verím, že pár zamestnancov kvôli tomu príde o prácu, dôvod si vymyslia, pochybujem, že by znižovali platy managerom, vedúcim, riaditeľom. Tí budú mať aj odmeny. Som zvedavá, k akej strate sa dopracujú.
 

 

tie bezplatne vysoke skoly ak by spoplatnili tak vela ludi by prestalo studovat- cast u nas a sla by za kvalitou inde a cast by proste nestudovala (neviem ci by to prospelo, alebo nie), aj ked poznam ludi ktorí platia 2000€ rocne za studiu a studuju vyslovene iba pre titul- a ani sa tym netaja, ked vytrubuju ze ani jednu skusku nezlozili poctivo a nevedia definovat pojem ekonomika, hoci ju studuju...
 

No, toto je taka demagogia,

ako vlaky zadarmo.
1) S CIASTOCNYM spoplatnenim VS studia musi ist, samozrejme, aj rozumny system poziciek.
2) S dobre nastavenym systemom by sme umoznili studovat aj tym mladym ludom, ktori z financnych dovodov studovat nemozu uz TERAZ. A dufam, ze nebudes tvrdit, ze teraz je uplne studium zadarmo a moze studovat kto chce. Niektori uz teraz musia pracovat, aby mali co jest a kde byvat, a nemaju na to, aby chodili do skoly
3) mozno by nakoniec ani nevadlio, keby cast tych menej schopnych nestudovala a z vybranych prostriedkov sa daleko viac podporili ti, co na studium maju
4) a nakoniec by mozno bolo aj viac prostriedkov pre skolstvo ; nielen na platy, ale aj na vybavenie - skus si porovnat vybavenost ceskych a slovenskych VS
 

este jeden dolezity prvok musi byt

limit na pocet dotovanych miest. ked stat plati za hlavu, dostane len hlavu - nie kvalitu.
idealne mozno pocet dotovanych miest by mal zavisiet od uspesnosti skoly (uspesnos absolventov, citacie apod)
 

Je to uz off-topic

prakticky si to nikto neprecita - ale predsa len zareagujem pre teba:
A zaroven zaviest aj primerany korupcny system na prijimanie na dotovane miesta, vsakze? SKus sa poinformovat ako je to v Rusku a na Ukrajine, oni presne takyto system limitovanych poctov tzv. "rozpoctovych" miest maju - ze aku korupciu do prijimania absolventov strednych skol to prinieslo.
 

zaujimave

a nebude to skor tym ze tych miest je malo (resp. ze miera korupcie je priamo umerna pretlaku na tie miesta).
popr. keby aj limit na pocet dotovanych miest zavisel od uspesnosti absolventov a kvality skoly - tak by korupcia bola len u nekvalitnych skol - bili by sa ludia o to aby mohli studovat na nekvalitnej skole? asi len u tych co chcu len diplom.
Inak ako riesia korupciu na kvalitnych skolach na zapade? A ako riesia to ze pri platenom studiu maju skoly tiez tendenciu zaujimat sa viac o prachy ako o kvalitu?
dalsi napad - keby vyska dotacie zavisela na uspesnosti absolventov?
 

1 2 3 4 5 6 7 8 ... > >>

Najčítanejšie na SME Ekonomika