SME
Nedeľa, 17. január, 2021 | Meniny má NatašaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Nakupovanie cez web sa zmení, dobierky budú stáť všade rovnako (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 5 6 7 8 ... > >>

Hodnoť

+-

..."bude musieť porozumieť priemerný spotrebiteľ". Cele je to nejake cudne, ale potreboval by som manual na "priemerneho spotrebitela"
 

Statnomonopolisticky prepytujem"trh"

kto to vlastne "urcuje" "trhove" ceny?
Nie su to tak ciste nahodou nasi milovani majitelia slobodnodemokratickeho "trhu" cez svojich cirkusantov prepytujem "politicke" figurky?
 

Zákony o ničom.

Zákon má totiž zmysel len keď je vymožiteľný. Malý predajca Vás aj vašou sťažnosťou prosto pošle do paže, lebo vie, že ste v dôkaznej núdzi a keby ste aj neboli, nebudete sa tri roky ťahať po súdoch, platiť právnikov a súdnych znalcov, aby ste napokon zistili, že ste síce vyhrali, ale odporca je nesolventný, resp. už dávno neexistuje. Takže akurát ste si - použitím právnej cesty - z malej škody vyrobili veľkú.
Tak ten krám hodíte do smetí a poviete si, že to prežijete. Keďže však rovnako praví aj ďalších 10000 oklamaných zákazníkov, je tá škoda v skutočnosti značná a keďže to predajcom a j výrobcom prechádza, karavána ide ďalej ... PS to je mimochodom dôvod prečo uprednostňujem veľkkých hráčov, kde tovar môžem vrátiť, aj keď sa jedná o skutočne o moju chybu.
 

 

Pěkný blábol. Vy jste asi autor toho zákona? Malý prodejce je zcela rukojmí prevíta z řad zákaníků. Zákazník může dělat pakárnu přes hromadů různých institucí na které pošle udání a nic ho to nestojí. Může vypisovat hrozné zkušenosti do diskuzí a kazit pověst. A co s tím může udělat prodejce? Nic.
 

Robit lepsie

No ja ti poviemco moze urobit ten maly predajca. robit lepsie.
 

 

evidentne sa vyznáš. idiotov je všade dosť, dennodenne s nimi komunikujem. požiadavky zákazníkov sú niekedy "čudné" a vôbec ich nezaujíma čo máme v obchodných podmienkach. ak sa takýto idiot rozhodne robiť problémy, tak ich narobí a veľké, bez ohľadu či som "robil lepsie".
ku článku, my pýtame za dobierku príplatok, po novom to budem musieť zrušiť. výsledok bude vyššie poštovné - takže sa vláde pekne poďakujte.
 

 

plne súhlasím, uplne rovnaka skúsenost - idiot u niektorych je slabe slovo, ale co uz. co sa tyka tych dobierkok: celkom tomu nerozumiem, pretoze priplatok za dorucenie s dobierkou si predsa pyta dorucovatel, takze podla toho tento priplatok by mohol zostat, ale len do vysky, ktoru si pyta dorucovatel, aby sa nestalo, ze niekto sice ma postovne za akoze nizku sumu, ale priplatok k dobierke ma takmer dvakrat tolko, ako pyta dorucovatel.
 

 

u nás je dobierka spoplatnená o niečo viac ako je reálny poplatok na pošte, dôvod je ten že ak sa nám dobierka vráti, tak si pošta pýta za spätné doručenie poplatok. v čechách napríklad toto neexistuje.

kedy začnú riešiť aj nepoctivých zákazníkov? na tlačítku bude musieť byť nápis že objednávka s povinnosťou platby. aká povinnosť? kto ho donúti zaplatiť? to sa týka hlavne tých vrátených dobierok. zákazník má právo bezplatne vrátiť tovar PO JEHO PREBRATÍ, ak ho neprevezme tak zmluvný vzťah neukončil. ako má poctivý obchodník postupovať voči nepoctivému zákazníkovi? nijako, neexistuje spôsob ako toto riešiť. vlastne je - nechať to tak a nerozčuľovať sa.
 

neprevzatý tovar

Na druhú stranu ak zákazník zásielku nepreberie a tá sa vráti obchodu, tak ten ju môže predávať ako nový tovar, nie? Kdežto ak zákazník zasielku preberie, ba aj otvorí (keď už to má v rukách), tak to po vrátení predajca ako nový tovar už opätovne predávať nemôže, či? Buď zaslať výrobcovi na kontrolu a prebalenie, alebo predávať so zľavou ako vrátený tovar.

