SME
Nedeľa, 29. november, 2020 | Meniny má VratkoKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Letisko v Bratislave by chcelo na jeseň priamu linku do Prahy (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

 

Pán Kazda, super názor - pre historické dôvody lietať linku. To že na tej linke nikto nebude lietať je asi jedno. Ale ekonomika nepustí. Do Prahy sa dostanete v konečnom dôsledku lepšie autom, ste v Prahe mobilný a môžete de facto po ukončení stretnutí sadnúť do auta a ísť späť.

Jediná spoločnosť ktorá má šancu tú linku lietať je tak ako v minulosti ČSA a to len ako feeder na lety z Prahy. Aj v minulosti bol podiel prestupujúcich cestujúcich vysoko nad 80%. Point to Point o tú linku nie je záujem. Takže dúfam že sa nebudú pokúšať tú linku prevádzkovať Danubewings.
 

 

Súhlasím. Prekvapuje má len, že noví profesionáli na BTS svojimi vyhlaseniami objavujú teplú vodu a vlastne tvrdia to iste čo ich predchodcovia. Ti boli aspoň serioznejší a mali autoritu medzi leteckymi odborníkmi. Linka do PRG je bez ďalšieho prestupu nezmyslom. Som zvedavý ako sa BTS dohodne s VIE o presune niektorých liniek , keď si už na to najavo odborníka. Hádam by sa mali dohadovať s leteckou spoločnosťou a nie s vedenim VIE o presune linky.
 

...

o ake linky ide?
 
Hodnoť

 

Blavaci si prave nasadzuju na oci klapky este o 3 cisla vacsie (lebo, vsakano, v Prahe je vsetkym jedno, ci maju let.spojenie do tejto provincnej diery)- Najprevdepodobnejsie je, ze smeracko-poorovska-letistna tunelarska klika zas nasli nejaky tunel, kde sa daju utopit miliony zo slovenskych dani (ci EU fondov) na nieco totalne neuzitocne a neperspektivne. Vraj "Problém je v tom, že všetci dopravcovia majú svoje kapacity využité na 100 %". Ano, napr. taky skvely blavacky dopravca DW ma kapacity tak vyuzite, ze az predava polovicu svojich lietadiel. Ak ma CSA trocha zdraveho rozumu, a ak na nich korejec (ich novy vlastnik) trocha pritlaci, mali by opat rozlietat PRG-VIE, aby Korean mal pripoje pre svoje lety do PRG. Inak toto blavacke bluznenie za peniaze nas vsetkych je fakt len na smiech+plac.
https://www.facebook.com/Lieta...
 
Hodnoť

Ivan Trhlík v leteckej brandži

SME, štvrtok 1. 8. 2013 17:47
"Našou snahou je prepojiť Bratislavu s tradičnými mestami ako je Praha. Táto linka tu citeľne chýba. Bol by som rád, keby sme už od zimného letového poriadku 2013 mohli linku do Prahy opäť otvoriť s minimálne dvoma spojmi denne," dodal Trhlík. Letisko rokuje o linke do Prahy nielen s Českými aerolíniami (ČSA), ktoré letecké spojenie s Bratislavou prevádzkovali, ale aj s inými dopravcami. "ČSA prešli reštrukturalizáciou a obmedzením svojej siete. Čas zase dozrel k tomu, aby sme túto vec otvorili. Nehovorím, že to bude ČSA, nie je to exkluzívny dopravca, s ktorým rokujeme, ale pre nás je to priorita," povedal Trhlík.

SME, piatok 9. 8. 2013 12:40
Bratislavské letisko rokuje s troma dopravcami o obnovení linky do hlavného mesta Českej republiky. Spustiť by ju chcelo už od začiatku zimného letového poriadku, teda na jeseň tohto roku. "Robíme pre to maximum, rokovania veľmi pokročili," skonštatoval pre TASR generálny riaditeľ Letiska M. R. Štefánika Ivan Trhlík.

Ivan Trhlík má odvážne tvrdenia. Čo sa ČSA týka, napriek tomu, že sa v nich od odchodu pána Trhlíka v roku 1998 niekoľkokrát kompletne zmenili pomery, jedna vec stále trvá: osoba súčasného šéfa Letiska Bratislava je v nich tabu. A keďže je Ivan Trhlík persona non grata napríklad aj v Travel Service, bratislavské letisko určite nedojednáva lety jej odnože Smartwings.
V ČSA je na čiernej listine, v Travel Service na neho majú ťažké srdce. K zverenému majetku sa správal ako k vlastnému. Celkovo má v leteckom priemysle (nielen) u našich západných susedov meno pána Trhlíka horkú pachuť, čo je teraz pre bratislavské letisko značná nevýhoda. Tento človek má totiž Bratislavu "rozlietať". Z troch spoločností, o ktorých pán Trhlík rozpráva, veľmi pravdepodobne ani jedna nebude česká, tým pádom by spojenie Prahy a Bratislavy mal zabezpečiť iný ako český, prípadne slovenský dopravca. Nuž, veľa šťastia.

Mladá Fronta Dnes, piatok 6. 8. 1999 15:36
Jako zástupný problém si ministr pro Jakubšeho odvolání údajně měl zvolit kauzu se zpronevěrou peněz a letenek ČSA obchodním zástupcem firmy v Amsterdamu.

Vedúcim zastúpenia ČSA v Amsterdame bol v tej dobe Ing. Ivan Trhlík, súčasný šéf bratislavského letiska. Bol z toho škandál, keď vyšlo najavo, že z podnikových peňazí financoval nákup svojho golfového výstroja. Pri obhajobe svojho konania argumentoval tým, že na golfe sa robí biznis a on ako obchodník musí byť na túto príležitosť adekvátne vybavený. Bolo to pomerne búrlivé, bránil sa ako len vedel, z ČSA však nakoniec odišiel. Aerolínie s ním uzatvorili dohodu a odvtedy sa obe strany k tejto téme nevyjadrujú. Písal sa rok 1998 a odvtedy v letectve pán Trhlík vlastne zamestnaný nebol, aj keď prax si uvádza kontinuálnu. Zarátal do nej asi aj svoje dvojmesačné pôsobenie v golfovom klube Albatross v roku 2012, napokon je predsa vášnivý golfista. Len či tam zarátal aj svoj následný pobyt na Úrade práce ČR.
Trhlík ČSA škodil takpovediac aj "po smrti". Keď minister dopravy Antonín Peltrám chcel odstrániť Antonína Jakubšeho z čela ČSA, použil paradoxne tento dôvod ako v podstate jediný. Zlé jazyky tvrdia, že v tom mal prsty práve Ivan Trhlík, vďaka napojeniu na kruhy niekdajších straníkov KSČ. Keď už na to príde, duo Peltrám - Kořínková je kapitola sama o sebe.
Veru, Ivan Trhlík zažil v letectve turbulentné časy. A nielen ako palubný inžinier. No a tento človek dnes riadi najväčšie slovenské letisko so základným imaním približne 300 miliónov eur, má nárok na služobný byt, služobné auto so šoférom, služobnú kreditnú kartu, manažérsku poistku a iné benefity.
 


Najčítanejšie na SME Ekonomika