SME
Streda, 25. november, 2020 | Meniny má KatarínaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Strata Doprastavu sa vlani strojnásobila (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

ja nechapem

robia predraze miliardove zakazky no maju stratu? Vedenie tuneluje vlasnu spolocnost, alebo su na tom vazne tak zle
 

 

Oproti dobe 8 rokov dozadu je velmi malo roboty. Je velka konkurencia, stavebne firmy idu s cenou neraz na hranicu udrzatelnosti a su neraz radi, ked robia za ceny, ktore im pokryju naklady, mzdy, naftu, leasing, opravy a udrzby majetku. Potom sa objavi nieco, co navysi cenu diela, treba vykonat ine, zlozitejsie prace s akymi sa ratalo v projekte alebo jednoducho niektory z odberatelov neplati faktury a cervene cisla su na svete.
Vsetci akoby cakali na novy stavebny boom.
Co ale najviac skodi biznisu na Slovensku ( stavebnictvo nevynimajuc ) je fakt, ze takmer nikto nesplaca svoje zavazky riadne a vcas a uz sa z toho stal standard. Bezna vec.
A to je chore.
O vymozitelnosti prava a sudoch sa uz ani zmienovat radsej nebudem.
 

 

a ja som si myslel, ze nesplacanie zakazok je nieco z doby temneho, bieloponozkoveho, zelenosakoveho meciarizmu. a dnes, v dobe rozkvitajuceho ficizmu mame uplne inu podnikatelsku kulturu...
 

firma zrelá na odstrel, nie

na ďalšie zakázky. Kvalita mizerná, firma v krachu, ale hlavne že zaberá miesto na trhu vďaka politickým konexiám.
Navyše žiadny nový stavebný boom nebude a už vôbec nie s takými rabatmi ako pred pár rokmi.
To, že sa na slovensku neplatí je fakt, paradoxné je, že neplatia hlavne tí čo prachy majú, je totiž veľmi módne chváliť sa na večierkoch ako kto postavil projekt za polovicu, kde ako koho ***** a podobne.
Súdy sú na smiech, normálna firma tam ani nejde, zaplatí poplatok a aj tak vysúdi veľké hnedé.
 

a kde sa budu uplatnovat zaruky z vad

A kde sa budu uplatnovat zaruky z vad na stavbach, ktore sa vyskytnu, keby tato firma skrachovala? Tato otazka, pre stat dost vyznamna, je v sucasnom korporatnom prave nedoriesena. Podla mna ju treba vyriesit na urovni EU, precistit trh a nechat do buducnosti posobit len stabilne firmy. Zaroven to moze byt cesta ako sem nepustat kadejakych pokutnych cinanov. Ale hlavne to chce zrusit moznost ucasti schrankovych firiem vo verejnych zakazkach, aby sme vobec vedeli odlisit cinanov od necinanov.
 

bez štátnych zákazok

si slovenský podniakteľ ani neuprdne. hlavne že má každý veľa rečí o slobode podnikania a šikane podnikteľov. národným športom slovenského podnikteľa v stavebníctve alebo realitách je cicať rozpočet štátu, VUC alebo obce, príjimať dotácie na prijatých zamestnancov a platiť dane v danovom raji. všetci by sme boli takí múdri.
http://www.youtube.com/watch?v...
 
Hodnoť

Nevadí

mi to zaplatíme,hádam ich len nenecháme skrachovať !
 

 

ved im dame tunelovat tunel dubna skala , tak sa hadam nabalia :-)
 
Hodnoť

 

za toto by mal fico visiet na prvom strome !!!
 

je mi jedno

na ktorom strome to bude
 
Hodnoť

Výsledok

Je to výsledok figliarstiev typu Janko Figel keď za každú cenu sa znižujú ceny pod reálnu úroveň. Elektronické obstarávanie dokáže vygenerovať cenu HZS 0,5 eu za hodinu. Ale podľa TI je to v poriadky.
 

a kto im káže brať zakázky pod cenu?

jáááj ja viem, treba obraty, lebo úvery. heh podnikanie na dlh, špecialitka dnešnej doby, podnikám x rokov bez úverov a čuduj sa svete prosperujem.
 

