SME
Utorok, 24. november, 2020 | Meniny má EmíliaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Írsky Ryanair môže lietať aj z Košíc (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

dobre uvažuje

chlapík, toalety by trebalo zrušiť úplne a tie missky z časákov by chodili s bažantom akto by chcel tak by sa vychcal v uličke a aspon by bola šou, keby cestovali nejaképekné slečny no len tie lety z KE, tam budú asi skor tí počernejší migrovať tak to radšej nech tie hajzle zachovajú :D
 

Ziadne WC

staci ked krasavice budu prenajimat bazantov a misy a la hospital
 
Hodnoť

len to nie...

parkrat som s nimi letel, a nikdy viac (mam uz nieco nalietane)... na letiskach dlhe fronty, na ranvej letadlo roluje min. polhodinu z gatu, no a tie ich dobytcaky ktorym hovoria lietadla, kde clovek cestuje bez jedla a pitia, to radsej no comment...
 

no, ty mas toho urcite nalietane hodne

ked nevies, ze si si tam mohol priplatit 10 Eur za prioritne vybavenie, ziadne rady, rezervovane miesto. Na palube si si mohol zaplatit 20 eur za jedlo a cestoval by si kralovsky :). Ked ti uz chybaju tie sluzby. A stale si na cene, ktora je oproti inym airlines tretinova. Nechcem az tak velmi Ryanair obhajovat, lebo samozrejme ma svoje chyby, ale lieta lacno, vela a tlaci na letiska. Robi proste to iste co velke obchodne retazce a politici. Presadzuje to, co chcu jeho zakaznici/volici. Takze ked si si kupil najlacnejsiu letenku bez priplatkov, tak sa nemozes stazovat, lebo si dostal presne to co si chcel.
 

Presne a vystizne

:)
 

 

Cestoval som s nimi x krát a vždy prednostné vybavenie. A prednostní vždy s príručnou batožinou do kontrólneho stojana a šup ďalších 50 euro !!!! Nepomohol argument, že je to príručný kufor kupovaný ako PRÍRUČNÝ so štandardnými rozmermi, ktorý sa zmestí do KAŽDÉHO kontrólneho stojana okrem stojanov tejto "slávnej" spoločnosti.Takže som s nimi skončil a tým pádom som skončil aj s Blavou a lietam z Krakova.
 

 

Upresním. Toto nebolo pri lete BA - Dublin, ale vždy Dublin - BA !!
 

 

"na cene, ktora je oproti inym airlines tretinova"

Ako kde, ako kedy, ako kam. Minulý rok som cestou na dovolenku absolvoval jednu cestu z Bratislavy Ryanariom (RY) a spiatočnú AirBerlinom (AB) do Viedne. Celková cena po započítaní všetkých možných aj nemožných poplatkov bola u AB vyššia o 10 €. Za tú sumu som oproti RY dostal:
- konkrétne miesto v lietadle (nemusel som tam o zlom krky utekať, aby som si uchytil nejaké lepšie),
- niečo malé na zjedenie,
- nápoj podľa potreby a želania,
- k lietadlu sme nemuseli ísť o východu pešo po letišnej dráhe, ani nás nevozili cez pol letiska v autobuse,
- check-in som si mohol vybaviť na letisku a nemusel som hľadať internetové pripojenie s tlačiarňou,
- osobne sa mi aj to miesto zdalo pohodlnejšie - mal som viac miesta na natiahnutie nôh, mohol som na obrazovke sledovať kde sa približne nachádzame (ak si toto nemýlim s iným letom).

Pre mňa má RY výhodu najmä v tom, že lieta z Bratislavy. Cenová výhoda (ak nie je práve nejaká super akcia s letenkami za 1€) sa však vo väčšine prípadov pri lepšom hľadaní stráca, resp. sa minimalizuje na rozdiel do 20-50 (podľa toho či potrebujem aj inú ako príručnú batožinu).
 

