SME
Piatok, 15. január, 2021 | Meniny má DobroslavKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Volkswagen môže na pár hodín stopnúť výrobu (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 5 > >>

Hodnoť

 

Pliaga odborarska. Nie aby boli radi, ze maju pracu, ale este aj budu strajkovat. A obycajny obcan, co nepracuje v tak velkej spolocnosti alebo v nejakom statnom smrade, kde ma este vacsiu moznost svojou nepracou vydierat ostatnych spoluobcanov, tak ten ma robit co???
 

 

Asi tak. A najviac ma dorazilo toto:

"Volkswagen tvrdí, že dohodu dosiahli v 19 z 20 bodov vyjednávania. „Atraktívnu ponuku spoločnosti zvýšiť reálne mzdy o päť percent a pritom stráviť menej času v práci, odbory odmietli,“ reagoval hovorca Volkswagenu Vladimír Machalík."

Dohodnu sa na takmer vsetko, este im ponukaju +5% za menej casu pri priemernej mzde cez 1500 a este sa im mali?
 

 

lenze problem je ten ze hovorca klame
 

 

V čom klame? Že znížia pracovnú dobu? Že tým nenarastie hodinová mzda?
 

 

To je cele vytrhnute z kontekstu...
Tie podmienky by si musel vidiet a pochopil by si, ze v podstate stracas za dva roky cca 8% zo svojho platu, to co VW ponuka je len nieco co je na obdobie zhruba jedneho roka s toho si spravili percentualny narast miezd ale len na ten jeden rok, na buduci rok uz nic nebude, t,j zamestnanec sa vrati spat na plat s pred roka. + nebude valorizacia za rok t.j 4% a dalsi rok 4%...
Vsetko to znie pekne, ale podnik a ludia ktori v nom pracuju robia neuveritelny zisk a to co chcu zamestnanci su len odrobinky..
Samozrejme, ze hovorca Ti nepovie, ze vsetkych v podstate odrbavame, vsetko sme krasne rozratali do tabulky na jeden rok, ale co potom po roku...
 

 

Tak hybaj robit do Ciny! Ak nie ty, pojde tam tvoj zamestnavatel. Ty kontekst.
 

Velmi zvlastny pristup.

Teraz neviem, ci je jeho zakladom tvoja zavist, alebo nieco ine.

Keby si troska zapojil mozgove zavity do dejto diskusie, tak by si pochopil ako je to s tym narastom realnych miezd a pracovnou dobou.

A VW v Cine je a rastie tam cca 10% rocne... To je za 7 rokov zdvojnasobenie momentalneho stavu vyroby....
 

 

Trosku si mimo obraz aspon co sa tyka VW na Slovensku..

VW SK je jedina fabrika na svete kde sa vyraba 6 druhov vozidiel a dalsie pribudnu, toto nieje o rozobrati, aj keby chceli nemozu, proste to nejde. Navsteka korejcov, japoncov vo VW, sanka dole, sami sa cudovali ako to je mozne vyrabat tolko druhov aut v jednej fabrike, vyjadrenie jedneho veduceho lakovne v japonsku, ze aj keby chceli je to vizia na 10-20 rokov dopredu aby take nieco dokazali. Tu je vysvetlenie preco to nejde.
Druha vec, preco nie, vsade vo svete je ulne standartne, ze sa strajkuje, len tu su reakcie ako Tvoja, ved strajkujte blbi slovaci oni to rozoberu a pojdu do Ciny..no neviem kedy by sme sa mali vzburit, dokedy budeme dostavat len nalozene?
 

A Ty

si kde prišiel k tomu, že tam majú priemernú mzdu 1500€?
ja keď som tam bol na konkurze, tak mi hodinu hovorili, aká bude moja funkcia dôležitá, ako bude stáť výroba na mne a podobné drísty. A na záver perlička, za to, že by som krútil smeny, piatok sviatok a nočné mi ponúkli 743€ v hrubom(to je cca 580 v čistom a rómak čo si váľa šunky a nič iné nerobí len panchartov a zlodejinu dostáva 540 a viac sociálku). Taká je realita VW v Bratislave. Asi tu zasraným švábom nie je až tak zle, keď stavajú tu v Devínskej najväčšiu výrobnú halu v EU a odkedy sú tu, tak majú daňové prázdniny.
Len nech ich dobre pritlačia odbory k stene, prečo by mal mať v materskom závode VW za tú istú robotu skopčák trojnásobný plat ako Slovák a pritom neurobí nič navyše, ba dokonca niektoré operácie čo tu robí jeden človek tam robia traja.
Ako do kedy budeme také paká, do kedy budeme najsprostejším národom v EU?
 

