SME
Sobota, 20. júl, 2019 | Meniny má Iľja Eliáš

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Diaľnica číslo 1 smeruje k roku 2019 (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť:   mínus indicator plus

....

tak a mame tu novy datum, 2019 ! stihnu to tentokrat ?!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

prvy usek bol odovzdany v roku 1975 (zaciatok vystavby 1972). ak by im to vyslo s dokoncenim posledneho useku v roku 2019, tak by vystavba dialnice D1 trvala 47rokov. Tak malo chyba k polstorociu. Podla mna, toto okruhle jubileum bude realnejsie. Na 50km cca 10 rokov vystavby. To je ohromujuca rychlost. Media by mohli zistit informaciu, ci existuje niekde na svete dialnica s pomalsim tempom stavania. Mozno by nasu D1 mohlo Slovensko zapisat do knihy rekordov ako najpomalsie postavenu dialnicu na svete.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ale netrep,

dialnica D1 je uz dva roky dostavana, ved to slubil pan preceda, nuz to tak je
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

neboj

ani za to polstorocie sa to nepostavi...
D1 nekonci nv Kosiciach ale na Ukrajinskych hraniciach ;)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Keby takto stavali dialnice

starí Egypťania, tak by sa zrejme touto dobou dohadovali, v ktorom lome začať lámať kamene ne Cheopsovu pyramídu :) Smutné je, že každý tvrdí, že by chcel byť "za vodou" a už sa nemusieť trápiť s nadriadenými, podriadenými, vlastníkmi, zákazníkmi, dodávateľmi, štátom a konkurentmi - čo je už dnes - na rozdiel od dôb velikánov filozofie - technicky možné, keďže technická realita predbehla vízie komunizmu, energie zadarmo je nadbytok a čoraz viac roboty už beztak robia stroje (tú ťažkú už robia úplne všetkú - a je len vinou idiocie ľudí, že ešte nerobia všetkú zmysluplnú) . Nikto však v skutočnosti o to nemá záujem, lebo každého zaujíma len aby mohol tromfnúť blížneho svojho, ovládnuť ho, mancovať sa pred ním a prípadne mu ešte nejak uškodiť :( Ale možno - dokiaľ dostavajú tú D1 - tak sa ľudstvo nejakou genetickou nanotechnologickou manipuláciou predsa len dokáže zbaviť tejto svojej primitívnej animálnej podstaty ...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

absolutna pravda - dialnica Bratislava- Košice bola dostavana v roku 2010.
Rak to predsa povedal súdruh najvyšší - Fico.
a vy mu sníď neveríte?
počas vlády jeho vzoru Stalina - by ste už boli v Gulagu.
ale dočkáte sa...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Co sa furt obuvate do toho Fica? Ja si myslim, ze Fico je borec a ze nikto vam nemoze dat tolko, kolko vam on moze slubit. Dokonca si myslim, ze je v tom uplne najlepsi :)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

To je také slovenské.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Tam by bolo viac rekordov: najdlhsie stavana, najdrahsia, zrodilo sa pri nej najviac milionarov...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

o ktorej dialnici je rec? ze fico slubil to je OK, slbuju vsetci
ale on tvrdi ze ta dialnica stoji.....a teraz ju idu stavat zas? tu co o nej pustal zvratky ze stoji, to ju zvalili???? to je ta ista?

ok.....cize stavat za zas bude...teraz sa to natiahne lebo sponzori sa medzitym vymenili a treba zacalovat tym spravnym.....a to stoji cas....

pan fico...naco je dialnica do KE ked tam o chvilu okrem rusov a ciganom neostane nik???????
si fakt niekto mysli ze v case ked zo vsade utekaju firmy do rumunska a pod, ze my tu postavime dialnicu a firmy si budu krky lamat aby dosli na svk?ked ....parlament meni zakony kazdy mesiac?????

