SME
Nedeľa, 17. január, 2021 | Meniny má NatašaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Na Slovensku sa vlani vyrobilo 639-tisíc áut, tento rok to bude ešte viac (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

automobilky 35% priemyslu,

keď si k tomu prirátame Samsung, Johnson Controls a US Steel, tak zistíme, že polovica Slovenského priemyslu stojí na 6tich firmách.
Na jednej strane je fajn, že HDP vďaka nim rastie, zahraničný obchod má pozitívnu bilanciu, navyše ako vedľajší efekt sa dlh voči HDP opticky znižuje a tým zľacňuje dlhovú službu.
Ale asi by bolo na čase porozmýšľať nad diverzifikáciou.
Inak hrozí Detroid.
 

súdruhovia

z SDKÚ-DS už "diverzifikujú" od roku 2006, tie predvolebné keci o znalostnej ekonmike, podpore vedy, výskumu, drobných podnikateľov, 6 rokov prešlo a stále len montujeme škoda reči, tie čísla sú brutálne
 

 

Nepomylil si si to nahodou so Smerom? Reforma Sdku z rokov 2002-2006 priviedla sem vsetky investicie. Sudruh Fico neurobil nic, iba za 4 roky minulej vlady priviedol krajinu z rastu HDP 10% v r. 2006 do poklesu HDP a deficitu 8,5% v r. 2010 na konci vlady. Taze pomer Sdku a Smer je nasledovny - kradnu obe strany, Sdku mala aspon KEDYSI nejake vysledky. Fico nemal nikdy ziadne vysledky. len plnu hubu reci a jedine jeho ekonomicke riesenie je zdvihnut dane. Naco setrit, ked mozeme vyzmykat obyvatelstvo. Dochodcom prida 5 eur a zoberie im cez DPH a inflaciu 20 Eur.
 

K+

Presne ako pises marian ale zabudol si na megaprojekty tomanovej -> realny priklad, z EU dotacii zriadili soc. podnik na vyrobu paliet, kedze cena paliet bola vdaka planovanej dotacii nizsia sla do bankrotu "susedna" firma s tou istou vyrobou (niekolko ludi vyhadzof) kedze nemohla konkurovat. Po zruseni dotacii z EU na zaklade zistenia chyb sa zo strany SR soc. podnik zrusili+SR zaplatila s5 dotacie EU + "susedna" zaniknuta firma neobnovila vyrobu.....
 

 

len nič nepodporujte komančovia, neberte ludom peniaze a bude dobre. Len dajte pokoj a neobťažujte
 

 

a druha polovica na zvysnych zahranicnych firmach :)
 
Hodnoť

 

Trosku mimo temu: Preco nove diely na aute vydrzia viac tisic km, ako nahradne diely?
 

 

nepoviem ti ci to je tak aj teraz, ale napr, v minulosti napr. liaz triedil suciastky tie co boli na hraniciach tolerancie isli na nahradne diely (kedze podla nich aj tak nemali vydrzat tolko co nove kedze ten zvysok odide teoreticky skor) a tie najlepsie na nove auta

ci to funguje nadalej netusim i ked mi sme nieco taketo nepraktizovali, no robili sme komponenty ktore sa v autach aj tak nemenia :)
 
Hodnoť

The New Detroit

Takze na 15-20 rokov pri rozumnej statnej pomoci (odborne ucilistia, infrastruktura, pravne prostredie...) ma Slovensko zaisteny silny financny a socialny zisk. Statne vydavky budu vzdy vetsie a vetsie, takze treba zabezpecit i vetsie a vetsie prijmy.
 
Hodnoť

 

to je dobre len rad by som vedel kam tie auta pojdu kto ich bude kupovat pisu automobilky potrebuju kvalifikovanych ludi je ich tu vela tych ludi na SLOVENSKU kvalifikovanych len su slabo zaplateny ty ludia
 

 

zaujímavé, kam tie autá na trhu idú, to nevieš, ale že je dosť kvalifikovaných ludí na trhu, to vieš, aj to že su slabo (všetci) zaplatení. Zaujímave, čo centrálny plánovač všetko vie. Ale to čo treba, to nevie. Trebárs ako vyrobiť kvalitné auto
 
Hodnoť

 

na Slovensku sa fachčí ostošesť
 

 

.. ostosest eur
 
Hodnoť

všetko

je dočasu...užívajme automobilky dokial sú...ked zbalia technologie a nechajú tú vybetonvané haly...potom sa bude musiet nájst iné riešenie...všetko tu už bolo...aj JRD:-( aj kolajnice a vlaky do každej dedinky...aj bačovia a salaše...aj ROH budovy a príslušenstvom...všetko je do času..v dobrom aj zlom!?
 
Hodnoť

Maličké Holandsko, ktoré bojuje

o každý meter pôdy s morom, je štvrtý najväčší vývozca zeleniny na svete. Slovensko, ktoré má mnoho kvalitnej pôdy, vody, dobré klimatické podmienky, aj agrárnu históriu, čaká, ako žobrák na zahraničné fabriky, aby tu na kvalitnej pôde nastavali sklady a haly a zamestnali našich ľudí za žobrácku mzdu. Slovenský otrok chrlí autá, väčšina zisku ide za hranice, máme aj tak spústu nezamestnaných, ale potrebujeme dovážať kapustu, cibuľu, jablká a X plodín, ktoré sa u nás dajú úspešne pestovať.
...
Automobilky sú dočasný a neistý biznis, ale ľudia budú jesť vždy. Takže stavať na úrodnej zemi automobilky, ohrozovať vodné zdroje ropovodmi a podobne ľahkovážne hazardovať s najdôležitejším strategickým bohatstvom ktoré máme, je hlúpe. Nie otrocká pracovná sila, ale pôda, voda a príroda sú hlavným strategickým bohatstvom slovenska. Špecializácia na automobilky sa nám raz kruto vypomstí a spadne, ako domček z karát. Celé je to robené štýlom- "po nás potopa"... Namiesto podpory pestovania bioproduktov, po ktorých je na západe obrovský dopyt, rozvoja agroturistiky, ochrany prírody a jej prezentácie, sa naša krajina premení na výrobňu, skladový priestor a smetisko západu. Nakoniec nám ostane iba zdevastovaná zem a otrokári odtiahnu svoje haly budovať inde, kde budú otroci lacnejší...
 


Najčítanejšie na SME Ekonomika