 

Ak chces mozes robit aj zadarmo, pripadne za symbolicke euro...chod sa ponuknut, urcite ta radi vsade zoberu... A potom v krcme pri pive s borovickou nadavaj ze nic nezarobis...
 

Nech VW premiestni vyrobu na VYCHOD

a ušetria na mzdách POLOVICU.
 

 

VW nikam nepôjde, a odborári to vedia. Presun tak zložitej výroby ako je automobilka je tak nákladný, že by platy museli v novej lokalite by mizivé a aj tak by to trvalo roky. Navyše je to výroba náročná na infraštruktúru, nedá sa to nasťahovať do centrálnej Číny alebo na Sibír. Akurát odborári zabúdajú na jednu veľmi dôležitú vec. Fabrika sa nemusí pohnúť ani o meter a ľudia ktorí týchto "géniov" platia o robotu prídu. Jedného pekného rána tam na linkách budú robiť Rumuni. Je ľahšie premiestniť zamestnancov ako fabriku. Napríklad Foxconn v Čechách zamestnáva Rumunov vo veľkom a pracujú tam za cca 600 eur. Takže za 1000 eur si pôjdu nohy dolámať aby ich VW zamestnalo.
 

Nech VW spraví NÁBOR na východe

Zamestnávateľ nemôže prijať zahraničných ľudí, môže len v prípade, že nepozháňa slovenských.
No ale v tom prípade si viem celkom dobre predstaviť, že VW spraví NÁBOR zamestnancov na východe. V tom prípade by odbory sklapli.
 

 

a ty si myslíš že v civilizovanom svete majú také slušné mzdy len preto že sú tam taký dobrosrdečný zamestnávatelia?Sa zobuď je to len preto že tam fungujú odbory a všetko majú vybojované.
 

No to určite.

keby zvyšenie môjho platu stálo na odboroch, tak to by vyzeralo.
 

Odbory,

to je iba "spôsob", kde sa darmožráči, ktorí by nikdy neuspeli v podnikaní alebo vo vedení, snažia čo najviac priživiť na systéme.

Typický príklad, keď sa mzda odborárskeho predáka vo firme schvaľuje v tom istom čase ako sa podpisuje kolektívna zmluva.
 

Mzdy majú lepšie , lebo sú múdrejší

nie civilizovanejší. Mzdy si vybojovali svojou nenažranosťou.
 

Ludia sa nikdy nepoucia

Najlepsim prikladom toho, ako odbory totalne zlikvidovali automobilovu vyrobu a z celeho mesta urobili hladovu dieru je americky Detroit. Nedavno tu bol aj clanok na SME a nebolo to do smiechu, skor do placu, kam az odbory doviedli americke automobilky a cele mesto. Odbory su rakovina na kazdom podniku, cim viac ich vedenie necha rast, tym zhubnejsie napokon su. Cim silnejsie su odbory, tym menej konkurencieschopne su podniky. Tych prikladov sme mali v ceskom aj slovenskom strojarstve viac nez dost. A su zhubne aj pre samotnych clenov odborov, ktori sa tam pekne ako ovecky zdruzuju, pretoze tymto v konecnom dosledku zoberu chlieb od ust.

Chyba je jedina - ze ludia vobec vstupuju do tychto natlakovych organizacii miesto toho, aby zmenili zamestnanie. Keby totiz ludia pri nespokojnosti jednoducho dali vypoved, fungovali by trhove pristupy, vedenie by muselo vyvinut samo snahu o zatraktivnenie pozicii. Akonahle sa vsak do toho vlozi teroristicka odborova organizacia plna socialistickych pijavic, uz platia statom chranene socialisticke vydieracske principy. Keby som na to na mieste VW mal, v priebehu 24 hodin zastavim vyrobu a poslem vsetkych domov. A 90% by sa do tyzdna vratilo s prosikom spat, samozrejme na obsadene miesta by mohli uz len smutne pozerat a toto by bol silny signal o tom, ako sa oplati vyje.avat so svojim zamestnavatelom, ktory zivi ludi.
 

 

ked nevies ako to je tak nepis nakolko sme zavadza. je to tak ako pisu HN
Manažment podľa odborárov trvá na skrátení týždenného pracovného času o jeden a pol hodiny, a teda úmerne aj mzdy o 4 %. Zamestnanec by vraj reálne strávil v práci 37,5 hodiny, no zamestnávateľ by mu v skutočnosti platil za 36.
 

1 2 3 4 5 > >>

Najčítanejšie na SME Ekonomika