SME
Pondelok, 23. november, 2020 | Meniny má KlementKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Nissan zvoláva do servisov vyše 900-tisíc áut (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

hm

ked sa to skombinuje s pedalom z Toyoty, snad by to malo fungovat.
 
Hodnoť

 

minuly tyzden takto zastavili Indiani pred nasou bytovkou - taktiez im nereagoval plynovy pedal. Po dvojhodinovej analyze odisli pravdepodobne brainstormovat a vytvorit model na vyhladenie procesu. Skratka na druhy den dosli aj s 2L flaskou s benzinom a cuduj sa svete, porucha odstranena. P.S. bol to opel astra, rocnik tak 1980.
 
Hodnoť

 

..tie zvyšné dva modely už napísať nešlo?
 

 

zaplat piano a bude aj to :)
 

 

nefunguje

tiez by ma to DOST potesilo - kedze mam nissan-a (akurat dnes som bul v servise)
 
Hodnoť

 

To je lepsi pripad. Toyotam pedal tiez nereagoval a plynule zrychlovali.
 

zasekaval sa

v zosliapnutej polohe. ale pokial clovek nechytil paniku, zastavit sa to dalo. Uz si nepamatam, ale myslim, ze Rasto robil test s Toyotou a v pohode zastavil. Nuz, ale vedel do coho ide a chybal tam ten moment prekvapenia. Na druhej strane Toyota zas az tak 'nebezpecne' nezrychluje:-)
Nuz ale kto nic nerobi, ani nic nepokazi. Proste pri tych milionoch vyrobenych aut na celom svete sa to proste stava.
 

 

toyota s pedalom ziaden problem nemala ... teda v skutocnosti, v premavke ... tosi len par blbych americanov pomylilo plynovy a brzdovy pedal ... no ale pri blbom americkom pravnom systeme (ved navody na pouzitie u kadejakych vyrobkoch jak pre dementov) toyota nieco musela zaplatit ... ale rypol si si, stale je to vsak lepsie ako plesnivy golf od vytekajucej klimy priamo do kabiny ... :-D
 

tak preco ich vymienala?

Vymienali ich aj ine znacky, ktore mali rovnakeho dodavatela ako Toyota.
 

 

Moment prekvapenia je silna vec. Mne sa zasekol pedal na podlahe Skody 120L na stvorke pri cca 70 km/h a chvilu som mal pocit, ze zrychluje ako raketa :-)
 

 

Ten pedal sa v skutocnosti asi vobec nezasekaval. Toyota sa asi poucila od Volkswagenu. Audi v Amerike v 80tych rokoch blbi vodici a medialna manipulacia stali kopu penazi a na dlhe roky ich to poskodilo na Americkom trhu. Vysetrovanie zistilo, ze Audi vobec samovolne nezrychlovalo. http://en.wikipedia.org/wiki/A...

Podobne aj vysetrovanie Toyoty zistilo, ze nie su ziadne dokazy o tom, ze by Toyoty samovolne zrychlovali. Ale Toyota si asi povedala, ze ked uz je v mediach histeria, nema zmysel racionalne argumentovat a bude pre nich najlacnejsie sklopit usi, pokorne sa ospravedlnit, zvolat auta, a akoze to opravit.
http://en.wikipedia.org/wiki/2...
 

 

presne tak. aj na slovensku predsa vysetrovanie zistilo ze korupcia neexistuje...
 

Audi ta kampan v USA sice

poskodila, ale priniesla pre zakaznika velmi dolezite upravy automatickej prevodovky. Ak by naozaj Audi bolo bez viny, tak to robit nebude. Tato uprava zabranila nahodnemu zaradeniu volica automatickej prevodovky do polohy drive.

With the series of recall campaigns, Audi made several modifications; the first adjusted the distance between the brake and accelerator pedal on automatic-transmission models. Later repairs, of 250,000 cars dating back to 1978, added a device requiring the driver to press the brake pedal before shifting out of park. As a byproduct of the Audi scare, vehicles now include gear stick patterns and brake interlock mechanisms to prevent inadvertent gear selection.

No a Toyote to prikazal sud, neurobila to dobrovolne.
 

 

samozrejme ze to toyota neurobila dobrovolne, ale az na prikaz sudu, lebo na rozdiel od audi nemala co menit ani opravovat ...
Ziadna chyba na strane toyoty nebola, nariadenie sudu bolo povedzme "preventivne", lebo sa nedalo jednoznacne preukazat ze "chyba" spocivala len vo vlastnej hluposti blbych americanov myliacich si plyn s brzdou
 

pekne si to napisal

kedze sa nedalo jednoznacne preukazat, ze chyba je na strane zakaznikov, tak boli na vine zakaznici a nie Toyota...
 

no a ak bol pedal v poriadku

potom len zakaznici Toyoty si mylia brzdovy pedal s plynovym. Ine automobilky s tym problem nemaju, respektive zakaznici inych automobiliek s tym problem nemaju. Potom to nevraha moc dobre svetlo na zakaznikov Toyoty. Ako si ich nazval - blbymi? To sa ti teda podarilo:-)
Inac to stalo 89 ludskych zivotov. Radsej si vysusim podlahu v Golfe:-)
 

 

Vobec nie je jasne ci tych 89 mrtvych malo nieco spolocne so samovolnym zrychlenim. Nehovorim ze nemalo, ale cely ten pripad bol hlavne o medialnej hysterii. Ziadne vysetrovania nic nedokazali. Nemyslim si, ze by bol problem vyhladat si smrtelne nehody inych znaciek za poslednych 11 rokov a najst tam 89 obeti ktore teoreticky mohli byt sposobene (ale nemuseli) samovolnym zrychlenim. Americky pravnici su na toto specialisti.

Blbymi som nazval vodicov Audi 5000 (Audi 100) v Amerike, ktori spolu s mediami napachali Audi velke skody. Je zaujmave, ze v Europe nikto s Audi 100 problem nemal. Nepovazujem ludi jazdiacich na Toyotach viac alebo menej inteligentnych ako tych co jazdia na Audi.
 

Ivan

ja som reagoval tymi vodicmi na prispevok ja z KE.
Nuz v Amerike boli tie Audiny len s automatickymi prevodovkami , kdezto v Europe asi s manualnymi. Pokial nebol lock na volici, lahko sa dalo pocas statia na krizovatke nechcene preradit do drive a auto sa pohlo...Takze neskuseny vodic a moment prekvapenia mohli sposobit dopravnu nehodu. Ak potom este naozaj sliapol na plyn a nie na brzdu...

No a pri tych plynovych pedaloch sa cosi upravovalo, mozno nejake trecie elementy, teraz neviem. moc som to nestudoval, lebo sa ma to netykalo.

Ono vseobecne v europe su vodici viac zrucny, co sa tyka skusenosti neviem. Americania predsa len najazdia toho viac. Len to radenie...ale zasa s automatom su daleko bezpecnejsi.
 


Najčítanejšie na SME Ekonomika