Suhlas

Odporucam vsetkym, nech si najprv hladaju letenky cez "klasicke" spolocnosti a az potom cez low cost. V konecnom scitani ten low cost nemusi byt az taky low :-), ked sa prirata cesta zo vzdialenejsieho letiska, poplatok za batozinu, priority boarding s RY, male obcerstvenie na letisku a nebodaj ak niekto este prestupuje pri negarantovani spojenia.

Este jedno upozornenie, fakt treba citat, co je v cene letenky, pretoze napriklad KLM teraz zacalo pytat extra peniaze za check-in batozinu.
 

 

re "pretoze napriklad KLM teraz zacalo pytat extra peniaze za check-in batozinu. "

zhruba je to takto:
intra-kontinentalne lety - aj za prvu batozinu sa plati
inter-kontinentalne lety - za prvu batozinu sa neplati
 

 

Ale ved on sa chcel len pochvalit ze cestuje lepsimi aerolinkami :) Nechaj ho, bojovnika proti bolsevikom :)
 

Čo chceš žrať?

Na dvojhodinovom lete potrebuješ sa napchávať?A vyšťať sa choď tesne pred letom je to problém?
 

a ja by som práve toto privítal

na trase KE - BA a spať. (Možno s medzipristaním v ZA.) Dodnes nechápem, prečo neexistuje lietadlo (alebo súkromná železnica), ktorá by robila konkurenciu najväčšiemu vlaku na Slovensku - rýchliku R611 a potom IC506. Ja osobne odhadujem, že za vlak R611 majú železnice piatok čo piatok tržbu 12.000,-€. Úroveň služieb a presnosť v grafikone nekomentujem. Od februára 2013 R611 ešte presne nešla. Najväčší šok som zažil, keď prišiel revízor lístov do IC vlaku, Kto už tu ide načierno. No vo vlaku z BA do Veľkých levár sprievodkyňa vyhodila 7 cigánov na najbližšej stanici, lebo to boli čierny pasažieri, a presne to chceli, odviezť sa jednu zastávku, zahrali tam divadlo, zdržali sprievodkyňu a strata 5-10,-€ denne. A sprievodkyňa nič, ešte ani polícia ich na najbližšej stanici nečakala, vlak otvoril dvere ako vždy. Ale odbočil som, presne také lietadlo by som uvítal, žiadne wc, žiadne pohostenie, bez letušky, žiadna batožina, len príručná a odvoz z miesta A do miesta B. Stačí, že by ukradli železniciam len 1 vagón cestujúcich...Kapacita R6111 asi 1100 sedadiel, z toho viac ako 600 ide do cieľovej zastávky. Záujem o lietadlo by bol aj väčší ako len z jedného vagóna. Cena BA-KE bez zliav pre pracujúceho 20,-€. Pri podobnej cene za letenku aj letecký dopravca môže mať tržbu 12.000,-€. Pri letoch 8x do mesiaca (len piatky a nedele) si myslím, by som v pohode vyplatil plat 2 - 3 pilotov, naklady na benzín na tejto krátkej trati, splátky za lietadlo, upratovačku v KE, upratovačku v BA, nocľah v hoteli, poplatky iné, atď. (A to by v iné dni ani piloti nepracovali a šiel by im mesačný plat)(nezarátal som ešte ľudí, ktorí práve preto, že neplánujú presedieť 7 hodín piatok čo piatok vo vlaku, tak z KE dochádzajú do BA autami, 1 tankovanie 70,-€, iste radšej by tých 70,-€ nechali za dve letenky).
Tak držím palce všetkým, ktorí z leteckej dopravy odstraňujú luxus a zavádzajú praktickosť a menia ju tak ako sú iné spôsoby dopravy dopravou len na dopravu. Doba pokročila natoľko, že to tu už malo byť. Neverím, že Nemec cestujúci pravidelne z Berlína do Mníchova, by sa trmácal 6-7 hodín vo vlaku, keď túto cestu mu dáva napr. Lufthansa. Na SVK potrebujeme spojiť len dve mestá aj to ešte nemáme.
 