haloooo
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

"Obe diaľničné časti odsunuli naťahujúce sa tendre."
cele je to o 2 veciach..
1) sudy - rychlost sudneho konania + vymozitelnost prava
- co sa tyka sudov som pesimista..
2) financie - schopnost statu zohnat na stavbu peniaze.. + tunelovanie
- Slovensko ma dlhodobo problem cerpat peniaze z EU.. Kym nebudu uradnici plateni z tej sumy, ktoru sa im podari ziskat a nie z celeho alokovaneho balika, nic sa dalej neposunie..
Ked sa dokazu postavit dialnice v podobnom terene (napr. Rakusko, Slovinsko) za menej ako u nas, tak ma nikto nepresvedci o tom, ze peniaze su efektivne vynakladane.. Navyse vela ludi, ktori pracuju v stavebnictve nedostavaju vyplaty vcas..
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

kedze dialnica D1 pokracuje az po hranicu s ukrainou, bude to mozno aj 147 rokov:D skoda, ze je to viac smutne, ako smiesne...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

v "rýchlosti" stavania diaľnic nás tromfli Taliani stavbou diaľnice A3 Salerno - Reggio Calabria. začali ju stavať v roku 1964 a ešte stále nie je hotová...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

2010

2010 2010 2010 2010 2010 2010 2010 2010 2010 2010 2010 2010 2010 2010 2010 2010 2010 2010 2010 2010 2010 2010 2010 2010 2010 2010 2010 2010 2010 2010 2010 2010 2010 2010 2010 2010 2010 2010 2010 2010 2010 2010 2010 2010 2010 2010 2010 2010 2010 2010 2010 2010 2010 2010 2010 2010 2010 2010 2010 2010 2010 2010 2010 2010 2010 2010 2010 2010 !!!!!!!!!

v roku 2010 to malo byt hotove !!!!!!!!!!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Na tomto konkrétnom sľube je vidieť, aký je Fico tlčhuba.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

na tomto slube je vidno

aky sme my slovaci retardovany narod.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Veď po tej diaľnici aj každý deň jazdím. Je síce užšia, iba dvojpruhová a celkovo sa veľmi ponáša na tú cestu prvej triedy, ktorá tam bola predtým, ale nie je možné, že by nám súdruh predseda klamal. Len sa na to treba pozrieť zo správneho uhla...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

O čo ide tým,čo sa odvolávajú?

Samozrejme,iba o peniaze.Lebo v konečnom dôsledku,túto diaľnicu,tunel budú stavať spoločne,lebo každý samostatne to postaviť nedokáže,ide tu iba o prerozdelenie financií,kto z nich viac trhne.Najlepšie by bolo,dať to postaviť číňanom,i tak nás už idú zožrať,a pazúry z Doprastavu,Váhostavu,Skanskej,Štrabagu a im podobným,nech sa idú pásť.Argumenty o zamestnanosti sú v tomto prípade len zásterka na obohacovanie.Stačí si pozrieť žilinskú estakádu,staval ju Doprastav,teraz ju v úseku cca 1 kilometer opravoval a trvalo im to celé leto,no vlastných zamestnancov tam pracovalo málo,veľkú časť prác prevádzali subdodávatelia,pritom firma nemá čo robiť.Pri takýchto pomeroch ten tunel nebude hotový ani za dvadsať rokov.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Mizerné riadenie

Toto nie je otázka červený-modrý-biely alebo hoc aký inofarebný. Chýbajúca cestná infraštruktúra má vplyv na vývoj regiónov kde nie je. Na kvalitu života, pracovné možnosti. Toto nemôže byť vec politická, tu sa musíme orientovať na výsledky.

A výsledky dosiahli doteraz? Mizerné. Z Janova do Nice vedú diaľnicu na mostoch a tuneloch takmer celú trasu, chorváti pred 17 rokmi pri Maslenici bojovali s ťažkou technikou, dnes je Maslenica jeden z najvyšších mostov mimo západnú Európu, vediaci diaľnicu na tunel Sveti Rok.

A my na Slovensku? My na Slovensku máme zdanlivo všetko, len výsledky nie. Keď švajčiari postavia St. Gotthard, francúzi Viaduc de Millau a dáni a švédi Øresund tuner-most, aby sme my dnes stále špekulovali nad Turanmi alebo Korbeľkou, je hanba.

Postavte diaľnicu. Koho zaujímajú výhovorky a komplikácie?! Tie sú všade. Dostávate zaplatené dosť na to, aby ste ich vyriešili. Začnite si konečne robiť robotu a vykážte výsledok, nie len akúsi aktivitu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Oni praveze nezarabaju dost (legalne). Preto cez tendre to musia "dobehnut" a preto sa to takto taha.
 

1 2 3 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Ekonomika