Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Počiatkovým favoritom na PPP je obchvat Bratislavy D4 (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť:   mínus indicator plus

 

~10 km tunel Malé karpaty - dvojrúrový - to bude megatunel tunel, ktorého sa nedožijú ani moji vnuci.

obchvat D4 je naozaj dôležitý, ale zas nehorí až tak. Pre začiatok by stačila južná vetva (Triblavina - Ivanka - Jaravoce) s mostom cez Dunaj.

A ta severná časť? Určite je tunel dobrý variant (povrchový by zničil malebnosť M. Karpát) - ale pekne pomaly. A inak nerozumiem prečo napr. R1 od TN nepredĺžia cez Senicu na D2 pri Kútoch. Tranzit, ktorý ide po D1 zo ZA a chce pokračovať smer CZ, tak nemusí isť cez BA.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

pardon, nie TN ale TT.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Kedysi som si kladol otazku

ci R1 mala koncit (zacinat) v Trnave alebo mala pokracovat dalej cez Karpaty a potom sa napojit niekde na D2. Neviem, aka je situacia teraz, ale kedysi boli na R1 kusok pred Nitrou kilometrovniky so zaujimavymi cislami 0 cosi cez 130 km. Toto nemohlo byt pocitane ani z Nitry, ani z Bratislavy, ale muselo to byt pocitane kdesi zo Zahoria. Pokial by sa R1 mala niekde napojit na D2, uvedenych 130km poukazuje na nejake miesto na useku Kuty - Breclav, co by bolo dost logicke miesto. Takato trasa by takmer urcite prechadzala cez Senicu, ktoru spominas, ale na webe neviem najst jedinu zmienku o rychlostnej komunikacii v spojitosti so Senicou. Ak aj niuekedy bol takyto plan vedenia R1, muselo sa od neho odstupit uz velmi davno.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ten tunel

bude zasahovat aj do Borinky - Marianky alebo ?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Su varianty

myslim tri, na webe Marianky je dost podkladov. V principe, jedna varianta pocitala s dvomi kratsimi tunelmi, medzi ktorymi by sa dialnica vynorila nad borinkou, na estakade by znicila okolitu prirodu. Druhe dva varianty pocitaju s dlhym tunelom z Race do Marianky.
Marianka vedie boj o to, aby tunel ustil co najdalej, pretoze odkedy sa trasa dialnice naplanovala, obec sa rozrastla a teraz su prve domy uz 100 metrov od planovanej dialnice.
Dialnicna spolocnost teraz tvrdi, ze: posunut portal tunela je nemozne, lebo by nevysla vyska k uz vybudovanej krizovatke pri Stupave, dalej ze zahlbit dialnicu by nebolo mozne z toho isteho dovodu, a protihlukove steny - no na tie sa urcite tiez najde nejaka vyhovorka.

Pri variante bez stien to vychadza na trvale nocne zatazenie hlukom myslim okolo 50dB, ale nie som si isty, mapy a studie su na webe.

Nehovoriac o tom, ze takyto megaprojekt sa u nas bude stavat tak 15 rokov, co znamena, ze 15 rokov okolo Marianky budu jazdit nakladne auta s hlusinou. Povodne bol plan nou dokonca zavazat kamenolom za Mariankou.

Na druhej strane, teda od Race, to tiez nie je bez kontroverzii, ale tam situaciu nepoznam az tak dobre.

Na jednej strane, bolo by fajn mat tunel zo Zahoria, ktorym by sa clovek dostal zo Stupavy do Race za par minut, na druhej strane, ak by to bolo PPP, zrejme by sa platilo mytne, a otazne je, ci dajme tomu 7 alebo 10 eur za jeden prejazd sa oplati beznym ludom za tu skratku. Bolo by to skor urcene tranzitnej premavke, kde je jedno, ci sa cesta predrazi o par eur, ale mozno aj hodinova uspora, to sa pocita.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