2/3

Typicky Slovak. Ked to mas tak dobre naplanovane a vies ze by sa to vyplatilo, preco do toho nejdes sam? Keby O'Leary namiesto zalozenia vlastnej spolocnosti sedel pri PC a nadaval na Aer Lingus a British Airways tak bydnes ziadny Ryanair neexistoval. To iste plati pre autobusy a Student Agency v CR.
 

ja budem takto cestovať medzi BA a KE

len dva roky. Prečo by som mal podnikať v niečom čo nie je moja parketa? A kde som akože nadával na stav? Uviedol som iba aká je realita na SVK. Fandím ľuďom, čo túto republiku pohnú ďalej, lebo sme fakt v mnohých veciach "100 rokov za opicami". Lenže narážajú na prekážky. Hovoril som o konkurencii, tak si zvoľ necestovať s nimi. A "vrelo" odporúčam, urob si cestu z BA do KE v ľubovoľný neexponovaný piatok, a spýtaj sa vlakvedúceho a potom "pochop" prečo vlak s odchodom 15:53 odchádza napríklad až o 16:21 a do Košíc ešte urobí meškanie 1 hod.?!
 

 

zjavne do toho vidíš. R 611 má vraj 1100 sedadiel, z toho 600 do cieľovej zastávky (realita spolu miest bežný deň okolo 550, v špičkové dni okolo 690, môj odhad počtu priamych cestujúcich Ba - Ke max. 100. IC 506 je okrem nedele jeden z najprázdnejších vlakov. A ten prepočet nákladov lietadla, čo lieta 8 krát do mesiaca, tak to je čisté bingo. Že to ešte nikto nezistil.
 

 

skúsim reagovať (vlastným názorom a niekoľkými faktami):

- lietadlo BA-KE existuje (lieta Danube Wings, cena od 49 EUR za jednosmernú letenku, samozrejme pri rezervácii mesiac vopred), ale moje skúsenosti ukazujú, že na čase moc neušetríš (lietam v posledom čase dosť často)... to, že sa vezieš kratšie, je jedna vec, to, kedy musíš byť na letisku, koľko trvá doprava na letisko v porovnaní so stanicou, odbavenie, security check, nástup, pojazdy, príjem batožiny po prílete a doprava do centra z letiska, je vec druhá a keď to spočítaš, si na tom plus mínus narovnako... rozdiel je hodina, možno hodina a pol... pri piatich hodinách vo vlaku sa to stratí...

- pozrel som si štatistiku R611 za posledné dni a len za posledný týždeň šiel presne v 6 dňoch (ja za presnú jazdu považujem jazdu s odchýlkou +- 5 minút oproti grafikonu)

- čudoval by si sa akí a hlavne koľko ľudí cestuje IC vlakmi bez lístka, niektorí z nevedomosti, iní z čistej vypočítavosti

- ja by som bol veľmi zvedavý, ako by si na mieste sprievodkyne postupoval ty... za počítačom budeš robiť machra, ako by si zavolal policajtov a nenechal čiernych pasažierov vystúpiť, ale ver tomu, že by si si naondil do nohavíc a nespravil by si nič... bol som niekoľkokrát svedkom napadnutia sprievodcu cestujúcim a ver, že sprievodca bez duchaprítomných cestujúcich (ktorí väčšinou radšej kukajú do blba) nemá príliš veľké šance niečo robiť... či ty žiješ v takom sne, kde všetci zlí ľudia sú potrestaní? rozumiem, že v štáte dánskom nie je niečo v poriadku, rozumiem, že niečo sa s tým musí robiť, ale bohužiaľ, ten článok na konci reťaze je na to priveľmi slabý... polícia v ICčkach je aspoň aký-taký strašiak, ale aj napriek jej prítomnosti sú aj v IC vlakoch problémy...

