SME
Streda, 25. november, 2020 | Meniny má KatarínaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Stavbári sa boja stavebnej prestávky (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

 

Bodaj by ma moje temné tušenie sklamalo, ale cítim, že si to zase odnesie tunel Višňové, ktorý je neuralgickým bodom celej D1 spolu s úsekom Hričovské podhradie - Lietavská Lúčka by už mal fakticky stáť, alebo byť aspoň pred dokončením. V každom prípade sa dočkáme vyhlásenia novej údernej päťročnice od predsedu vládnej samostrany
 

 

Ja stale nerozumiem preco musime postavit par km tunel v ktorom sa pojde 100kmh miesto mnoho km rychlostnej cesty ktorou sa pojde na niektorych usekoch 110kmh.
Treba investovat do ZV-KE aby sa spojili kosice co najskor so zapadom. Usek ZA/MT sa odtazi trochu a bude na nom stacit 3 prudovka. Fakt mate potrebu usetrit 10 minut casu prechodom cez tunel? (Mozno ani to nie, lebo zo ZA treba ist oklukou.
 

 

Asi nemáš presné informácie ako to vyzerá v Žiline. Tu nejde len o tranzit y BA na KE, ale sme tu na hraniciach dvoch štátov, s ktorými čulo obchodujeme a všetko to ide cez Žilinu. Je totálne preťažená a otázka prečo Višňové? No lebo Strečno.
 

 

a preco nie strecno trojpruhove? Lebo sa neda pockat tych 10 minut v jednom pruhu v kolone?
Moja skusenost je skor problem za martinom.
A to strecno by sa dalo este stale trochu rozsirit nad vodu za lacnejsie peniaze ako tunel.
A keby ubudlo dopravy z BA tak by to kapacitne ta cesta docasne zvladla.

Lebo u nas sa nestavia nutne minimum ale megalomanske riesenia aby sa mohlo chodit aj 160.
 

swe

3-pruh pri obojsmernej premávke je najnebezpečnejšie riešenie, je dosť otázne aj z hľadiska efektívnosti a prínosu k uspokojovaniu nárokov na prepravné výkony, či k zníženiu dopravnej vyťaženosti z hľadiska faktoru času, má obmedzenia pre nasadenie inteligentného riadiaceho systému,
okrem toho, Strečno je preťažený úsek, kde z veľkej časti na povrchu (smer k Martinu) niet kam pomestiť plnohodnotné 3 pruhy + krajnice,
mohli by sme uvažovať nad variantom oddelenia nákladnej autodopravy od osobnej, ale tunel pre NAD by bol takmer rovnako náročnou stavbou z hľadiska prípravy i realizácie ako tunel pre oba druhy AD, ak by sme sa rozhodli pre jednorúrové riešenie, mohli by sme ušetriť prírodu, (nie malé) peniaze a čas, a čas sú vlastne opäť peniaze,
D1- ke by "nespadla koruna z hlavy", ak by časť nemala úplný profil, ortodoxný prístup nebýva vždy najefektívnejší,
 

 

Je divne ze to v nemecku funguje a u nas nema sancu. Useky dlhe tak 3km aby sa predbehli pomalsie nakladne auta a potom na striedacku druhy smer.
Ved sa bavime o useku asi 20km. A nie ako finalnom rieseni ale ako rychlejsi a lacnejsi variant kym sa nevytuneluje tunel. Teda aspon pol profil by stacil.