Takže nie je v konečnom dôsledku pre obchod lepšie, ak sa mu vráti neprevzatá zásielka?

Ja ako zákazník som prevzal každú zásielku, veď som ju predsa chcel a nevedel dočkať jej doručenia. :)
 

...

Poplatok za dobierku platí odosielateľ a nie je najnižší. Je oveľa vyšší ako bežné poštovné. Navyše zvýšený poplatok platí odosielateľ aj v prípade ak vôbec nedošlo k prevzatiu zásielky. Môžeš si to vyskúšať aj ako súkromná osoba ak napríklad niečo predávaš cez inzerát. Stačí aby si dva krát niekto, kto sa tvári, že tú vec chce od teba kúpiť, dobierku neprevzal a veľmi rýchlo zistíš, že posielať niečo na dobierku sa práve kvôli takýmto trotlom vôbec neoplatí. Prevádzkovateľ e-shopu má dve možnosti - buď toto riziko premietne do všetkých cien poštovného, alebo zavedie poplatok za dobierku. Ak teraz zákonom túto možnosť zakážu, obchodníci budú hľadať možnosti ako dobierku úplne vyradiť z možností platby. Predpokladám, že sa viac rozšíri možnosť platenia cez kreditné karty.
 

dobierka

Neviem, nemám s tým osobnú skúsenosť, ale v diskusii sa spomína príplatok za dobierku 0.80€ bez ohľadu na to, aká veľká a ťažká zásielka je. Samozrejme poštovné je závislé od parametrov zásielky, ale príplatok za dobierku (teda že platba bude zrealizovaná prostredníctvom pošty) je vraj jednotný čo sa slovenskej pošty týka. A ak tomu dobre rozumiem, práve toto chce zákon ujednotniť - aby bol spomínaný príplatok za dobierku rovnaký u každého e-shopu.

Piano 2/3
 

To je pravda a nie je

Majme dvoch predajcov cez e-shop. Jeden je platcom DPH a druhy nie je.
Ten co nie je platcom DPH nauctuje 0,80 EUR dobierku, ale platca nauctuje 0,96 EUR, lebo na tu dobierku MUSI uplatnit DPH.
A uz je tu diferencia dana uplatnenim dalsieho platneho zakona.

Von sa z toho da iba tak, ze posta bude plnym platcom DPH a to sa zial nestane :(
 

OVELA rizikovejsie

jeden clen rodiny prevadzkuje eshop. Hlavny rozdiel je v tom, ze dopredu zaplatene objednavky su zakaznikmi prebrate UPLNE VZDY. Kdezto dobierkove maju nezanedbatelnu mieru navratnosti. Jedna vratena dobierka je strata na postovnom a balnom (obal je spravidla uz nepouzitelny) vo vyske 2 az 3 nasobku postovneho a balneho bez dobierky. Napriek tomu, ze za dobierku pyta o euro viac a posta za to chce len o 80centov navyse, musi dobierkove balicky dotovat zo zisku na tovare ovela vyraznejsie ako nedobierkove. Tento zakon nuti prenasat tieto naklady na vsetkych, co je podla mna dost velka blbost
 

 

Zas nepreháňajte ľudia. Ja mám e-shop 5 rokov a za celý ten čas mi zákazníci neprevzali 3 objednávky. Čiže som prerobil 3 x poštovné, balné, suma sumárum cca 15 EUR. Za tri roky 15 EUR nemôže položiť obchodníka. Pokiaľ samozrejme nepredáva cez e-shop samolepky a rôzne blbostičky pre puberťákov, ktoré potom nemajú ako zaplatiť, keď rodičia prachy na blbosť nedajú.
 

