SME
Piatok, 15. január, 2021 | Meniny má DobroslavKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Zákaz dovozu áut do Ruska by Slovensko pocítilo (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť

nemcom je jedno, ci Rusi

dovezu VW zo Slovenska alebo z Ciny a to iste plati pre Francuzke automobilky, dokonca su pre nich sankcie vyhodnejsie, v Cine maju vyssi zisk ako u nas. Ale my na to poriadne doplatime
 

 

hlavne ze tu sme pred par dnami masirovalo ze do ruska skoro nevyvazame nic ... :D
 

mozno to bude na nieco dobre

ze si Slovaci uvedomia, ze montovat 4 srubky vidlicovym klucom a 2 srubky imbusovym nie je nic neuveritelne narocne, co nezvladne aj sikmooki v Cine.
Ale asi sa mylim.
 

sadzim, sadziš, sadzi, sadzime, sadzice

Po roku 1998 zaniklo na Slovensku vyše 100 000 pracovných miest v poľnohospodárstve. Až 90% potravín sa na Slovensku dováža... Zatiaľ je z čoho...
 

JRD boli ťažko dotované

Za totača nemali družstevníci z našho JRD problem cestovať na Kubu , do egypta , čo sa nejakým ing .projektantom ani nesnívalo
 

 

tak ja neviem, par dni dozadu premier hovoril ze kvoli sankciam pridu o pracu slovenski polnohospodari lebo na slovensku bude prebytok potravin...a ty by si chcel este viac sadit
 

Kamilko

a kto by na tych druzstvach robil? poznas neakeho rolnika 20-30 rocneho?? nepovedz ze si dal syna ucit za rolnika
 

 

A vy si myslite ze ten sikmooki v Cine nezvladne vsetko od montovania srobov po teoreticku matematiku? Niektory by sa mali zobudit. Slovaci nie su nenahraditelny. Vlastne uz nemame ani co ponuknut.
Takto sa EU bude bit do prs, ze aky su silny a my na to doplatime. Len nezabudajte, ze sa s toho uz nemusime spamatat a EU nam tieto "straty" nepreplati.
 

ono je toho viac co nam rusi

Ako Odvetu mozu vyparatit..
Vyse 100 000 aut co vyvazame sa nas moze dotknut.. darmo ze momentalne sa odmontuje par veci a namontuje spet v rusku aby sa neplatilo clo ako je tomu teraz.. dalsi efekt je pokles dopytu v EU z dovodu presytenia trhu ,,ruskymi,, autami
este nam Eu a rusko mozu stopnut uhlie..

Novaky ho beru z prievidze.. ale vojany.. o jadre pre atomky radsej pomlcim ale ked cesi skusali americku nahradu d vvr tak sa im palivove tyce krutili jedna radost.. ale lovensko sa neboji.. my sadneme do tankoch a pojdeme bojovat so sebejom na cele :)

Závod Elektrárne Vojany sa nachádza na východnom Slovensku v okrese Michalovce. Pozostáva z dvoch energetických výrobní: čiernouhoľnej Elektrárne Vojany I (EVO I – 4x110 MW) a Elektrárne Vojany II (EVO II – 4 x 110 MW) na palivo zemný plyn, ktorá je odstavená mimo prevádzky. Výhodná poloha v blízkosti ukrajinských hraníc, maximálne skrátenie širokorozchodnej trate poloantracitového uhlia z Donbasko-Kuzbeckej ťažobnej oblasti a možnosť odberu chladiacej vody z Laborca boli najdôležitejšími hľadiskami pre rozhodnutie o výstavbe tejto tepelnej elektrárne.

Elektrárne Vojany zabezpečujú dodávkou bázovej elektrickej energie spoľahlivosť prenosovej sústavy východného Slovenska a taktiež poskytujú pre elektrizačnú sústavu podporné služby, potrebné na udržanie kvalitatívnych ukazovateľov sústavy. Obzvlášť významnú úlohu v tom majú bloky č. 5 a 6 EVO I svojím regulačným rozsahom 50 – 110 MW. EVO I a EVO II svojím inštalovaným výkonom 880 MWe predstavujú približne 15 % inštalovaného výkonu akciovej spoločnosti Slovenské elektrárne.

EVO II predstavuje regulačnú elektráreň, ktorej výrobné bloky sa v minulosti zaraďovali do prevádzky v prípade plánovaných, alebo neplánovaných výpadkov na iných zdrojoch. V súčasnosti sa plynové bloky EVO II neprevádzkujú z dôvodu vysokých nákladov na výrobu elektrickej energie.

Od roku 2009 na 5. a 6. bloku EVO I je do paliva pridávaná biomasa – drevná štiepka.

HistóriaTechnické parametre

Dnes palivovú základňu EVO I tvorí čierne antracitové uhlie výhrevnosti cca 25 GJ . t -1, dovážané z Ruskej federácie širokorozchodnou traťou,
 

mozno to bude aj inach

co sa tyka tych aut, tak ako je na tom VW, neviem. Ale co sa tyka PSA, Rusko podstatny trh nie je. No a co sa tyka H/K, tak vlani tu bol na Sme (ak som si nepomylil portal) clanok, ze H/K je koncern, ktory ma najvyssi zisk na jedno predane auto zo vsetkych mainstreamovych automobiliek. Tie sankcie nebudu trvat donekonecna. Skor si myslim, ze pretlak "ruskych" aut na eurospkom trhu sposobi minimalne v dobe trvania sankcii znizenie cien vozidiel. Opakujem, neviem, ako je na tom VW, ale PSA sa asi "uzavretie" ruskeho trhu az tak zasadne nedotkne a H/K maju priestor na to, aby udrziavali obrat znizenim ceny aut v Europe. Takze, ak ide o zamestnanost na Slovensku v dosledku uzavretia ruskeho trhu pre slovenske auta, tak okrem VW si myslim, ze zasadne velke veci nehrozia.
 

no..

