SME
Sobota, 28. november, 2020 | Meniny má HenrietaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Kto to kričal, nechajme si Cargo, s vláčikmi je zábava? (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 5 6 7 8 ... > >>

Hodnoť

 

vlastne autor nic nove nepovedal. netreba privatizovat, je lepsie tunelovat. je to dobre pre PR, tupi ficovolici uveria kazdej blbosti a pritom aj pekne milioniky zarobia.
 

 

Jak nepovedal nič nové.Predsa každý deň tu máme jednu novučičkú "ranu" ISTOTY..
 

Keby som bol poverený

chytiť hlavu organizovaného zločinu (mafie) na Slovensku, určite by som nezabudol sa tam skočiť pozrieť :) Faktom ale je, že to by som sa tu veru naskákal :(
 

preco?

ak chces dolezite hlavy organizovaneho zlocinu staci skocit na Urad vlady, Ministerstvo vnutra, Ministerstvo dopravy, Zdravotnictva, Financii...a zober si rovno aspon tri Karosy s upravou na prevoz vaznov...
 

Istota je,

že my mame cargo a jeho problemy a Ficov sponzor Por, ma obrovske zisky, z predraženych oprav!!!
 

 

Stat (obzvlast SR) je najhorsi spravca/majitel. Priklady ?
1. VSZ - vytunelovane HZDS Meciarom + Rezesom
2. Slovnaft - u/vykradnuty HZDS
3. Cargo/ZSR - tunelovane HZDS SNS SMER
4. Dialnice - detto cez sponzorov SMER - Doprastav
5. Zdravotnictvo - detto -sponzori
6. Energetika - solarny podvod - SMER - sponzori
atd....

Kde nefunguje sudna moc, na cele statu su vzdy len podvodnici plateni inymi podvodnikmi.
 

Rad by som videl

ako by si s Cargom poradil sukromnik ak by ho bol pred rokmi kupil, predpokladam ze by to bol zahranicny subjekt.Ale jeden z moznych scenarov by bol asi takyto:
1. Najprv by vyzobral od statu danove prazdniny
2.Vyzobral by od statu velku zlavu ceny elektriny.
3.vyzobral by od statu lacny alebo bezplatny prenajom kolajnic a infrastruktury.
4.Urobil by restruktualizaciu a prepustil minimalne polovicu zamestnancov.
5.Ak by bol ziskovy, tak by vsetok zisk vyviezol do zahranicia cez matersku firmu.
6. Ak by bol stratovy tak by predal vsetko co ma realnu hodnotu a torzo by nechal statu nech sa stara.

V kazdom pripade okamzity zisk statu z predaja by sa po par rokoch tak ci tak zmenil na stratu. Tym nechcam povedat ze statne vlastnictvo je najlepsie ale podobny scenar sme tu uz videli pri predaji Telekomu, elektrarni, plynarni. Preco by Cargo malo byt vynimka?
 

sa ta opytam kto je ten stat???

o ktorom tu pises.. ak ten co podla teba vie co a ako ma robit (teda spravovat majetok) tak potom neviem preco by mal byt taky blbec aby splnil to co pises. AK ale ten stat je iba banda zkorumpovanych pajacov tak potom je uplne jedno co s tym bude aj tak to cele skrachuje, ibaze niekto sa na tom nabali. a k tym tvojim bodom
1.tie dan prazdniny su dobre len ak by bola firma v pluse
2.elektrinu predava sukromna spol. takze s tou zlavou neviem
3. tak to je uplna blbost ze bezplatny najom to si naozaj mimo
4.ta prebieha uz teraz aj bez toho ci to niekto kupuje
5. aj WW v bratislave je ziskovy a chod sa opytat chlapov kolko zarabaju popripade si to porovnaj zo zeleznicami alebo ucitelmi atd.
6. no tak to preda a pride niekto iny aj u nas je na prenajom budova a majitelia sa menia jednemu ide druhemu nie
 

Pockaj

mne sa nezda, ze by aktualne mal nejake problemy Telekom, elektrarne, plynarne, Slovnaft a tahal peniaze od statu tak ako Cargo - to je jedna velka cierna diera... a nevracajme sa stale do komunizmu, uz moj prapradedo pred 60 rokmi vedel, ze "kto sa o moju kravu moze postarat lepsie ako ja" - zo statneho krv netecie, kto kradne so spolocneho nekradne nikomu
 

 

no a pozri, koľko stojí elektrina, plyn, benzín a ako nás ST odžubáva na paušáloch. Či to dotujeme cez štát alebo napriamo - furt mi to vychádza zhruba narovnako. Len v súkromných rukách sa to tvári, že to funguje.
Ide o to, že takéto gigantické firmy sú rovnaké ***** ako politické strany. Viď úplatnársku aféru Samsungu, alebo kartel troch našich bánk spred 6 rokov...
 

