SME
Nedeľa, 29. november, 2020 | Meniny má VratkoKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Figeľ chce stavať D1 tak ako Vážny, cez Fatru (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 5 6 7 8 > >>

Hodnoť

Neviem

ci je korektne pisat o zruseni realizacie projektov sucasnym vedenim ministerstva vystavby. Figel urobil uz iba poslednu a nevyhnutnu vec. Respektoval posledny termin na ziskanie penazi koncesionarmi, (ktory v zmluvach urcil predchadzajuci minister Vazny) a zmluvy anuloval.
 

 

k stopnutiu ppp:
- cele boli nastavene zle - prilis velke baliky znemoznili tlacit cenu nadol vdaka vacsej konkurencii mensich spolocnosti, ktore sa na taketo velke baliky neodvazili
- velky balik ppp znamenal velky balik potrebnych penazi, ktore sa koncesionarovi nedarilo zohnat
- ficova vlada stavila na kartu ppp a nemala pripravenu alternativu pre pripad ze by koncesionar nebol schopny zacat riadne stavat
- a to ze bolo stavene na jednu kartu ich nutilo podpisat to za hocijaku cenu. verit tomu ze by prisla z nicoho nic zlava - o tom mozu niektory len snivat
 

Suhlas

Totalne zlyhanie PPP projektov sa da prisat na vrub velkosti balikov. Dialnicu vlasne zastavil problem s usekom pri Sutove, ktory bol trasovany v rozpore s europskymi smernicami o zivotnom prostredi. Keby baliky rozdelili na mensie, mohli stavat, tak draho, ako len chceli :)
 

práve tento úsek,

ktorý chce stavať Figeľ je ten, o ktorom píšeš ;-)
 

 

Ja viem, ze je. Ak sa ich Figelovi podari presvedcit, ze navysenie zabran je dostatocnym ekologickym opatrenim..
 

skôr by pomohol ešte

nejaký ekodukt navyše.

Inak, tá diaľnica bude aj tak lepšia, než je súčasný stav. Z nej bude v tuneloch aspoň časť, momentálne ide celá premávka povrchom.
 

 

Neviem ci je dokladovanie situacie pri Sutove jedinym problemom. V mediach prebehli spravy, ze aj vyrub stromov a odhumusovanie useku od Kralovian po Hubovu riesili povolenim dodatocne..
 

nuz,

keby mal ten ekodukt takych 10km, mozno uverim, ze cez neho pojdu aj medvede...
 

myslíš, že medveď je plachý?

:-D
 

 

ten ekodukt je absolutny nezmysel, ak tam prejde rocne jeden medved, tak to bude uspech
 

 

Teraz tam jazdí 12000 áut denne sedemdesiatkou, po novom tam budú jazdiť 130(NA 90)-tkou = zvýšenie emisií
Ty ako stromobrad určite vieš, čo to pre tvojích súkmeňovcov znamená. A to ešte treba spomenúť ružové-eurové sny MUDr. Mesíka o severnom obchvate Žiliny
 

ja vlastne neviem o com je tu rec

ak je ten podpovrchovy variant lacnejsi (ze je ekologickejsi je bez diskusie) tak sa nie je o com bavit. Cii?
 

 

To je nezmyselná mantra o lacnejšom variante (ktorý je v skutočnosti drahší).
Ale je výnosnejší, pretože sa prejazdí viac km = viac mýta pre SkyTroll, alebo tiž viac km = viac benzínu a nafty = viac daní pre hradných pánov zahrabyných podzamných tuneloch hradného vrchu v Pažravej na Dunaji
 

Zle si čítal.

Sojcek napísal "podpovrchovy". :-))
 

 

Teda fakt. Som si zvykol na termíny: povrchový vs. tunelový
rýchle čítanie ve byť trochu zákerné
 

a navyse

oklamali proces posudzovania na ZP
 
Hodnoť

co na to eu?

- odskace si to priroda
- na druhej strane po vykupe pozemkov, zacati pripravnych prac a vydani stavebneho povolenia je uz na zmenu neskoro
 

 

tam to s tou prirodou az take hrozne nie je, okrem jedneho raseliniska, tam nie je nic dolezite
 

 

hm aj to je uz vypustene.....
otazne je, ako bude ragovat dialnica v zime, ked pojde na takom dlhom useku rovno popri rieke
 

ale nie je vypustené,

prežilo už výstavbu súčasnej cesty, zrejme viacnásobnú, ako aj reguláciu Váhu.

Popri rieke? Tak ako popri každej. Veď tá diaľnica ide údolím Váhu až po Tatry. Ide aj ponad Liptovskú Maru a nič sa nedeje. A aj súčasná cesta ide popri Váhu...
 

1 2 3 4 5 6 7 8 > >>

Najčítanejšie na SME Ekonomika