SME
Utorok, 12. november, 2019 | Meniny má Svätopluk

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Rusi strašia, že nás širokorozchodná obíde (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 5 6 7 8 ... > >>

Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Keď chcú, nech postavia. Ale za svoje.
Ruských investorov tu aj tak veľa nemáme.
Keď je to také výhodné, tak sa im investícia čoskoro vráti.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

...

asi tak. ked ju tak velmi chcu, nech si za svoje peniaze postavia rovno aj 2.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Casto slucham, aka je ta sirokorozchodna vyborny biznis, ako nas mozu obist cez Polsko, co Madarsko, ako Rakusaci sa na to trasu, ze oni si tu sirokorozchodnu potiahnu az do Viedne, kde budu tovar prekladat z vagonov na lode na Dunaji... atd. atd....

Ale vzdy to pocujem iba z ust bud SMERakov, alebo samotnych Rusov (ako aj v tomto pripade).

Co ma zaraza, este nikdy som nevidel jedineho polskeho ci madarskeho vladneho predstavitela, ze by prejavil o tento uzasny sirokorozchodny biznis zaujem. Ak niekto ma link, svedciaci o opaku, budem za poskytnutie povdacny...

Vsetko nasvedcuje tomu, ze pravda je taka, ze je to vyhodne iba pre Rusku stranu a pre nimi skorumpovanych vladnych cinitelov zo SMERu. Pre Slovensko to vyhodne nie je, naklady su astronomicke, navratnost (za predpokladu optimistickeho vyvoja) je minimalne 50 rokov.

Ak to Slovensko robit nebude, stavim sa o cokolvek, ze v Madarsku ci Polksu sa im na to zvysoka vykaslu , ako im na to kaslu aj doteraz.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

no z toho co viem, Poliaci maju sirokorozchodnu potiahnutu do Katowic, takzvana uholna trasa. Takze ak by to bolo take vyhodne tak by Poliaci do toho urcite sli, maju lepsie predpoklady - napr Wisla, Odra kde sa da tovar prelozit na lode, uzemie bez hor, kde sa da zeleznica tahat velmi jednoducho itp. Podla mna je ta cela sirokorozchodna jeden velky tunel co nam pripravuje nas Adolf.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

som zvedavý na TB ako je to špičková príležitosť pre SR. koľko na tom získame, samozrejme asi pomôžu eurofondy a bude to tak zadarmo. Uz začínam chápať vytvorenie istého miesta pre bývalého ministra dopravy.
Eurofondy presunieme na sirokorozchodnu trať, diaľnice sa dostávajú cez ppp. cargo uz padne na hubu totálne ale vytvoríme tisíce miest na pár rokov, získame odvody, ktoré však treba vyplatiť ako dôchodok daným ľudom.
Vazena vláda kľudne si to schvalte, ale zabudajte že z mojich dani sa budu stavať tieto špičkové projekty a uhradzat strata carga. Myslím že stačilo platinovych sitiek, východných prenajmov, vyvazanie si prdele v autách za miliony, nakupov luxusných konakov, kvetin, predrazeneho mýta či uz jednej alebo druhej garnitury. Odteraz platím dane vo Vatikanskej mene- pán boh Vám ich zaplatí . Odomna ani cent nedostanete- sak nebude treba zarábať budete na tejto super mega navratnej investicii
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Cargo skrachovalo už niekoľkokrát

Nechápem, prečo to ešte dotujú, tie pracovné miesta preplatili mnohokrát.

A kto nezoberie takýto biznis je naozaj záškodník - tak ako súčasná opo-zícia, alebo Gorilo-zícia... :D
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

istá skupina písálkov

Gabčíkovo nie, automobilky nie, širokorozchodnú nie... a čo potom áno? Kopu pisálkov tu znovu vypisuje tú istú pesničku, nič sa nám neoplatí. ....už sa niekto ospravedlnil za kydy voči Gabčíkovu? za kydy voči automobilkám?

ropovody, plynovody sa nám tiež neoplatili? a prečo ich tak ochotne západné firmy privatizovali?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

neviem kde si cital o tom ze gabcikovo nie...... akurat ze mi nie je jasne co chcu furt vozit po streke, co take nemozu vozit uz teraz po nevytazenych drahach
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

do tohto projektu by som nesiel

nezda sa mi byt pre slovensko vyhodny,
ak by mal byt terminal, tak z financneho hladiska zaraba prekladisko, teda by sme stratili prijmy, ak by to bolo vo viedni.
naviac sa strati obrovske mnozstvo aj urodnej pody, su to hektare a hektare, k tomu logisticke naklady okolia, ten projekt nie je pre slovensko, nas potrebuju hlavne na tranzit.
z mojho pohladu by som skor preferoval po rovnakej trase stavbu vysokorychlostnej magnetickej zeleznice, spajajucej vychod so zapadom,
paralelne by sa dalo mozno uvazovat aj o cargu na magnetickych vankusoch, len ten projekt treba dobre rozpracovat, toto by mohla byt schodna cesta.

ale slovensko musi zostat tiez dolezitym hracom, nie iba figurkou v rukach inych zaujmov.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Cargo na magnetických vankúšoch nemajú ani Japonci...... ty musíš mať dobrý maroš
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

*** (príspevok porušil KÓDEX diskutujúceho)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Na EÚ fondy pri tomto tuneli môžu kľudne zabudnúť. Vstupom do EÚ sme sa zaviazali k modenizácii medzinárodných koridorov, prečo by mal byť takýto nezmysel dotovaný z EÚ, bolo by to úplne logiku popierajúce. EÚ by dala peniaze na modernizáciu trasy ZA-KE, a potom by sme prepravu nákladov presmerovali na ŠRT? To by bol nonsens.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

To hej. Ono to je podľa mňa dokonca koordinované. Oni strašením nahrávajú Fickovi, aby to akože zachránil pre Slovensko. Celé to je len veľký tunel na naše financie a úžitok z toho budú mať Putinovci a pár dohadzovačov z našej najväčšej oligarchogorilej strany.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

toto som našiel, len tak na 1. ťuk, ale je to poučné.....

http://www.dnoviny.cz/dopravni...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Sú to dosť prosté počty.

