SME
Nedeľa, 29. november, 2020 | Meniny má VratkoKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Leo Express uvažuje nad linkou z Prahy do Košíc (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

AKe nove vozne ma RegioJet?

Regiojet nakupil pouzivane vozne od OBB a prefarbil ich na zlto. Z tohto pohladu su vozne na IC vlakoch novsie nakolko boli kupene nedavno a su to novovyrobene vozne.
 

Už len škoda

že Regiojet pred nedávnom začal na trase BA - Komárno nasadzovať ďalšie vlakové súpravy ktoré na rozdiel od tých prvých bez klimatizácie, okná aj dvere od kabíny strojvodcu sa otvárajú aj sami od seba, ten vlak počas jazdy tak vŕzga že už som z neho vystupoval aj s bolesťami hlavy, aj z toho vŕzgania aj z toho neskutočného smradu ktorý sa vo vnútri vlaku plného ľudí nahromadil. Strojvodca aj vyšiel zo svojej kabíny a na niečo nepublikovatelne nadával. Sprievodkyňa z celej jazdy bola nervózna a nepríjemná. Ako bónus vydrané a nepohodlné sedačky...
 

zrejme ti unikol

ze vozne od OeBB su rekonstruovane v rokoch 2006-2007, tzn. su novsie ako cokolvek, co ma CD a ZSSK k dispozicii.
 

 

ZSSK (a predpokladam ze aj CD) ma rozhodne k dispozici vozne vyrobene/rekonstruovane neskor ako v r. 2007.
 

viezol si sa

v tom ÖBB vozni prevadzkovanom RJ?
 

 

Ano viezol (aj na linkach RJ a tiez nespocetne vela kilometrov na linkach OBB), ale v tvojom prispevku sa pise o veku voznov a to co si o nom proste nie je pravda.

Dalej treba podotknut ze RJ ma od OBB rozne druhy voznov - absolutne nespochybnujem kvalitu tych co su kombinovane businessabteil/velkopriestor (ktore su ale prevadzkovane ako vyssia trieda uz aj u RJ). Ale pokial ide o tie sestmiestne oddiely, tak tam preferujem ine vozne.
 

 

konkurencia je nutna, inak monopol sa nebude snazit o nic iba o zvysovanie cien listkov, aby si nadžgali stále hladnejsie gagory
 
Hodnoť

o LeoEx sa hovori

ze ich vlaky, pantografy, boli urcene na primestsku dopravu a su nepohodlne na dlhe trasy.

V kazdom pripade podla toho co publikkovali by trasu P-KE skratili o vyse 2h, na 7 hodin a 21 minut, a kulturu cestovania by zlepsili radikalne. (pokial by vydrzali masy spoluobcanov cestujucich z vychodu do Prahy).

Este kiezby tak chcel Jancurov RJ zacat trasu BA-ZA-(KE). Mali by zaruceny uspech, konkurencia na trase ziadna
 

 

Stadler Flirt sú naozaj ľahké súpravy na regionálnu dopravu, no u LeoEx majú výrazne zmenený interiér pre luxusnejšiu diaľkovú na (i nad) štandard InterCity. Ale s tým zrýchlením (o vyše 2 hod.) by som bol opatrnejší, trať je limitujúca, terajšie EC vlaky tiež sa pohybujú na maxime. Flirt nemá nijak zásadne rýchlejšie možnosti, nakoniec i Pendolino ČD kráti len cca 20 min. v 3,5 h. relácii OV-Pha, keď má i menej zastavení. Trať KE-Čadca na zrýchlenie umožňuje pramálo, takže k dnešným bežným 8:40 (to i vč. prestupu) iste nejak viac nie (len k nočným, ktoré však stoja na trase i vyše hodiny).
Ekonomicky sa Leo musí snažiť získať novú destináciu, na trati OV-Pha v obch. vojne s RJ a ČD ťahá za najkratší koniec, na jednotku tržby tvoria len 50% nákladov (u RJ 70%). RJ však podobne, už 3. rok s výraznou stratou. Jedine tak kombinácia rastu ceny na nákladovú a pritiahnutie zákazníkov z áut (busy z OV do Phy už prakticky nejazdia). Slovensku by lacnejšia vlaková relácia na ČR pomohla, cena medz. tarifu je nepriaznivá, akčné ponuky ZSSK/ČD sú len pre tých pár priamych spojov a nepokryjú potreby všetkých. Nakoniec aktuálne je len jeden denný priamy spoj na východ - Košičan (cez Púchov) a denné spojenie po 14. hod. už je nereálne. No taktiež musia priviesť značný počet cestujúcich z autobusov (tam je šanca) i áut (letecká početnosťou už dávnejšie nekonkuruje, skôr môže byť naopak). Kvalitou šanca je, iste i adekvátnou cenou, potom už len vhodný grafikon.
 