 

čo predávate v e-shope? lebo pokiaľ viem, oblečenie sa vracia o106, keď nesedí veľkosť alebo keď sa objedná viac kusov už vopred s tým, že až doma sa uvidí, čo sa naozaj páči a ostatné sa vráti. Notebooky tiež... stačí, že ventilátor šumí trochu viac alebo nejaký program nebeží podľa očakávania.
 

 

Ja vyrábam a predávam fotokalendáre s vlastnými fotografiami zákazníkov. Čiže keď mi zákazník tovar vráti, alebo ho neprevezme, tak je už pre mňa nepredajný a rovno končí v skartovačke. No zatiaľ som za 5 rokov nemal žiadny tovar vrátený, akurát tri neprevzaté.

Ale na e-shopy z oblečením som nepomyslel. To môže byť naozaj problém. Ja osobne by som taký e-shop ani nemal odvahu otvoriť. A čudujem sa ľuďom, že kupujú ošatenie cez e-shop.
 

 

rozumiem, to je zákazková výroba. Tam to naozaj vráti iba čudák. No verte tomu, že keď diskutujúci nad vami píšu o pomerne veľkých vrátených objemoch, nepreháňajú.
Aj keď u nás je to ešte celkom dobré s tou mierou vrátených výrobkov, kým takí americkí kupujúci to v ich krajine dotiahli do dokonalosti (v zápornom zmysle slova samozrejme).
 

Miloš...

Ak máš naozaj e-shop s tým, čo tvrdíš, tak kua musíš vedieť, že tovar vyrobený na objednávku zákazník v zmysle zákona vrátiť NEMOŽE... Respektívne môže, ale tebe z toho nevyplývajú žiadne povinnosti. môžeš si s tým vyzdobiť kanceláriu, alebo dať do skartovačky... S tým oblečením je to naozaj iné.
 

 

Samozrejme viem, že mi zákazník zo zákona vrátiť tovar nemôže, keďže bol vyrobený na zakázku len jemu. Zatiaľ som však taký prípad nemal, takže som to nemusel riešiť, ale ak by nastal, tak mu peniaze vrátim. Nestojí mi to za zlú reklamu. Navyše u mňa má najnižšiu cenu a najrýchlejšie vybavenie a doručenie objednávky, takže si to ten zákazník zrejme rozmyslí.
 

Dobierka nie je jednotná

To by museli zákonom uzákoniť aj jednotný poplatok za Dobierku. Posielam poštou, je poplatok za Dobierku 0,80 EUR, posielam UPS, sú to 2 EUR a teraz čo? Všetci budeme mať na Slovensku poplatok za Dobierku 2 EUR, alebo 0,80 EUR?
Ďalšia vec, neprevzaté dobierky, je tam spätný poplatok, môžem si už aj ten započítať do ceny za dobierku, ak to zákazník neprevezme, alebo ho zákonom zakážu pošte vyberať?
Výsledok, ak schvália tento dementný zákon bude taký, že zákazník, ktorý zaplatí dopredu, bude platiť ako doteraz a zákazník, ktorý bude platiť na Dobierku bude platiť za Dobierku zákonom stanovenú sumu a zároveň mu pripočítam aj balné, aby som mal poplatok za dobierku v takej sume, ako mám dnes. Bude to rovnaké, ako keď prikázali predávať zemiaky max. po 12 Sk, tak na trhu predávali jeden orech za 25 Sk a k tomu bolo zdarma kilo zemiakov.
Proste mali by sa snažiť o ochranu spotrebiteľa a ako sa spomínalo vyššie, aj ochranu predávajúceho a nie stanovvoať, koľko má stáť dobierka a iné blbosti. Však keď sa zákazníkovi cena dobierky nepáči, nemusí to kupovať na dobierku, môže zaplatiť vopred, alebo si to kúpiť v inom obchode, kde je poplatok menší, hovorí sa tomu konkurencia, nech potom stanovia aj cenu za chlieb max. 50 centov kilo, za benzín max. 65 centov liter atď. atď. nech sa máme teda všetci dobre...
 

1 2 3 4 5 6 7 8 ... > >>

Najčítanejšie na SME Ekonomika