SME
Pondelok, 30. november, 2020 | Meniny má Ondrej, AndrejKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Najviac kamiónov chodí po užších cestách pre Kiu pri Žiline (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 > >>

Hodnoť

 

Mna by zaujimalo kde najviac kamionov chodi po sirsich cestach
 

kto je zodpovedny za to

ze dodnes nie su postavene dialnice, uz sa tu vystriedali cerveni a modri, na vychode takmer nic, poplatky a myto mame, spehovat na cestach auta a vsade po uradoch to vedia, chodcov bu zeruju a vyhrazaju sa pokutami za reflexne prvky ale postavit dialnice to nie iba rozradat a klamat, hlavne volte standardnych tych co nas ozobracili na kost, to urcite..... viete o tom ze francuzi
nemaju ziadne myto, takto vyzera ze ked ide o zdieranie zo strany statu my sme vo vsetkom svetovi, cesty ako tankodrom ale poplatky vyssie ako v zapadnej europe a to myto sa potom premieta ja do ceny tovarov a sluzieb. Je zaujimave za nasi standardni cerveneomodri politici sa pri poplatkoch a daniach chcu vzdy priblizit zapadnej europe napr. pri nehnutelnostiach a v niektorych smeroch ju dokonca predbiehaju....ale co sa tyka vyrovnania sa v dochodkoch a platoch zapadnej europe, su nasi standardni politici ako vzdy zasadne ticho.
 

 

1. Na východe takmer nič. To takmer nič sú úseky: Štrba(tam niekde je hranica PO kraja)-Jánovce(37 km), Jánovce - Jablonov(vo výstavbe, 18 km), Jablonov - Fričovce(21 km), Fričovce - Svinia(vo výstavbe, 11 km), Svinia - Prešov - západ(7 km), Prešov západ - Prešov - juh(v príprave, dočasne to nahradí aj tak Nábrežná komunikácia, ale je to v meste; 8 km), Prešov - Budimír(20 km), Budimír - Bidovce(príprava, 14 km), RC okolo Košíc( v príprave, 21 km), Košice - Milhosť(14 km). To je tak asi všetko, možno som na niečo zabudol, čo je a môže byť na východe v budúcnosti. Hodnoty sú zaokrúhlené, väčšinou dolu.
Keď si to zhrnieme, tak zatiaľ je odovzdaných 99 kilometrov. Vo výstavbe 29 kilometrov. V príprave 43 kilometrov. Čiže v roku 2018 by na východe malo byť odovzdaných 171 kilometrov diaľnic a rýchlostných ciest. Dúfam, že som dobre to spočítal, ale kľudne si to môže každý skontrolovať na stránke NDS, po prípade ma môže aj opraviť. Popri tom v ZA kraji do 2018 by mohlo byť z D1 všetko okrem Višňového a Turany - Hubová(tam ktovie ako to bude).
Ono by sa zišlo trošku masívnejšie(zasa aby v SSC nedostali z toho šok:D) investovať aj do ciest 1. triedy, obchvatov miesta a obcí. Po prvé nemusí do každej doliny viesť diaľnica alebo RC. Stačí aj kvalitná cesta 1. triedy. Len u nás si niektorí myslia, že diaľnice sú dobrá reklama pred voľbami a preto majú potrebu vo veľkom pred voľbami klepkať základné kamene po prípade strihať pásky. A po druhé, niektoré úseky na cestách 1. triedy by si opravy veľmi pýtali.
 

čo nič na vyhodze...

šak mi už štvarty rok chodzime do bratislavy po najlepších dalnicoch na širym švece...síce len s prstom po mape, ale aj tak veľké ďakujem precedovi, že to tak vybavil, že o tom ani nikto nevie...tajnos agentos prezidentos hranolos...pekný dníček všetkým slušným ľuďom prajem...
 

 

Francuzi nemaju myto? Bol si niekedy vo francuzku a previezol si sa u nich po neakej dialnici, alebo po moste nad Seinou v blizkosti delty?

ach jaj na bludy v diskusiach by mal byt zakon..

http://www.autoroutes.fr/en/ro...

zadaj si napriklad z Paris do Strasbourg
 
Hodnoť

 

Cesta Levoca-Gemerska Poloma...hlavny tah, kamionov hodne (mame chalupu na Hnilci). Cesta v katastrofalnom stave prakticky po Hnilec, posledne 3 km pred dedinou ani nehovorim...
 
Hodnoť

usmevny clanok o objaveni teplej vody

dnes sa tu este vratim precitat si vsetky postrehy ku clanku. dufam ze ho dovtedy nestiahnu. mna zarazila jedna vec, hovorkyne maju v prvom rade hovorit a nie mysliet. to by sme si nejaku hovorkynu mohli zvolit aj za prezidenta, ked vsetkemu rozumeju a na vsetko myslia.
 
