SME
Piatok, 20. september, 2019 | Meniny má Ľuboslav(a)

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Čína chce postaviť najdlhšiu železnicu. Viedla by do USA (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 5 6 7 8 > >>

Hodnoť:   mínus indicator plus

nechápem

Nechápem ako môže niekto v súčasnej dobe napísať takýto článok????
Svet je na 100% pred takzvanou ekonomickou vojnou ak nie vojnou skutočnou a pritom písať takého trepaniný je absurdné.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Vidíš?

A ja si skôr myslím, že trepaniny sú to, že hrozí nejaká celosvetová vojna. Či už ekonomická, alebo skutočná. Nič také nehrozí. Svetové veľmoci sú už v sučasnosti, našťastie, tak ekonomicky poprepájané, že akýkoľvek globálny vojenský konflikt by nikomu nič nepriniesol. A každá vojna má niekomu niečo priniesť. Myslím, že vojna už je staromódna. ;-) A tunel z Číny do Ameriky je toho dôkazom. Ďalšia ekonomická previazanosť cez tri svetové megaveľmoci. Komu by sa chcelo v takomto svete zabíjať, keď peniaze sa dajú zarobiť inak, rýchlejšie a viac...? :-)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Kniha, ktora tvrdila, ...

.. ze svetove velmoci su tak poprepajane, ze vojna je ekonomicky znacne nevyhodna, vysla uz v roku 1909, 5 rokov pred 1. svetovou vojnou. V roku 1933, akurat ked Hitler prisiel k moci a zacala sa pripravovat 2. sv. vojna, ziskal jej autor Nobelovu cenu za mier:
http://en.wikipedia.org/wiki/G...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

argumenty v tej knihe boli dobre, problemom je, ze nepocitala s tym, ze psychopaticki diktatori si pocinaju iracionalne.

preto to tentokrat USA a Europa myslia so sankciami vazne. To co vystraja Putin zasiahlo uz vazne Rusku ekonomiku. tak, ze Putin zda sa, nechce riskovat vyslanie vojakov na Ukrajinu. ani jeden z nas tu v diskusiach nie je expert na zahranicnu politiku ale moj pohlad je taky, ze USA a Europa robia nieco spravne podla toho, ako sa situacia vyvija.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

*** (príspevok porušil KÓDEX diskutujúceho)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

dnes

je uz situacia ina a vojna sa nevedie totalne ako bola 1. a 2. svetova, ale sa vedie lacnejsim spôsobom. Otazka je len v chapani faktu, kto je dobyvatel a kto sa v podstate brani alebo iba vyuziva situaciu. Nie som si isty, ze Rusko je tym dobyvatelom.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Práve tuná na SMEčku sú tony (kódex), čo plkajú proti širokorozchodnej. Neuvedomujú si, že verklikujú tézy naliate do hlávok správnymi médiami nie proti Rusku, ale proti ešte jednoduchšiemu prístupu k čínskemu tovaru. Tak, ako sa boja papaláši železnice z Číny do Európy, tak budú hádzať všemožné polená pod nohy aj projektu železnice z Ázie do Ameriky.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Bolo už len otázkou času kedy sa do toho pustia. Tipoval som to na Rusko- Usa, no nečudujem sa ani Čínskej variante.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

klinec

Teraz si riadne trafil a ukazal, ze tomu vobec nerozumies a riadis sa len intuiciou a domienkami,,, pretoze ak by si problematike sirokorozchodky a vseobecne zelezniciam, resp doprave rozumel, tak by si nepisal o verklikovani, lacnom tovare z PRC a neviem este o com... Kazdy odbornik, ti toto potvrdi, neviem kolko studii uz jasne dokazalo, ze sa nam investicia do tej zeleznice nevrati, nehovoriac o tom, ze my ani nemame prostriedky na vystavbu, kedze EU po prehodnoteni vyznamu zel. koridorov tento- od ZA na vychod, nepovazuje za prioritu, takze my nedostanene prostriedky ani na rekonstrukciu nasej staruckej 1435 mm zeleznice.
Prosim pekne toto su fakty a koho tato problematika zaujima, uz toto vsetko musi davno vediet a vie aj to, ze tato tema sa opat zvrtla zlym smerom a vytlka sa z nej polit. kapital.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

fakt je, ze sirokorozchodnu planuju rusi a cina stavat bez naseho prispevku a na svoje naklady. Este stale mas nejake studie? Rusi a Cinania to chcu postavit za vlastne. JE im jedno, ci pojde trat cez Slovensko, alebo nasich susedov, ale pojde. Otazne je, ci budeme chceme mat zisky z hlavnej azijskej prepravnej tepny buducnosti. Cina nema zaujem sa natahovat s koloniami USA o juhocinske more a nechat sa harasit ich blokadami a predlzovanim casu dorucenia nad 50 dni. Sirokorozchodna umozni v prvej faze prepravu uz za 15 dni. Ak obchodujes s Cinou a chces napriklad doviezt satelitne prijimace, ale zakratko po zahajeni predaja zistis, ze zakaznici viac ziadaju inu kategoriu/model, za 15 dni mozu nove kontajnery byt u teba vo firme. Ked to bude za 50 a viac dni a ty neponuknes v spravnom case to, co zakaznici ziadaju, mozes si ist fukat mucku... Tvoje miesto nahradi iny predajca s sikovnejsim dodavatelom a ty si skoncil.

Cina bude vzdy vyrabat ovela lacnejsie a viac ako Europa a ked tuto ich danost dokazeme vyuzit v spolocnej spolupraci, mozeme na tom profitovat. Ked budeme palit mosty a stavat ideologicke opony, vytrestame samych seba.