R1 a PPP

R1 netreba predlozovat, tam by bohate stacili obchvaty obci a maximalne cestny tunel pod bielou horou, pricom by to urcite lacnejsie ako tunel pod karpatami..
.
inak bude PPP super predrazen, vid doterajsie ficove PPP, Pr1bina, ktore je super predrazene .. na PPP bolo dodatkov bolo sice menej, zatial len 4, ale predrazenie bolo vyssie ako vsetky dodatky ficovej a dvoch dzurindovych vlad dokopy ..
.
najnizsiu ponuku na druhy balik dalo pritom konzorcium strabag-porr za 1,38 miliardy euro !! ale bolo vyradene pre "podzrivo nizku cenu".
.
a preto sa uzavrela zmluva s granviou za s 3,46 miliardy euro, potom nasledovali dodatky ..
.
23. marca 2009 uzavretá zmluva Slovenska so spoločnosťou Granvia
20. apríla 2009 dodatok číslo 1 k zmluve
23. júla 2009 dodatok číslo 2
27. augusta 2009 priama zmluva medzi SR a GRANVIA, a. s.
.
po dodatkoch sa navysila cena na 3,91 miliardy euro a zatial dostal grancia od statu kompenzaice za 10,5 miliana euro za dalsie neocakavane komplikacie (archeologicky vyskum). tolko k tomu nezdrazovaniu PPP
.
vdaka tymto dodatkom za 4x posuvali terminy otvaranie R1
.
PPP ma rovnake vychodzie body, ma rovnake vymery cien ako klasicke obstaravanie, lebo sa odraza od TOHO isteho.
.
vid rakusania, ktori platia za PPP projekt Y, ktory predstavuje normalnu dialnicu, ktora je o 4 metre sirsia s 8km tunelov, rocne len necelych 60 milionov euro a slovneku za lepsiu cestu prvej triedy, ktora meistami ani nesplna norlmy rychlostnej cesty, nieto dialnilnice, platime 139 milionov euro rocne ...
.
pricom slovensky koncesionar sa zaviazal na dostupnost na 30 rokov a a oni o den viac, ked sa dialnica druhy den po odovzda rozpadne, NIE JE za to koncesionar zodpovedny. on je zodpovedny len na 30 rokov. a budem citovat SMERackeho sefa NDS k PPP.
.
plus sa nejako zabuda na dodatky a predrzenia ficovej vlady ..
.
dokonca az tak daleko to zaslo, ze nam niektore stavby EU nepreplatila a ktore preplatila, tak sme museli vracat peniaze.
.
privadzac D3 zilina strazov - 16 dodatokov, predrzenie o 236% , vratenie fondov EU
vydendrovana cena 9.6 mio eur, vysledna cena 22,7 mio euro
.
MUK voderady, tri dodatky predrayenie 236%. vytendrovana cena 115 mio , vysledna 272 mio
.
krizovatka secovska / presovska kosice, predrazenie o 200%
.
usek D3 hricovske podhradie - zilina strazov vysledna suma 179 mio euro a EU nam preplatila len 60 milionov nakoniec
.
a PPP je kapitola sama o sebe .. tu su aj porovnanie kde sa usetrilo skoro tych 2 miliardy :)
.
usek PPP tender vytendrovana cena

D1 Fričovce – Svinia 268 213 114,6
D1 Jánovce - Jablonov I 136 94 59
D1 Jánovce - Jablonov II 382 270 126,3
D1 Dubna Skala - Turany 343 334,7 137,8
D1 Hubová - Ivachnová 482 465,7 215,4
D1 L.Lucka - Dubna skala 1150 896,5 338,3
--------------------------------- ----------------------
spolu 2779 2273,9 991,3

Cadca Obchvat 11,4 5,8
Presov Nabrezna 47,4 26,9
Trencin most 60,3 30,6
Galanta obchvat 11,1 5,8
Zvolen MUK Neresnicka 13 7,4
Oprava ciest prvej triedy 14 8,6
Oprava ciest prvej triedy NR/TT 40,3 27,9
Oprava ciest prvej triedy KE/PO 41,6 27
--------------------------------- ----------------------
spolu 239,1 140
.
ohladne (ne)kvality PPP sa vyjadril samotny Choma ako to s PPP funguje :) teda SMERak
.
Obávate sa, že koncesionár pôjde až na hranu noriem a použije iba to najnevyhnutnejšie?
.
„Z pohľadu koncesionára je to prirodzené. Použijem príklad z Portugalska. Stáli sme na mieste, kde sa križovali dve diaľnice, jednu staval koncesionár, druhú štát. Okamžite ste videli rozdiel, tá menej kvalitná bola koncesná."
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Stále mi

nesedí tá povodná Tebou uvádzaná suma 3,46 mld
Lebo Vinci to vyhralo po vylúčení Strabag so sumou 1,503 mld eur
http://www.vyvlastnenie.sk/cla...

