SME
Sobota, 28. november, 2020 | Meniny má HenrietaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Facebook vykázal stratu 59 miliónov, začína ale zarábať na mobilnej reklame (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

no a tusim pred mesiacom

rozny experti na FB ,by nestavili ani deravy gros.28 perc. rast je uzasny fenomen a ked si uvedomime ,ze este len idu Vianoce ako hlavny reklamny trh tak FB pojde stale hore.
 

 

Ja taky optimista niesom (a to ma praca s facebookom rok prakticky zivila) ... hlavny problem facebooku je ten, ze prijmy z reklamy idu hlavne z rozvinutych krajin (USA, UK, zapadna europa, atd), no tam uz vacsina ludi fb ma a dlhodoby potencial na rast je zly. Najvacsi prirastok uzivatelov je z krajin, kde na reklame fb nezarobi skoro nic. ... a to nehovorim o tom, ze fb stale profituje z toho, ze ho ludia nevnimaju ako tvrdo reklamnu platformu, aj ked realita je tam kde je.
 

 

v porovnani s googlom display network bude fb vzdy slabsi. chyba moznost vyberat si svojich zakaznikov podla viacerych kriterii, format reklamy je extremne obmedzeny. nehovoriac o tom, ze pre fb bola CTR (click-through rate) hodnota 0.051%, google je o tom ovela lepsie a to 0.4% (v zavislosti od oblasti smerovania) aj kvoli moznosti "vyberat" si potencionalnych zakaznikov. reklamu cez facebook vidia len ludia na facebooku, google pcha reklamu vsade, od videi, vyhladavania az po android. tolko moje chaoticke myslienky
 

 

Trufam si odporovat.

Zenin eshop vyuziva ako adwords, tak FB. Na adwords miname tak 500e/mesacne. FB sme davali malo, tak do 100€ ale teraz som sa s tym zacal "hrat" a davame aj 500-700e.

Obidve reklamy maju svoje specifika. Proste tak ako reklama na internete je INA ako v tlacenych novicha TV, tak reklama cez adwords je ina a cez FB je UPLNE ina. Toto si malokto uvedomuje a potom dostava zle vysledky. Stale nas otravuju reklamky, ze nam spravia reklamu, a ked s nim isedim, zistim ze:
a) viem viac ako oni, a casto ze im FB nejde a divia sa, ze nam ano
b) ze dosahuje porovnatelne dokonca CPC resp. ROI.

Na FB viem zacielit reklamu ovela lepsie - napriklad vyhradne zeny cez google neoslovis (ak neratam g+). To nehovorim o zaujmoch atd.

To, ze google pcha reklamu vsade nehovori nic o efektivite. Format reklamy je dostatocne siroky, navyse je socialna - teda wire-alna.

Otorene CTR nie je pre mna ako obchodnika zaujimave - zaujimave je u mna CPC, ktore je u FB ovela nizsie a rovnako ROI, ktore je aj vdaka tomu u FB lepsie. U FB je zase vyssie percento nevybratych zasielok.

Zatial co 500e do qoogle mi prinesie PRIAMO 1000e, 500e do FB mi prinesie PRIAMO 2000e. Nepriamy efekt sa tazko posudzuje.

Problem je aj s meranim. Sa stane ze spustim reklamu na FB, uzivatel ju vidi a neklikne na linku ale:
1) napise linku do prehliadaca - URL hore - to anaylitka prisudi ako "direct"
2) napise linku do googlu - to anaylitka prisudi ako google alebo adwords.

Pritom zakaznik dosiela na zaklade reklamy FB. Krasne je u nas vidno casovy suvis medzi narastom "direct a google" pocas kampane na FB a trzbami.

Rad by som si viac pokecal ale piano nepusti 3/3

PS nepredavame vibratory :D
 

 

No schvalne, vsak zenin eshop je zamerany na modu, ci kozmetiku a nie su to technologie? :D
 

ale ved tu sa

nejedna o narast uzivatelov ale trzieb z reklamy. To su uplne odlisne premenne.
 

 

ano, ja skor reagujem na to, ze tiborsa sa vytesuje nad 28% rastom trzieb co je kratkodobe cislo, no dlhodoby trend nieje taky ruzovy
 

 

Uhh, bezim rychlo akcie nakupit...
 
Hodnoť

A to ani jeden chleba neupiekol

ani jedneho konika nenapojil. Onedlho bude aj jedlo virtualne chutne.
 


Najčítanejšie na SME Ekonomika