Cely duchovny zivot (a spolocensky zmier) zapadnej spolocnosti stoji na par typoch spotrebnej elektroniky a ked ta elektronika bude vyrabana na zapade, ani nahodou nebude mat taku cenovku ako made in PRC. Nekupis si novu hracicku kazde 2 roky (lebo podobna nebude stat 200, ale 800 euro), ale kazdych 5 rokov, bude osuchtana a budes zavidiet kazdemu, kto bude mat novsiu a s jednym novym tlacitkom navyse. Podobne ako za sociku, akurat vtedy sa vyrobky robili tak, aby vydrzali 20 a viac rokov a dnes sa robia tak, ze ked s blizi koniec zaruky, zacina sa odskerovat kryt, talcitka su vysuchtane a kabliky sa zacinaju lamat. To bude cool, co?

Neda sa aj konzumne zit a aj sekirovat tych, co na ten konzum pracuju.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Cina, teda priemyselna cina, uz nie je lacnejsia ako slovensko.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

dalsi co

nevidi rozdiely, pre ktoreho su kolajnice ako kolajnice.

Sirokorozchodna je pichovina rovnako ako tento projekt, o ktorom sa doposial nevyjadril ani jeden odbornik (uvedene v clanku)

preco by mal niekto ist 3 dni vlakom, ked moze ist 14h lietadlom? A vies ty kolko takych vlakov nalozi jeden tanker prechadzajuci tichym oceanom, to by rychlost toho vlaku musela byt niekolkonasobne vysia aby sa to oplatilo casovo a technologie rozsirenejsie aby sa to presadilo aj ekonomicky.

ale snilkovia su jasni, ty sa nebavia ci to ma vyznam, ale iba ci to chcu ako fico o sirokorozchodnej. Zatial na nej zarobili na smer naviazani projektanti.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Smieško, a kto Ti káže prepravovať ropu vlakom? Netvrdím, že to tak nikde nie je, viz. nedávne vlakové nešťastie v Kanade, kde zhorela polka mesta. Táto trať je určená na tovar s kratšou dobou spotreby a na vysokoobrátkový tovar.Každý logistik túži po možnosti v čo najkatšom intervale ovplyvniť množstvo a obsah dodávky. Skús letecky prepravovať niekoľkotonové ingoty, kombajny, nehovoriac o sypkých tovaroch, tie Ti v lietadle hádam ani nedovolia prepraviť. Po mori počítaj s prepravou trvajúcou mesiac a viac, už teraz to máš vlakom z Činy za 15 dní, v prípade vlaku s vysokou prioritou, čo by na území Ruska a Ukrajiny vôbec nestál, tak by to priemernou rýchlosťou 70 kmh stihol za 7 dní.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

a 300km sirokorozchodnej postavenej

smerackymi mafianmi za desiatky miliard ako zmeni situaciu? preco musi byt sirokorozchodna o 300km dlhsia aby bola konkurencie schopna?

Novopostavene prekladisko sponzorovane este dzurindovou vladou nefunguje ani na 15% vytazenosti, stare malokedy dohliadne ku 30%.

Ak by bola taka nudza o prepravovanie tovarov vlakmi cez vojnove uzemia v ukrajine, ktore rozputal putler, tak by prekladisko praskalo vo svokoch a nestihalo prekladat.

O sirokorozchodnej zacni basnit, ak dlhodobo bude prekladisko v ciernej vytazene na 70-80% Dovtedy si hon nad plagatmi s ruskou vlajkou.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Pretože prekládka trojkilometrového vlaku sa bude rátať v dňoch, t.j. sa predĺži čas prepravy o 10-30%, to už snáď stojí za tých pár šušňov, ktoré navyše zaplatia Rusi a Číňania. My dáme pozemky a pracovnú silu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Staci malo - niekedy k vojne staci aby moc v dostatocne silnek krajine uchopil psychopaticky diktator typu Stalina / Hitlera / Putina a aby mu ostatni dostatocne dlho ustupovali az kym nadobudne dojem, ze moze vsetko a potom ked uz je na stanovenie hranic neskoro sa moze stat vela...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

a niekedy k vojne

stačí aj napríklad ak jedna krajina má cez nejakých 15 000 miliárd dolárov už by som povedal nesplatiteľného dlhu... tá krajina doteraz na vojnách zatiaľ iba zarábala. Čo tak skúsiť znovu? Len aby bola niekde ďaleko od nich!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

prosim ta, keby si tak netrepal. 15,000 miliard USD, z toho 2/3 dlzi vlada vlastnym obcanom. 1/3 z toho dlhu dlzi USA zahranicnym investorom. takze to uz mame len 5,000 miliard USD = 30% HDP.

teraz si spocitaj hodnotu toho, co vsetko Americania vlastnia v zahranici (napoveda majetok v hodnote 13,000 miliard USD).

takze skor svet je zadlzeny USA, nie naopak. ale to ti tazko vysvetlovat, ked si vypichnes jedno cislo bez toho aby si sa pozrel na celu rovnicu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

čo to je?

dlhovať vlastným občanom? a čo to je keď štát dlží cez občana?
usdebtclock
je to nemorálne písať takéto hlúposti, že štát dlží občanovi a ten štátu. niekde sa stala CHYBA.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

je to jednoduche...obcan resp. fond nakupuje statne dlhopisy USA...tj. vlada dlzi obcanovi..:)..co je na tom k nepochopeniu..?
 

1 2 3 4 5 6 7 8 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Ekonomika