Hodnoť

A veď máme vládu s istotami,

ktorá má okamžitú podporu nášho parlamentu. Zákony môžu byť schválené na počkanie, tak prečo sa nekoná? Žeby kvôli nejakým "záujmom", nie tým občianskym? A prečo napr. vláda okamžite nekoná aj v iných oblastiach? Napr. v takomto prípade: policajt dá pokutu bezdomovcovi, ktorí sedí na lavičke a pije najlacnejší alkohol. Bezdomovec dostane pokutu 5-10€, z ktorej sa zakrátko vyšplhá pohľadávka pre mesto+exekútora vo výške napr. 300€+ ďalšie stále úroky, ktoré mu potom sťahujú až do jeho smrti po 5-20€ mesačne? Alebo niekto nemôže zaplatiť nájom, tak mu exekútor zabaví byt, predá ho napr. svojej rodine a len malú čiastku dá jeho majiteľovi, ako uspokojenie? Alebo pri úpadku dlžníkov (firiem), sú uspokojované najskôr banky a až potom štát a najmä obyčajný občan? Alebo banky, či najmä nebankovky tu praktizujú úžery, ktoré mnohých priviedli na mizinu, či dokonca sociálnymi samovraždami na druhý svet? Alebo chudobných ľudí necháva štát, spoločnosť, v ktorom žijú, napospas osudu a neexistuje tu naozaj efektívna sociálna sieť v prípade, že napr. keď dovtedy slušný občan, platiaci poctivo všetky dane a odvody, príde o zamestnanie, či pravidelný príjem? Táto spoločnosť, štát sa o takéto niečo nestará, tvári sa, že to neexistuje, že sa to nikoho netýka. A ľudia? Tí sú možno radi, že nemajú čierneho Petra v svojich rukách, ale ho má niekto iný a niektorí egoistickejšie zameraní ešte vyklopia zo seba známu vetu" A veď si zato môžu vlastne sami", alebo ďalšiu sprostosť" Veď práce je dosť, len si ju treba vedieť nájsť".. A to len preto, lebo sa nevedia vcítiť do kože toho druhého. Lebo sú bezcitní, egoistickí, pokryteckí, falošní a ľahostajní. Starajú sa len o seba, o svoj príjem, peniaze, svoj život. A preto sme tam, kde momentálne sme. V poriadnej morálnej žumpe. A preto si politici dovoľujú k takým aj to, čo si dovoľujú. Ak sa nám neotvoria oči, bude ešte horšie. A môže tam padnúť aj taký, ktorého by to dnes ani vo sne nenapadlo.....že?
 

 

Cely ten tvoj prispevok je nepravda.
Mame silny socialny stat, ISTOTY !
 

Vynikajúci príspevok

veľmi presne a trefne si to popísal, morálny úpadok nielen mocipánov ale aj ľahostajnosť a pokrytectvo (zatiaľ) zamestnaných a zdravých. Každý sa stará len o seba, žiadna súdržnosť, žiadna solidárnosť. Nefungujúce veci a systémy v každom smere , úrady pre úradníkov, funkcie pre funkcionárov, neprávosť a nedovolanie sa spravodlivosti, zatváranie očí, šikanovanie bezmocných.
 
Hodnoť

....

...nuz k tomu iba tolko...ze je tu vidiet ako myslia ludia , ktori podporili zakon o myte a neuvazovali o dosledkoch...resp. vidime aka je vedomostna uroven tejto chamrade...o co im iba ide...bohuzial len peniaze a moc...to , ze sa mytom znizila velkemu percentu ludi kvalita zivota ich absolutne nezaujimalo a ani netrapi.
 

a

to si este nespomenul, ze mytom aj stupla cena vsetkych tovarov, nakolko sa priamo v obchode uplne nic nevyraba, ale poviem vam ako to bude pokracovat. Dnes podliehaju mytu aj vsetky cesty 2. a 3. triedy, zatatial bez odplaty, to sa vsak ochvilku zmeni. Pomaly tam zavedu nejaku sumu a bude vymalovane. Neskutcne, vrchol vsak je ze to nema ziaden vplyv na kvalitu ciest, len na zisk ficovych sponzorov. Priklad je vidiet v madarsku, tam sice zaviedli myto, ale za pol roka opravili takmer vsetky cesty, ktore su spoplatnene, minimalne dali novy asfalt. U nas je to uplna katastrofa, nemaju hanbu vyberat myto napriklad na ceste Martin Kremnica, kde ides vyhrkat vsetky zuby, podobne sered senec
 