Inak pre spojenie BA kosice ja pokladam za najlepsi variant cez madarsko. Vacsina je hotova a po rovine, takze by trebalo len napojit kosice na madarsko.
Nechapem preco chceme tak silne dostat kamionovu dopravu na SK cesty. Z myta je sice nejaky prinos aj pre stat, ale myslim si ze vydaje su vyssie (ekologia, udrzba ciest, nehody, ...)
 

swe

nebavíme sa o prechodnom stave, ale o riešení, ktoré sa nazýva organizácia dopravy s jej smerovým i výškovým usporiadaním i technickou charakteristikou,
nemecká realita nie je zaujímavá, lebo miestne pomery nedovoľujú umiestniť 3 plnohodnotné pruhy,
kedysi aj u nás boli 3-pruhy, zrušili ich, predstavovali úseky s vysokou nehodovosťou,
pomalé nákladiaky sú už raritou, daný úsek nemá nijaké mimoriadne stúpanie,
cesty nestaviame a nemeníme preto, aby vodiči osobných autá mohli "pretekať sa",
spojenie cez Maďarsko nič nerieši, cesta má mať efekt v obslužnosti veľkého územia a nie iba cieľového a zdrojového uzla dopravy,
kamionovú dopravu potrebujeme dostať vždy tam, kam a odkiaľ smerujú dopravné toky materiálov / tovarov, hlavne rýchloobrátkových, z územia za hranicami naše územie neobslúžime, kto chce, môže už dávnejšie ísť z KE do BA cez Maďarsko, ale väčšina z nás chce ísť cez / na stredné Slovensko, lebo cestou má viacero "cieľov" / zastávok,
 
Hodnoť

PPP

NO a co ze PPP je najdrahsi sposob financovania aky moze existovat ako sa pise v clanku..
Fakt je ten, ze PPP projekty sa nezapocitavaju do dlhu statu podla aktualnych europskych smernic. A kedze Fico bude musiet dodrziat dohodnuty minus statneho rozpoctu (a zaroven chce kradnut), tak predrazi x-nasobne dialnice cez PPP projekty a tym padom si zabezpeci kazdorocne financovanie na 30 rokov. Cize ma do konca zivota pravidelny deluxe prijem a je za vodou... staci sa raz dostat do vlady a poriadne si zabetonovat zakazky..
 

omyl

nastastie toto uz neplati a PPP sa podla noveho budu zapocitavat do statneho dlhu, teraz sa este rozhoduje ako sa budu zapocitavat uz prebiehajuce PPP projekty, ci sa bude dlh zvysovat o splatky, alebo jednorazovo o cenu projektu, v tom pripade len za II PPP balik by nam vzrastol dlh o zopar percuntalnych bodov ..
.
je to pekne vidno aj z rozhovoru s ficom, ze je s PPP podstatne opatrnejsi a aj hovori, ze tunely okolo ziliny su velmi drahe, lebo mu je jasne, ze na drahe PPP resp superpredrazene v jeho ponimani uz mu EU neskoci ..
.
dalej neviem preco SME zase zavadza, minula vlada nezastavila ani jeden jediny PPP projekt, ale koncesionr ani po 1,5 roku a 6nasobnom presunuiti terminu financneho urovnaniam, do kedy mal KONCESIONAR zohnat financie, tak ich skratka nezohnal a tak skoncila zmluva, lebo nemali za co stavat ...
.
fico zase prisile co sa tyka dialnic k prestretemu stolu a este za vypredajove ceny..
.
ked prisiel v 2006 tak mu dzurinda odovzdaval 106 km rozostavanych a financne zabezpecenych stavieb ..
.
ked fico odchadzal, tak mimo druheo PPP projektu fico nezanechal okrem par km R4 na vychode ziadny projekt pripraveny na vystavbu, dokonca ani tie slavne PPP projety .. lebo koncesionari nemali na ne financie ..
.
teraz sa situacia opakuje, figel okrem dvoch usekov vlastne rozostaval cely balik prveho PPP, ktory by aj tak nesiel stale do vystavby, lebo EK je proti trasovaniu useku turany - hubova
.
v tendri je aj visnove , sice s dost otaznym financovanim ..
.
nehovoriac o tom, ze figel zatial vyjednal len na stavebnych pracach 1 miliardy a skoro 50%, ked aj po pade fica ponukal DPS len 10% zlavu na stavebne prace a potom ten isty doprastav je ochotny stavat za 50% zlavu ..
 

