SME
Štvrtok, 3. december, 2020 | Meniny má OldrichKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

RegioJet už má súhlas na cestu do Košíc (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 > >>

Hodnoť

 

Dufam, ze si prinesu aj rozpravku z RJ CZ o funkcnej klime, wi-fi, dobrom jedle a prijemnom personale :X
 

 

Vecne ***** personal je dovod preco v CR nejazdim s RegioJetom (teda okrem leta, kedy je hlavnym dovodom nefukcna klima). Leo Express to isti :) na Slovensku nateraz teda zostanem pri ZSSK IC, je to slusny produkt.
 

 

slusny produkt? vozne rovnake ako v R alebo jednopriestorove ako na nejakej regionalnej linke v zapadnej europe. a aj rychlost skor zodpoveda tym regionalnym vlakom.o tom nebudem hovorit ze aj v prvej triede som zazil zapachajuci ***** no dakujem pekne , zaplatim za listok ako keby som si kupoval letenku a celym voznom sa siri zapach.
 

 

Velkopriestorove vozne su trend v celej Europe. Vozovy park co ma ZSSK na IC vlakoch je slusny, to ze je to rovnake ako na niektorych (!!!) rychlikoch je dane tym ze tie rychliky su kvalitnejsie, nie ze IC su nekvalitne.

Zapach som nezazil, hoci sa moze stat. Vzdy lepsie ako notoricky nefunkcna klima v RJ.
 

 

o tej klime napis aj do ZSSK, sice niekedy je problem pre nich aj kurenie. vozne Beer by som nepovazoval za nieco super, kolko maju rokov, ako casto sa cistia?
zaujimave ze nie jediny pisem tu o problemovych TOALETACH ( dufam ze to nebude zase vyhviezdickovane, SME). pre mna bolo zarazajuce ze to bola prva trieda, ani tam neboli schopni zabezpecit cistotu a slusne prostredie, aj ked to nebolo IC ale R.
dost je blbe ze sa tu nic neriesi a potom nie sme schopni dosiahnut aspon uroven okolitych statov o vyspelej europe ani nehovorim. ovela lepsie vlaky IC ma napr CZ.
 

 

Tak ano, ak sa bavime o rychliku tak tam celkom problemom s WC verim, ja som tiez v jednotke uplynulu sobotu zazil toaletu v nie najlepsiom stave. Navrhujem ale drzat sa porovnavania s IC vlakmi, nie preto ze rychliky by neboli dolezite, ale preto, ze RJ bude konkurovat najma ICckam - a moje tvrdenie bolo take ze produkt IC ZSSK je v poriadku, nie ze ich rychliky su v pohode. S nimi RJ samozrejme vyhra.

Beer - ano, to je nestastne ze to chodi na IC, ale je to len jeden vozen. Kazdopadne suhlasim ze by ho chcelo vymenit.

IC vlaky - no neviem, na ICckach v Cesku sa este rok dozadu bezne vyskytovali neklimatizovane vozne a podobne veci. Opat - vyuzivam opakovane a neviem v com je IC CD lepsie ako IC ZSSK. Neporovnavajme to s rychlikmi - potom treba porovnavat s rychlikmi CD (kde je neklimatizovana prva trieda uuuuplne bezna, na rozdiel od ZSSK).
 

 

ako sme obaja pisali, vozovy park je v podstate rovnaky, az na male vynimky (Bmpeer)
a konkurovat bude aj R kam, hlavne ak bude mat za rovnaku cenu lepsiu kvalitu ako R od ZSSK.
Beer jeden vozen? Myslis jeden typ problemovy alebo jeden ks? Lebo jeden kus to jednoznacne nie je. v kazdom IC niekolko ks a menej Bmpeer , aspon co som zazil ja.
 

 

Myslim typ, v kazdom IC je vsak len jeden Beer. Ako druha trieda jazdia v kazdej suprave jeden Bdghmeer (sluzobny + detsky - ten je velmi dobry), jeden Beer (zial) a niekolko Bmpeerov.

Samozrejme niekoho moze dostat aj z rychlikov, najma tych co si listky kupuju dlho vopred (cize budu moct chytit tie lacne listky za 10 eur, ktorych bude obmedzeny pocet) a tam bude samozrejme konkurovanie lahke (mozno okrem leta, ak sa ta klima pocas presunu voznov na Slovensko zazracne neopravi).
 

 

A k rychlosti - ZSSK jazdi s IC tak rychlo ako sa da. RJ nepojde ani o 1 km/h rychlejsie, lebo proste nemoze.
 