 

Zlata sliepka CARGO neznasa vajcia? No to snad nie.
 

 

asi si to cital dost nepozorne. Ona znasa zlate vajcia do firmy nemenovanych sponzorov nemenovanej strany.
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

ponukana cena za ZS Cargo

Len pripominam, ze ponukana cena za ZS Cargo od OBB bola 450 mio. EUR. To bola cena za 16500 nakladnych voznov, 800 lokomotív, dve východoslovenské prekladiská a niektoré depá (+/- nejaké iné drobné hnuteľné a nehnuteľné majetky). Táto suma v tom čase stačila na uplne oddĺženie ZSR (kolajnice). Do dvoch rokov potom R. Fico minul 160 mio. EUR na priamu dotáciu ZS Cargo (spomínaný úver) a ďalších 80 mio. EUR ako dotáciu pre ZSR. Len pre úplnosť dodávam, že MFSR uvazovalo o znizení poplatku za kolajnice uz pred navrhovanou privatizáciou (aj pocas nej a pravdepodobne bola ciastocne premietnutá do ponúkanej ceny), nakolko slovenska cena za hrtkm bola aj viac ako dvojnásobné oproti okolitým krajinám.
 

doplnok

Tie dve spomínané dotácie boli prvou vládou R. Fica minuté z "účtu aktív štátnej pokladnice", kde sa nachádzali peniaze z privatizácie SPP, SE, ZSE, SSE a VSE. ktoré druhá dzurindová vláda získala na pokrytie výpadku v Soc. Poistovni po zavedení 2. piliera (tiež je pravda, že ani nijako neochránila nastavenie dôchodkovej reformy napríklad ústavným zákonom, ale to je už iná téma - čo vlastne po dzurindovi 2 ostalo).
 

netreba privatizovat

zahranicny investor by tam dosadil slovakov, staci ZODPOVEDNE vybrat manazment, nekecat im do toho nemenit ho potom po kazdych volbach a vysladky by boli
 

 

napisem to strucne. Na Slovensku je toto unmoglich. Papalasi tam dosadia vzdy papalasov.
 
Hodnoť

Hostória Carga nie je úplná!

pán Múčka.
Za predošlej vlády Smeru povedzme v r 2008 sa dohodlo s Čechmi že sa Cargo najprv spojí s českým Cargom do jednej spoločnosti a potom sa nejaký akciový podiel predá t.j. sprivatizuje sa. Veľký operátor by bol drahší ako dvaja malí.
Nerád sa zastávam Fica ale on vtedy s tým súhlasil ale vetoval to Močiar!!
Takéto fakty sa však na žurnalistických fakultách neprednášajú, že pán Múčka.
Dnes nikto nepoloží otázku ani P1čiatkovi ani Ficovi prečo sa nepokračovalo v transformácii Carga.
Preto u nás politici môžu každý mesiac povedať niečo iné a nielen občania ale aj žurnalisti sú spokojní.
Za tento deficit môžu učitelia na Univerzite KF, pravda pán Múčka.
 

fakty

v denníku SME nehľadaj. Niečo sa mi marilo, že Múčka v Trende celkom dobre bol na tom. Ale sa mi asi, len zdalo. Múčka má asi namierené na miesto nejakého toho hovorcu, alebo PR managera...dajakého pravicového spolku.

Je veľká škoda, že na SR neexistuje periodikum, ktoré by bolo schopné písať objektívne a nezaujato, bez nejakej ideologickej, jehovistickej zaslepenosti....
 

1 2 3 4 5 6 7 8 ... > >>

Najčítanejšie na SME Ekonomika