 

hm je to len lepšia električka......netreba zabudať že v Čechách jazdí po zrekonštruovanej trati na Slovensku od Žiliny bude cítiť každý podval
 

Flirt ma dve velke vyhody

Tym, ze je Flirt povodne urceny pre primestsku dopravu, kde sa rata s castym zastavovanim tak ma velku akceleraciu. Ak ste isli niekedy na trati Kosice - Zilina, vsimnite si ako je tam casto znizena rychlost na 80,90 alebo 100 km/h. A ked toto obmedzenie skonci Flirt sa velmi rychlo dostane na maximalnu tratovu rychlost.
Okrem toho ze je vybaveny na takuto dynamicku jazdu tak ma aj hlinikovu konstrukciu. V praxi to znamena, ze suprava, do ktorej by sa voslo 260 ludi vazi 169 ton.
Suprava s rovnakou kapacitou (RegioJet ma vozne s kapacitou 60 - 66 ludi) by musela mat 4 vozne po 49-50 ton + lokomotivu, ktora ma 80-85 ton. To znamena 276 - 285 ton. A to je uz rozdiel, ci rozbieham 169 tonovy vlak usposobeny na dynamicku jazdu alebo 280 tonovy vlak tahany lokomotivou, ktora je trochu lenivejsia... Takze verim tomu, ze je mozne skratiti jazdne doby.
 

 

Súhlas, toto sú jediné možnosti, len koľko dokáže stiahnuť pri 170 (IC) -185 (R) min. doby jazdy na KE-ZA. Rozjazdov 4 (IC) - 10 (R), zmien trať. rýchlostí 20 a viac km/h cca 15, len 5 30 a viac km/h (pri max. iba 100-120 km/h).
Pre ilustráciu na dnes prevádzkovanom úseku SŽDC (a o 100 km viac) jazdí identicky s RJ (plus ten o 1 zastávku viac) a omnoho ťažšie EC majú o 4 zastávky viac a len plus 16 min. Neviem tie zmeny trať. rýchlostí, len predpokladám nemusia byť tak početné, no sú aj pri vyššej max. 160 km/h (čo viem o maximálke - menej len z Prahy po Úvaly, Poříčany, 15 km v údolí Orlice 80-120 km/h, potom po pár km Česká Třebová, Olomouc a Ostrava). No nechám sa grafikonom prekvapiť.
 

 

A na druhej strane k tržbám, je jeho konštrukcia jeho iste nevýhodou, môže sa len zdvojiť. Kým RJ práve dokupoval vagóny pre zvýšenie kapacity jednotl. vlakov pri iste lacnejších fixných i flexib. nákladoch.
Každopádne Leo je v boji na trati Ostrava - Praha tým, čo zatiaľ jednoznačne prehral, i keď iste i pre ČD to je Pyrrhovo víťazstvo. Je to o chýbajúcej dopr. politike štátu, integr. dopr. systéme (tiež som zvedavý na uznávanie si cest. dokladov). Na nových reláciách musí zásadne získať viac zákazníkov = tržieb. No v tomto nie celkom tržnom prostredí na železnici s dumpingom, vykrývaním strát atd. a v rámci konkurencie s cestnou pre obchádzanie externých nákladov to nebude nijak jednoduché. Skôr som skeptický, keď i mnohí u nás radšej volia problémy so zápchami, parkovaním, nižšou bezpečnosťou a nevyužitím času cestovania inak ako len šoférovaním.
 

 

Nezmysel, minimalne v premium triede je Leo Express bezkonkurencne najpohodlnejsi vlak akym som kedy cestoval. Sice do Kosic nejazdim casto, ale 6hodinova cesta z Bratislavy v slovenskych rychlikoch hranici s masochizmom.
 

Leo expres a Stadler

nemal som ešte príležitosť s ním cestovať, takže môžem pridať iba cudziu skúsenosť http://rossini77.blogspot.sk/2...
http://cs.wikipedia.org/wiki/E...
myslím si, že v pohodlí by to bol na naše pomery skok vpred, otázna je skôr ekonomika. V českých médiách sa dosť rozoberalo, že je to iba rozmar syna bývalého majiteľa konzervárne Hamé.
 

 

Kosican byva slusne zaplneny prakticky kazdy den, niekedy je plny uz v Ziline a na Valassku pridavaju posilove vozne, takze ten jeden priamy konkurencny vlak by sa uzivit mohol.
 

 

Hmm? Veď EC 120/121 (dnes už tuším EC/Ex 122/123) Košičan to nie tak dávno robil za tuším 08:02.
 

Zaručený úspech je dialnica na Východ

s. ISTOTA s tým udržuje priazeň masy Slovákov. A ešte spomenie že by sa mal zlacňovať plyn a iné.
On vlakom cestoval naposledy ako študent. Aj preto železničná doprava u nás nemá zelenú
 

1 2 >

Najčítanejšie na SME Ekonomika