 

a ake ine vozne nez velkopriestorove stretavas na tych vlakoch najvyssej kategorie v zapadnej Europe? lebo mne sa zda ze take Railjety, nemecke ICE, spanielske AVE maju v drvivej vacsine vozne velkopriestorove ako na nejakej regionalnej linke..
 

 

nevadi mi ze su velkopriestorove ale ta uroven riesenia. skus kuknut ako vyzeraju vozne vo vlakoch ktore si vymenoval a porovnaj to s low end plastovym riesenim od nasho "podnikatela".
pre pomoc ti davam linky:
http://www.vagonweb.cz/fotogal...
http://www.vagonweb.cz/fotogal...
http://www.vagonweb.cz/fotogal...
http://www.raildude.com/tr/tre...
 

tak s tým veľkopriestorovým....

vozňom si hrubo netrafil. Vo Fínsku (Helsinki-Oulu, Helsinki-Joensuu....), Švédsku (Oslo - Stockholm) a Nórsku (Oslo - Bergen - Oslo) som ani iným ako veľkopriestorovým nešiel....
Trošku off topic: v Nórsku som bol úplne vytočený. Nočným na trase Bergen - Oslo (v predpredaji za 25€ po prepočte z NOK) som si na sedadle našiel vákuovo balený nafukovací vankúš, deku, štuple do uší a to čo sa dáva na oči.... Samozrejme prvá reakcia Slováka: koľko si priplatím....? Keby som toto dostal na trase KE-BA (460 km Nórsko, KE-BA čosi cez 400; čo sa týka Nórska nadmorská výška 0m - 1122m - 0 m), tak by som bol prudko spokojný.
Druhá vec je, že tam ani v lokálke nestretneš také individuá ako u nás hlavne v nočných vlakoch. Basa piva, dve fľaše tvrdého, dvaja ľudia v kupé a smradu vyprodukujú za plnú maštaľ..... To vonku naozaj nezažiješ. Vankúšik by som oželel, keby na miesto toho takéto čudá z vlaku vyhadzovali....
 

 

Ano, zavidime ti, ze si bol v Skandinavii. Este chod o tom porozpravat do TA3 a sprav rozhovor so Sudorom tu v SME.
Ale k veci. Co ma norsky vlak spolocne s IC do Kosic? Nic.
 

ja len, že

sa točilo o veľkopriestorovom vozni.... :-) o tom bola tá dôležitejšia časť.

Však keď závidíš, je to tvoja vec.... Ja som len smutný, že za +/- rovnakú sumu dostane človek v krajine s najvyššou životnou úrovňou trošku viac.... ty nie? a keď som už písal o tých veľkopriestorových, tak mi ten zvyšok tak nejak nostalgicky ušiel......
 

 

Preco si tak slusne zareagoval? Ja som sa chcel hadat a teraz ma to mrzi! No nic, ospravedlnujem sa za utok.
A ze sa v civilizovanych krajinach zije lepsie ako v nasej gubernii je smutne.
Preco to tak je? Neviem. Ale aj citanim tychto diskusii na SME mozes nieco tusit.
 

v pohode.

Celé je to o myslení ľudí. Keby mal sprievodca odvahu vyhodiť všetkých tých, čo popíjajú a posmrdkávajú po (najmä) nočných vlakoch, ničia zariadenia (keď v MHD môžu byť kamery, prečo nie vo vlakoch od R vyššie...?), veľa ľudí by sa do vlaku vrátilo a nemuselo by sa toľko investovať do čistenia a opravy vnútorného zariadenia. Potom by sa viac peňazí ušlo pijaviciam a boli by ochotnejší nie repasovať staré vozne, ale investovať do nových..... Ale toho sa nedočkáme....
 

 

Neviem ci mam extra stastie, alebo co, ale zrovna nocnymi rychlikmi (aj Polanou aj Zemplinom) chodim pomerne casto a vacsinou je to tazka pohoda, pride mi to este pokojnejsie ako cez den..
 

zemplin, polom...

sú podľa mňa dosť... hlavne v piatok.
+excelsior. Ten je výstavný.
 

 

Polom nie je nocny, vsak konci pred polnocou a v opacnom smere zacina po piatej. Zemplinom chodim casto a nikdy som tam nemal problem.

Excel neviem posudit, medzinarodne nocaky nepouzivam, iba raz som siel prave Excelom, ale to som mal lezadlo, takze klidek.
 

ok...

polom je večerný. ale viackrát som sa tam stretol s kadejakými úkazmi....
 

1 2 3 4 > >>

Najčítanejšie na SME Ekonomika