SME
Nedeľa, 29. november, 2020 | Meniny má VratkoKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Arriva chce jazdiť na východe Slovenska (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

 

Zhodou náhod som sa bol včera previesť RegioJet do DS. Je to komfortná súprava, personál vlaku bol ku mne zdvorilí. V Nemecku, Čechách, Rakúsku, Poľsku je úplne bežné, že na tratiach jazdí viac súkromných dopravcov, čím má človek možnosť si vyberať, spoločnosti sa predbiehajú v kvalite služieb a samozrejme aj vo vybavenosti infraštruktúry. Zástancovia, že súkromníci berú výkon normálnym železniciam sa mýlia. Po prvé si treba uvedomiť že vlastníkom tratí je žsr, ktorá dostáva peniaze za to, že po nich jazdia vlaky. Od ZSSK dostáva čistú nulu, pretože ZSSK je v dlhoch. A teda žsr sa môže dostať do zisku a vráti sa mu investícia do tratí. Po druhé ZSSK nemá moc chutí a energie konkurovať, čo som bol svedkom tak skorej súkromných dopravcov sabotuje v povoleniach a iných dokumentoch potrebných pre existenciu súkromných dopravcov jazdiacich po tratiach žsr.. Je to ale v nás a časom pochopíme, že súkromný dopravca prinesie aj prácu pre tých železničiarov, ktorých sa štát zbavil a ostal na ocot a sľúbil im rekvalifikáciu a ostalo len pri sľuboch.. Držím palce a verím, že sa do Košíc preveziem žltým expresom tak ako z Prahy do Ostravy...
 

1 krat regio jet a staci

ja som tiez siel z prahy do ostravy. Net neje vsade pozor nato. Musis mat miestenku so stevartkami sa neda dohodnut( ani s jednou )o vymene miesta pritom ma pred sebou zoznam .Ide pomalsie ako pendolino, mal meskanie 10 min ze vraj vyuka povedala mi to ako by sa nic nedialo. stolceky su male . ale budis preto su o 100 kc lacnejsie zatial .Dufam ze zsr bude ponukat len drahy menej vytazene a viac vytazene si necha kvoli zisku ked je to statne
 

 

neviem presne, co by si chcel...stewardka moze mat zoznam, ale niekto si mohol kupit listok z olomouca, ale ona nemusi o tom vediet uz...tak jasne, ze ta nemzoe vymenit...min 10 min meskanie ma na tej trati kazdy vlak, takze zase places na nespravnom hrobe
a jazdi to pomalsie ako pendolino, mas pravdu...ale luxus omnoho lepsi, xkrat lepsie zradlo, perfektne ceny obcerstvenia...a este aj lepsia cena cesty...u mna neni o com, do pendolina uz nevlezem
 

 

stacilo by aby mi dali na vyber ked som si listok kupoval, kvalita sluzby bola lepsia ak by nemeskal, a zradlo maju crosanty cokoladove za 7 Kc to je normalna cena, plnene crosanty ako bagety 2 druhy obe mali co nejem za 15Kc kose maju male takze do nich moc nedas,obcas prejde stevardka a jej to mozes vyhodit. takze regiojetom do ostravy pojdem len ked budem mat o 100 menej
 

 

vidim,z e niektorym ludom nevyhovies, ani ked sa poskladas
 

 

vyberať si môžete akurát tak šušne z nosa, pretože aj v prípade súbežných dopravcov na tej istej trati, každý ide v určený čas, a sotva budu rozdiel medzi spojmi nižší než 1 hodina. Navyše, regionálne trate - ako je "dobrým zvykom" - prevádzkuje len jeden dopravca (viď BA - DS- KN), čím ostáva monopol, len pod inou farbou a vlajkou...
 

 

opr.: nižší než 0,5-hodina
 

 

Na regionálnych tratiach sa objavuje viac dopravcov, že RegioJet je jediný je samozrejmé, pretože ZSSK nemá peniaze už na nič. Viac sa preferuje nákladná doprava, a keby si si dal tú námahu, videl by si, koľko súkromných spoločností už po SK pobehuje. Je to otázka času, keď príde viac dopravcov orientovaných na osobnú prepravu, ktorý si podelia možno lokálky, kde ZSSK nemá záujem a peniaze prevádzkovať vlaky. A nech si ich podelia. A nech je na tej trati monopol. Dôležité je to, aby sa ludia mohli dostať kam potrebujú za dobrú cenu a komfort.
 

 

kľudne sa môžete voziť nákladnými vagónmi, vy "dopravca"
 

 

Antikoncept, ty predplatiteľ piana. Aspoň si sprav jasno v problematike a nehádž sem tie príspevky ako vajgle pred stanicou...
 
Hodnoť

 

hm na trati Nitra-Leopoldov by ma to zaujimalo, pretoze Nitra je tymto uplne blokovana a vlaky idu velmi pomaly
 

 

aj keby premávalo nejaké "pendolíno", nešlo by viac ako umožňuje trať a koľaje. Ibaže by štát predtým trať prestaval - aj to uť na Slovensku poznáme...
 
Hodnoť

Je zaujímavé,

že hoci na východe je najhoršia infraštruktúra, Figel opäť myslel len stred a západ Slovenska.
 
Hodnoť

 

Isteže sa hrnú, a zase akurát na najvyťaženejší smer nezávislej trakcie: Košice-Trebišov-Michalovce-Humenné.
Skôr by sa ponúkala trasa napr. Trebišov - Vranov nad Topľov, alebo iné "lukratívne "zapadákovce...
 


Najčítanejšie na SME Ekonomika