Poprosil by som

nejaky link, kde sa uvadza, ze nove PPP sa uz budu zapocitavat do statneho dlhu, lebo pokial viem tak je to aj nadalej sposob ako obist dlhove pravidla.
 

Máš čítať aj iné noviny

a počúvat rozhlas a pozerať TV, vedel by si to už dávno.
 

 

Ako je to s cenou za PPP na R1 od nitry? To ze treba postavit plot pre zvierata je uz zaratane u cene udrzby alebo sa zase navysi cena?
Mne sa zda, ze PPP su nastavene tak ze rizika aj tak nesie v plnej miere stat, takze nechapem naco je to dobre, kde ten stat ma usetrit.
A je zaujimave ze koncesionar ma po 30r odovzdat usek v stave aby sa mohol este prevadzkovat 10 rokov tusim. Ake zaruky koncesionar da, ze to nevydrzi?
 

 

Bude sa doplnovat plot iba okolo križovatiek, inde ploty sú.
 
Hodnoť

Dufam že Vážnnu škodnú tam už

nedajú .Všetci vieme kto to ja a čo robil a netvárme sa akoby prišiel z MARSU a voliči štátostrany ho už vôbec neobľubujú skôr ho trpia.PPP-Po Podvodoch-Potopa.Za jeho mýto dostane štát pokutu a veľmi to chudobe pomôže ostanú im staré kolá...............
 
Hodnoť

Tieňový minister Vážny

pravdaže všetko zruší....Lebo ten hnusný Fígeľ znížil ceny výstavby diaľníc o 30-40%, ktoré boli určené pre???? Tieňový minister tvrdil, že utrpí kvalita a je z toho zhrozený. Ja sa skôr bojím, že utrpeli sponzori SMERu. Ale nemám obavy, Vážny to dá rýchlo do poriadku, rýchlo s dorobia "kvalitatívne" dodatky, ceny sa navýšia o 50% a "všetci" budú spokojní.
Možno uvidíme masívnu kampaň na hodinky IWC v našom "ľudovom, robotnícko-roľníckom" parlamente, kde zrazu 83 poslancov využije hromadný nákup za hromadnú zľavu :-D. A voliči budú tlieskať a kričať ....hurá, hurá, hurá... súdruhovia si to zaslúžia!
A za tri roky klop-klop na bránu ECB, že radi by sme nejaký ten Euroval č.X, pretože nám to nejako nevychádza, pretože tie hodinky boli naozaj drahé, aj tie domčeky, byty, vinice, autá.... a dav bude hromžiť, že to tí zlí zapadní kapitalisti...
 

geniálny plán mu zhatili nízke percentá

https://docs.google.com/viewer...
Program pokračovania prípravy a výstavby diaľnic a rýchlostných ciest
na roky 2011 – 2014, máj 2011
"Výstavba diaľnic a rýchlostných ciest je totiž súčasťou širšieho celku potrieb,
ktoré slovenský dopravný systém pociťuje.

Najvýznamnejším z nich je problém preťažených ciest a málo využívaných
železníc, ktorý pomôže riešiť odvážny program revitalizácie železníc.
Ekonomický rozvoj Slovenska bude naďalej prinášať zvyšujúce sa nároky na dopravnú infraštruktúru.
Aby sa nekoncentrovali iba na cestnú sieť, vláda SR v najbližších rokoch zameria svoje úsilie aj na
investície, rozvoj, zvýšenie flexibility a úpravu cien úspornejšej železničnej dopravy.
Od začiatku roka 2011, keď bol spustený Program revitalizácie železníc, sa už darí zvyšovať
výkony, produktivitu i zlepšovať hospodárenie v dlho zanedbávaných železničných
spoločnostiach.
Aj toto je spôsob ako sa Slovensko priblíži krajinám, kde sa ekologickejšia
a úspornejšia doprava po železnici v nákladnej doprave využíva vo väčšom rozsahu."
 


Najčítanejšie na SME Ekonomika