Co sa tyka aut - iba vyrabanych na sk:
KIA cca 60-70000 aut rocne, kolo 20 percent, VW bratislava cca 40 000 a PSA nejake smiesne cislo 400? Takze najohrozenejsia je KIA zilina, na ktoru je naviazanych s podavatelmi do 15 000? Zamestnancov. Ale co som cital tak sa to bude tykat ojazdenych aut.. tak dufajme..
 

mno

ked das indianovi prehodit sietovy (nie napatovy) kabel (IT v indii? no ok) a on ti vypne na servri ten napatovy, tak som zvedavy... hlavne napr na take opravy laku, aki budu sikovni cinania :)
a mozno sa mylim ja a zvladnu to :)
 

Mato Arvay

Ti asi vobec nevies aka je situacia ale hlavne, ze napises svoj mudry nazor. Nikomu z global. hracov nie je vyhodne vyvazat z Ciny do Ruska, lebo su tam cla a hlavne Joint-ventures, ziadna zahra. automobilka nema v Cine svoje vlastne zavody ale 50-50 alebo mensiu ucast na spol. podniku, cize je pre nich vyhodnejsie vyvazat z Europy z vlastnych zavodov a samotne cinske automobilky teraz sa hrnu do Ruska stavat fabriky, lebo prestava byt vyhodne z Ciny vyvazat - cla-kurzy atd. teraz rubel je na rekordne nizkej urovni vies co to znamena nie? predrazuje sa Cinanom tak isto export do Ruska kedze Yuan je naviazany na USD pevnym kurzom a RUB je voci USD na novom minime.. Co sa taky FRA - tak maju len dve PSA a Renault, pricom Renault v Cine nevyraba len stavia 1. zavod a PSA v Cine vyraba len pre domaci trh s Dongfengom a s Changanom zacali pre domaci trh vyrabat DS vozidla. Samotne PSA je na ruskom trhu maly hrac, maju tam fabriku a nase PSA tiez vyvaza do Ruska par vozidiel - bezvyznamny trh pre nich, co sa tyka Renaultu to je najsilnejsia znacka po domacej Lade ma vlastnu vyrobu v Rusku snad nic nedovaza mozno par premiovejsich vozidiel z Korey a FRA a hlavne ma k dispozici infrastrukturu a zavody Avtovazu-Lady, kedze su investorom v Avtovaze...cize FRA aut. z Ciny nedovazaju ani nebudu.
 

zatial mas pravdu, ale cinani sa uz

pripravuju prevzat rusko od europy. pre rusko to nie je bohvie co, ale ani pre europu. ked cina a rusko dobuduju ropovody a plynovody, tak dolezitost europy pre rusko vyrazne poklesne a tym aj jej privilegovane postavenie na ruskom trhu
 

urcite tak jednoducho to nefunguje

ako si popisal, ze pre Nemcov to je vyhodne a hravo nahradia importy a podobne "veci".
Inak clanok je dost amatersky - vobec sa nevenuje tomu, ze to dotearz ruskou stranou sankcionovane tovary sa aj tak do Ruska dovazaju (Rusi predsa nestratia zaujem o europske tovary rozhodnutim vodcu).
A "vsehomudre" reakcie su orientovane na SANKCIE EU, pricom tu ide o SANKCIE Ruska. Vazeni diskuteri..
Posledna veta v clanku - ZE UZ SA NEPODARI NASPAT ETABLOVAT EUROPSKYM VYROBCOM NA RUSKOM TRHU - to mysli autor naozaj vazne ? Naozaj nebudu Rusi chciet uz Mercedesy, Bavoraky, Audiny, VW, Porsche, Maserati.....fakt vazne.. ?
 
Hodnoť

 

nic nedoplatime ,nas vodca povedal ze dzurinda tu dovliekol tie montazne haly pre lacnu pracovnu silu teraz moze dokazat co by robil on a k clanku, k tomu zaveru tie dialnice uz mame, predsa boli hotove 2010
 
Hodnoť

Významne?

prednedávnom Sme napísalo, že nijak zvlášť sa nás to nedotkne, že Fico preháňa
http://ekonomika.sme.sk/c/7339...
tak kde je pravda, kto straší, klame ?
 

 

ale ved konecne, konecne zo slovenska zmiznu montazne dielne a zavedie sa vzdelanostna ekonomika, konecne moze pan premier odstranit chybu toho loosera dzurindu ktory sem dotiahol tie asocialne montazne dielne...jedine ze by to bolo inak ze?
 

Jedine, čo bude zo Slovenska

miznúť, budú zas autá, ale kradnuté, už to tu bolo...alebo budú výnimky na mercedesy, BMW, ako na iný, luxusný tovar, plebs nech jazdí na bicykloch...
 

 

Neurazaj cyklistov.
 

1 2 3 > >>

Najčítanejšie na SME Ekonomika