ja by som to tak nevidel

dnes pomaly aj rožky cestujú od výrobcu do predajne stovky kilometrov cez dva sklady tromi kamiónmi, v chladničke mám jogurty z Humenného kúpené v akcii a syr z Nemecka. My si neviem vyrobiť aspoň základné potraviny od lokálnych výrobcov aby do okruhu napr. 150km pokryli celé Slovensko?? To sa musí prevlakovať hore dole?? Ja konkrétne bývam v Senici. V meste máme mliekareň. Ak zoberieme aj právo obchodného reťazca si vybrať spomedzi viacerých dodávateľov, tak do tých 150km je tých mliekární ak dobre rátam 4 (Rajo v BA, v Galante, Leviciach a v Bánovciach) plus nejaká sa možno nájde aj na južnej Morave..obyčajný jogurt netreba trepať stovky kilometrov

ďalšia vec, v článku je spomenutá Kia, ktorá má vlastnú železničnú vlečku, vápenka vo Vraíne dokonca železničnú stanicu, logistické centrá medzi Galantou a Sereďou sú len stovky metrov od železničnej stanice Gáň, čiže vlečka by sa postaviť dala. A čo Just in Time dodávky?? Keď sa vychujometí kamión cestou tam tak sa odstaví výroba. Prečo radšej nie je namiesto 20 kamiónov denne vypravený jeden vlak, ktorý potom môžu vykladať celý deň a zásoby majú u seba na dvore a nemusia čakať či kamión príjde načas?? Ja viem že nie všade sa to dá, ale aspoň trochu by sa mala posunúť hranica efektivity prevážania nákladu v prospech železnice...
 

 

Na toto by predsa mala zareagovat europska komisia a nie na vodu v zachode. Predsa nie je mozne aby sa auta zo Ziliny vozili na kamionoch cez hranice Slovenska. Auto nie je mlieko zo senickej mliekarne a nepokazi sa ked postoji par dni na vagone a nedorazi dalsi den zakaznikovi. Preto by bolo dobre zakazat cezhranicny transport aut.
 

 

A čo by mala k tomu EK povedať? Dávajú nám peniaze na koridorizáciu aj diaľnice a že my si nevieme spraviť poriadok...
Vozia sa aj kamiónmi, aj vlakmi. V ZA pravidelne vidno vlak tvorený z 30 a viac vagónov, ktorý pritiahnu zo závodu na stanicu, len neviem, či je to tak každý deň t.j. ako často. Ale dodávky budú asi skôr riešené kamiónmi. Z Južnej Kórey vozia niektoré súčiastky(čo viem, tak aj časť dodávok ocele je z Kórey) loďou do Koperu(alebo ktorého prístavu), preložia na vlak do Dunajskej Stredy a v Dunajskej Strede sa prekladá na kamióny smer KIA. K tomu vozia súčiastky hádam z celej Európy a nejaký objem prepravy je medzi závodmi KIA v ZA a Hyundai v Nošoviciach. Myslím, že napr. motory v ZA sa vyrábajú aj pre Nošovice... A to ide kamiónmi pravdepodobne.
 

 

Firma brala tovar kamion z turecka. V chorvatsku, ale slovinsku isiel naves na vlak a mal prist do ostravy. Ten kamion na tom vlaku nam meskal tyzden. Ked sme zistovali kde je kamion, tak sme sa dozvedeli ze papiere dorazili ale kamionu nikde. Zatial jedina skusenost s kombinovanou prepravou.
 
Hodnoť

Najviac kamiónov chodí po užších cestách

a to nejake nove kamiony vyrobily ze chodia?
 
Hodnoť

 

Cesta zo Žiliny do KIE je dosť široká, má 4 pruhy :) A zlí zlí kamionisti po nej jazdia, lebo je to jediná prístupová cesta do závodu a bola postavená za týmto účelom.
 
Hodnoť

 

Skusil by som taky experiment, zastavit na 2 mesiace spoplatnenie vsetkych ciest. Potom by sme videli, ci naozaj su vsade pri cestach 3. tr. take dolezite tovarne, stavby atd. ze tam proste musia jazdit kamiony - ako sa nam snazia autodopravcovia nahovorit.
Cele elektronicke myto je nielen kradez, ale pre krajinu maximalne skodlivy projekt.
 

Na to nepotrebujes zrusit spoplatnenie

System predsa zaznamenava celu trasu pohybu vozidla spolu s casmi. T.j. da sa zistit, odkial kam to vozidlo islo, kade, akou rychlostou, kedy stalo. V clanku je uvedene, ze vacsina vozidiel medzi Zilinou a Varinom smerovala do KIA.
 

1 2 3 4 > >>

Najčítanejšie na SME Ekonomika