- kapacita 611ky je 1xAeer (54) + 1xBDshmeer (30) + 2xBeer (60) + 4xBmeer (66) + 1xBpeer (66) = 534 miest (+ dajmetomu 200 miest na státie v uličkách) = 734 miest, v prípade zaradenia posilových vozňov sa kapacita zvýši na tých povedzme 1100 miest ako hovoríš, ale to je len v určitých dňoch a pripájajú sa max. 3 vozne (spravidla z nich idú v jeden posilnený deň iba dva)

- nesúhlasím, že viac ako polovica cestuje až do cieľovej stanice, skúsenosť hovorí, že prvá veľká várka vystupuje v ZA, potom ďalšia veľká v PP a veľa ľudí prestupuje v Kysaku na spoje do PO.

- čo myslíš, prečo ešte nikto nelieta za také ceny ako navrhuješ? Veď to by bola zlatá baňa... (to je na zamyslenie)

- s tými 7 hodinami vo vlaku preháňaš... je to necelých 6 hodín v rýchliku a plus mínus 4 hodiny 50 minút v IC

- ver-never, Nemci sa radi trmácajú vlakom (ak nejdú autom)... podnikatelia, ktorí nemajú času nazvyš, lietajú, ale si aj radi priplatia...rozdiel medzi nemeckými a našimi vlakmi je v rýchlosti (nemeckému ICE netrvá 445 kilometrov necelých 6 hodín)

Nedá mi ešte drobnosť: ty si človek zdravý, čo je skvelé a prajem ti, aby ti to čo najdlhšie vydržalo, ale sú aj ľudia, ktorí lietajú a majú rôzne problémy, sú buď imobilní, teda potrebujú asistenciu, trpia menej vážnou formou inkontinencie alebo majú chronický zápal močových ciest (musia často na toaletu), či potrebujú častejší príjem jedla kvôli udržiavaniu stabilnej glykémie... Tých chceš od lietania odstaviť? Či si to predstavuješ tak, že po jedle budú aj asistenčné služby pre imobilných a toalety ako prémiová služba? A v neposlednom rade stewardi zastupujú aj akúsi formu SBSky, dohliadajú na bezpečnosť cestujúcich...
 

 

dodatok k business planu:
http://en.wikipedia.org/wiki/C...

"The Caravan interior can be outfitted with seats or cargo holds. The standard high-density airline configuration features four rows of 1-2 seating behind the two seats in the cockpit. This variant is capable of holding up to thirteen passengers, although it is marketed as being able to make a profit carrying just four.[3]"

letel som na tom lietadle 4x na Havaji. Celkom prca. Cestujuci sa musi pred odletom odvazit. Pilot, podla vahy, prideleli miesto. A ked ked cetsujuci sedi v prvej rade, tak vidi na vsetky budiky:) Kabina je v lietadle len jedna, pilot nie je oddeleny od cestujuich.

Medzi Kahului a Konou sa to lietadlo otocilo 4x denne. Bratislava a Kosice su asi 2x dalej od seba,
http://www.gcmap.com/mapui?P=o...

BTS a KSC su 188mil od seba. Cestovna rychlost je trebars 150mil za hodinu. No dajme tomu let by trval 90 minut.
 

neprehanaj

Ja mam minimalne nejakych 20 letov s Ryanairom za sebou, ale tiez aspon 2x tolko s inymi spolocnostami a mozem povedat, ze standard u Ryanairu je nizsi ako inde, ale dobytcak to nie je. Takisto neroluje dlhsie ako ini a ze v cene letu nemaju zahrnute napoje a jedla? No joj, pri tej max. 2-hodinovej ceste clovek smadom a hladom nezomrie.
Ryanair nie je idealny ani zdaleka, ale letiet sa s nim da.
 

 

Je snad standard v nasich autobusoch lepsi ? Ludia bezne cestuju medzimestskymi autobusmi aj dve hodiny a nie je tam ani len WC. A mnohokrat aj postojacky. O jedle ci napojoch nehovoriac.
 

1 2 >

Najčítanejšie na SME Ekonomika