Zmluva pola podpísaná s Granvia, ktorá vznikla viac ako 3 mesiace po vyhodnotení súťaže a tiež je tam suma 1,503 mld eur
http://foaf.sk/firmy/184729
Zatiaľ je konečná suma 3,92 mld eur, ale prečo potom neuvádzaš sumu v tendri 1,503 mld...
O to je to hroznejšie, že suma narástla na viac ako 2,5 násobok a bola podpísaná s firmou, ktorá vznikla až po súťaži s imaním 25 tisíc eur...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

ktora firma vznikla az po sutazi?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Granvia

Zapísaná v OR 14.3.2009
Odovzdané ponuky boli 12.11.2008
Ale to by si ľahko našiel v tých odkazoch.
Prokuratúra by mala začať konať, lebo aj napriek tomu, že to majú poistené na všetky strany, tak je dosť aj verejne prístupných dokazov, že ide o obrovský podvod v sume cca 2,5 mld eur
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

PPP-ak bude kval. nediskriminačný tender

Určite Bratislava obchvat potrebuje a súhlasím s financovaním cez PPP. Len dúfam, že sa pripraví kvalitné nediskriminačné verejné obstarávanie, aby Slovensko na tomto PPP nezodralo gate.
Tak, aby sa v poctivej medzinárodnej súťaži prihlásilo čo najviac firiem a Slovensko tak za výhodných podmienok získalo kvalitnú diaľnicu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

A svist to cele zabali do folie.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Zasadne odmietam na takomto...

...niecom participovat a neprajem si, aby moja osoba bola stymto akokolvek spajana...
Vzhladom na sucasnu situaciu na Slovensku mi znie text od sme12345 skor ako prolog k Votrelcom 5... :-)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

PPP projekty su vacsinou velmi nevyhodne pre stat. Grecko doteraz splaca PPP projekty z dialnic, ktore sa stavali v 80. rokoch (co je jeden z problemov zdlzenia Grecka).
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ekonomická analýza PPP R1 50km

1. STAVBA CEZ ÚVER NA 10 ROKOV
Cena stavby max. 500 milionov EUR,
cena údržby ročne 5 milionov EUR/rokx30 rokov= 250 milionov,
generálna rekonštrukcie po 30 rokoch 250 milionov
úroky 5% sadzba/ 10 rokov = 125 milionov
SUMA: 500+250+250+125= 1125 milionov EUR
2. PPP
130 milionov x 30 rokov = 3900 milionov EUR

Nevýhody úveru: žiadne
Nevýhody PPP: drahé zlý CashFlow, vývoz kapitálu z krajiny, dlhá doba splácania, neistota do budúcnosti či koncesionár dodrží záväzky....
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

PPPo nás PPPotoPPPa
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Čo k tomu niečo nenegatívne povedať Tak nech sa mu darí tento plan i splniť ...Alebo radšej nech zostane tento katastrofálny stav ?? Mne je jedno kto tento projekt presadí hlavná vec aby sa uskutočnil No a že si s neho niekto niečo ukrojí ? Tak to bolo i za pravicovej vlády a ked to nešlo tak sa potom ani nič nestavalo Pripomínam že za dva roky vládnutia pravice sa iba dokončilo to čo Ficová vláda začala a pripravila Teraz druhá vlada Fica po Figlovi nič také nenašla i preto sa mohlo kričať o úspore pravda kto nič nerobí nemá ani výdaje ..AMEN
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