Za prvé Brusel nedá nič na tento projekt. Tak ostáva to skôr na zdrojoch smerom k RF či akýmkoľvek iným zdrojom, kde však hrozí jasná závislosť práve pre pomalú návratnosť investícií. Jednoznačne zaujímavé to bude len v čase výstavby pre oživenie ekonomiky. Prevádzkou si pri splácaní investície samotná trať nezarobí na seba, výhodný prevádzkovo rýchlou návratnosťou je tak len prekladiskový terminál. Poľská trať do Katowíc a Euroterminálu Slawkow i naša do Hanisky sú síce veľmi ziskové trate i pri malom počte vlakov (ale zase veľmi vysoká tonáž), no neťaží ich investícia, jedine rekonštrukcia zo začiatku 90-tych rokov (i keď USS už začína voziť rudu z USA z poľ. prístavov, tak naša trať to iste výrazne pocíti na príjmoch). Ak by bola trať vyťažená na vys. percentá, i tak by sadzba za dopr. cestu nepokryla splácanie investície. Jedine že by bola omnoho vyššia ako na nevyužitej súbežnej normálnorozchodnej, no nemáme ju nejakú nízku aj po obrovskom zlacnení v r. 2011, keď dovtedy likvidovali Cargo i ZSSK. To zase by preprava stratila ekonomický zmysel voči doterajšej prekládke. Ekonomický zmysel má mať trať aj prekladisko "pod jednou strechou". I preto Poliaci nepustili pred 12 rokmi len 120 km do Bohumína na už vyprojektované prekladisko.
Tak výsledok varianty pred Viedňou je pre SVK sa javí investične nezodpovedný a len zaujímavý v čase výstavby (samozrejme nielen globálne, ale aj istým klientelistickým skupinám, sa možno budeme diviť aké joint venture sa vytvoria). Plus z Čiernej n. T. (a Maťoviec) by ostala len čierna diera (časom ich tak či onak iste neminie).
Ešte by mohlo byť v hre aj v hre opačné garde - 1435 mm do vnútra RF, to iste Rusi by "nepredýchali" ani náhodou. Boli vízie aspoň na Ukrajinu ako asociovaného člena EU, do Kyjeva, no len vízie.
No pretlak kapitálu v RF je, pôjde aj do prieniku 1520 mm do EU.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Presne tak

Sirokorozchodna trat k Viedni najblizsie je v Katoviciach. A z Viedne do Katovic je to asi o 100 km blizsie nez do Kosic, naviac je to po uplnej rovine (cez Breclav-Prerov-Ostravu). Preco sa teda do toho nehrnu ani Cesi ani Poliaci?

A argument, ze ked to nepojde cez Slovensko, nebude vykonavat kontrolu krajina NATO - DOBRE RANO STARA MAMA, ak sa chceme dostat do Rakuska z Ruska po zemi, BUDEME MUSIET ist cez SK alebo PL+CZ alebo HU, coz su VSETKO CLENOVIA NATO!!!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Papyr

on nespominal tranzit, ale ze prekladka sa nebude robit na uzemi statu NATO. Ako iste vies, Rakusko je neutralna krajina.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

RF a zapad EU maju zaujem o sirokorozchodnu, mnozstvo tovaru prepravovaneho z azie do EU sa bude stale zvysovat. Slovensko si moze vybrat ci chce byt sucastov tohto medzikontinentalneho projektu alebo nie. Co sa stane s nakladnou zsr dopravou na SR ak nas tato trasa obide si mozes domysliet sam. Samozrejme financovanie treba dohodnut tak aby to bolo vyhodne aj pre nas. PS: Orban prejavil znacny zaujem o sirokorozchodnu a preco sa rusom velmi nechce stavat trat v Polsku je jasne asi kazdemu kto pozna historicky vztah Polsko-Rusko.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Keby bolo tak vyhodne, tak uz davno postavia. Pravda je taka, ze tovar sa da prepravit aj inokade. A pokial dobre viem, tak od roku 1990 sa tu nepostavila ziadna nova zeleznicna trat. Neratam trate, ktore sa modernizovali. Skor niektore trate sa rusia, aspon doprava na nich. Takze kde je potom ta vyhoda a ekonomicka navratnost ?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ano trat sa da postavit aj mimo SR, to sme tu uz prebrali. Poviem to este raz jedna sa o medzikontinentalny projekt,tzv.euroaziisku dopravnu tepnu s obrovskym potencialom - letecka doprava nedokaze prepravit take mnozstvo tovaru, res. je draha a lodna je zase trva pridlho.Nechcet byt sucastou tohto projektu nieze je hlupe ale sialene. Problem tuto diskutujucich ludi je ze sa na danu problematiku nepozeraju strategicky/ekonomicky ale ideologicky a toje tragedia.
 

1 2 3 4 5 6 7 8 ... > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Ekonomika