 

Vypisuješ tu neskutočné drísty. Vo Fínsku idú stavať ekologickú supermodernú diaľnicu, súčasťou projektu okrem diaľnice sú i dojacie stanice pre elektromobily,osvetlenie pomocou obnoviteľných zdrojov atď. Predpokladaná cena za 130 kilometrov diaľnice je 700 milionov euro a u nás naposledy Váhostav za 15 kilometrovú diaľnicu dostane 227,3 milióna euro.
V našich cenách by ten Finsky usek stál 1,96 miliardy euro a to,že fínsky robotník má plat ako traja naši snáď nemusím pripomínať.
 

ked citam EKOLOGICKU...

... dialncicu a podobne hesla - zelena energia, auto s minimalnym vplyvom na zivotne prostredie tak neviem ci sa smiat alebo plakat.

Ked si pozrieme za ake sme my ekologicky europania zodpovedny tak by sme mali niekde tisko sediet v kute.
 

Ten Fígeľ je v niečom inom-

nik ich do tendra nenúti a nie za každú cenu,ale ak sa na to manažment dá musí rátať s tým,že bude robiť za min.mzdu a ľuďom doplatia zo svojho! Ináč budú nenažratí a nepoučiteľní! LEN Z VIDINOU EUROFONDOV!
 

 

A aby si ma neobvinil,že porovnávam neporovnateľné úseky,tak tu máš i komplexnejší článok z ktorého vyplýva to isté:
http://byznys.ihned.cz/c1-2254...

Alebo ti tu hodím rovno porovnanie:
Finsko:
E18 Projekt Ykköstie stavané cez PPP v celkovej cene je i 25 rokov údržby-51 km,náročný terén
*projekt financuje konsorcium 5 domácích a zahraničních bank
*hlavní dodavatel: Skanska ID AB
*celkové náklady, které zaplatí stát - 638 mil. €
*stavební náklady, které platil koncesionář - 229 mil. €
*objekty: 7x dvourourový tunel, spolu 5 km; 47 mostů, zářezy: vylámat 8,2 mil. m3 skal a přemístnit 5 mil. m3 zeminy
*speciální požadavka: spevnit vozovku hustou sítí pylonů (podmáčaná půda)


ako je vidieť 51 km postavili za 229 miliónov euro v cene je i 5 km tunelov a 47 mostov a spevnenie podložia.
Štát za 25 rokov zaplatí celkovo 638 miliónov euro. Odovzdaná cesta musí byť po 25 rokoch odovzdaná v perfektnom stave.
1km stál 4,49 miliónov euro ,celkové náklady 12,5 milióna euro za 1 km dialnice +25 rokov udržby.

A teraz Slovensko a Ficova slávna R1- 51,6 kilometra
81 mostov-7 kilometrov-žiadne tunely.
Cena stavby- 900!!! miliónov euro, celkové náklady stavby 1,2 miliardy euro
Štát zaplatí celkove niečo okolo 4 miliardy Euro.
1km cena stavby -17,44 miliónov euro, celková cena 77,5 milióna euro za 1 km rýchlostnej cesty

Chceš mi stále tvrdiť,že sa u nás stavia pod cenu a lacno?????
 

opravujem predošlý text

súhlasím s tým prvým stromom
 

ale má trocha pravdu...

To čo píšeš sedí, tam niet pochýb, len potom čo dostane dopra,vaho a kade aký iný stav takúto mňamku od štátu tak to dá spraviť niekomu inému čo už pod tu cenu bude stavať.
Cez leto sa snažím vždy nejako zamestnať(inokedy som škole a tiež makam ale nie full time ) a po všetkých tých stavbách čo som robil môžem povedať len, že vždy tu je ten čo si prácu objedná ako prvý a za prácu zaplatí a potom je tu niekto kto si za tie peniaze objedná lacnejšiu firmu a tá má 3-4 majiteľov a plno vymyslených funkcií. No a keď si z koláča zoberú svoj kúsok tak pre toho čo nakoniec ak jediný z tejto reťaze niečo robil(robotníka) ostanú omrvinky a aj to môže byť rád . Osobná skúsenosť hovorí, že na 2 z 5 stavieb nedostane človek ani tie omrvinky. A takto makáme pod cenu ......
 
Hodnoť

 

a nemohli by čerpať z EUvalova? Ved priblblí danový EU poplatník teraz už zachranuje kde koho ale je to treba robiť systémovo
 
Hodnoť

dostane dotaciu

na udrzanie prac.miest a ovecky este budu tlieskat....
 

1 2 >

Najčítanejšie na SME Ekonomika