bohapuste klamstvo

zo sumracnej klamete a zavadzate..
.
ked prisla prva ficova vlada, tak mala od dzuridnu rozostavanych 106 km dialnic a rychlostnych komunikacii.
.
za 4 roky rozbehla a dokoncila len 38 km plus superpredrazene PPP
.
naopak figelova vlada rozbehla tendre na najnarocnejsie useky na ktore fico nemal gule. a nechala rozostavanych zopar desiatok kilometorv a aj roztendrovanych zopar desiatok km vratane visnoveho.
.
ficovi skrachovalo navyse cele PPP, kedze koncesionar ani po skoro 2ch rokoch nebol schopny najist peniaze na finacovanie a potom zmluva za figela expirovala.
.
doteraz pociatok okrem 5km obchvatu ziaru nic nevyhlasil a nevyhodnotil ..
.
co sa tyka vyhodnosti PPP, tu je citacia z vladnych dokumentov.
.
Z finančného modelu PPP projektu rýchlostnej cesty R1 vyplýva, že investičné náklady (CAPEX) na všetky 4 úseky (spolu 51,6 km) sú 887 mil. EUR. V súčasnosti NDS a.s. obstaráva 1 km diaľnice bez tunelov za 8-10 mil. EUR/km. Ide pritom o diaľnicu v šírkovom profile 26,5 metra, kým koncesné úseky R1 sú v šírkovom profile 22,5 m. Pri minuloročnej cene 8 mil. EUR/km a rovnakej investičnej špecifikácii a harmonograme výstavby by bolo možné postaviť uvedených 51,6 km za 413 mil. EUR. Koncesionárovi štát prepláca vyše dvojnásobne vyššie investičné náklady.
.
Cena zdrojov financovania PPP projektu R1 vo finančnom modeli (t.j. cena, za ktorú zabezpečil koncesionár zdroje na prefinancovanie projektu) je 10,27% p.a.. Je to výrazne viac ako bola priemerná úroková sadzba vydávaných štátnych dlhopisov, ktorá sa v roku 2009 pohybovala v pásme od 1,73 % p.a. do 5,19 % p.a. v závislosti od emisie. Keďže priemerná splatnosť financovania PPP projektu R1 predstavuje vyše 15 rokov, je korektné porovnávať jeho cenu so štátnymi dlhopismi s najdlhšími splatnosťami, cez ktoré si štát požičiaval v roku 2009 spravidla za ceny nad úrovňou 4,5%. Aj pri porovnávaní obdobných splatností je zrejmé, že prostredníctvom koncesionára Slovenská republika získala zdroje síce formálne nezapočítavané do štátneho dlhu, ale zato o viac ako 100 % drahšie. Práve dvojnásobne drahšie financovanie v porovnaní so štátnymi dlhopismi tvorí najväčšiu časť predraženia PPP projektu a dodatočného bremena, ktoré bude zaťažovať štátny rozpočet takmer 30 rokov.
.
pre tych co budu hovorit, ze je tam fixna splatka, tak dalsi vycuc z vladneho dokumentu
.
“Nárast platby za dostupnosť z vysúťaženej úrovne 125,3 milióna eur na odhadovanú úroveň 130,6 milióna eur v roku 2013 je spôsobený aj úpravou o predpokladaný inflačný index,” uviedol pre TASR jeden z dôvodov odhadovaného nárastu splátky hovorca ministerstva dopravy Martin Kóňa.
.
cize dvojnasobne drahsiu vystavbu spalcame nasobne drahsim urokom, a celkovo za stavbu, ktora by stala asi 500 mio euro zaplatime vyse 4 miliardy euro
.
to nevymyslis, to je fico :)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Vymetený pravicový mozog

Za 4 roky Mečiara sa postavilo vyše 100 kilometrov dialnic .Za 8 rov Dzurindu sa postavilo 52km dialnic No a za 4 roky vlády Fica 135 km dialnic To je štatistika ktorú si môžeš na stránke min dopravy skontrolovať V roku 1998 ked sa dostal Dzurinda k moci zastavil všetku výstavbu dialníc odôvodnením že je potrebnejšie stavať byty Firmy ktoré si zakúpili drahé stroje na výstavbu dialnic krachovali Prepustených pracovníkov s týchto firiem bolo za prvé dva roky Dzuridovej vlády dosahovalo čislo 65 000 Ono ak sa chceš k niečomu vyjadriť tak si to najskôr preštuduj aby si nemusel vyzerať ako hlupák Politici klamú na oboch stranách no štatistiky tie aspoň na 70-80% sú spoľahlivé ...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

zaujimalo by ma sudruh

co to znamena "postavilo sa" To je ze sa to schvalilo, zacalo/rozostavalo, alebo dokocilo? A dokoncilo v polovicnom, alebo plnom profile? Skus povedat co si sudruh pod pojmo "postavilo sa" predstavujes a potom mozeme diskutovat o cislach. Praci cest a istotam 3x hura!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Si sprostý klamár, vymýšľaš si čísla a dúfaš, že to nikto nebude kontrolovať.
 

1 2 3 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Ekonomika