SME
Štvrtok, 26. november, 2020 | Meniny má KornelKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Majiteľ RegioJetu: Linku do Komárna sme získali fér (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 5 6 > >>

Hodnoť

 

Držím palce, aby to dopadlo tak ako s autobusmi. Systém, ktorý funguje. Autobusy, ktoré jazdia načas. Autobusy, ktoré sú čisté a cestujúci, ktorý má pocit, že neľutuje svoje minuté peniaze.
 

 

ak si stat neporadi treba to predat.zaplata sa z nich ficova diera ktoru sposobili cerveny volici a fico a podobni tupci nebudu moct ryzovat v buducnosti
 

Pozor, nikomu sa nič nepredalo!

Iba na tej trati 9 rokov budú jazdiť vlaky iného dopravcu.
 

mno

len mu zvysili obeh vlakov, t.j. keby dali statnej zeleznici tiez viac vlakokilometrov a zefektivnili jeho obehy (logicky na osobokilometer mensie fixne naklady), tak by to mohlo byt zaujimave ....
.
ale zase preco nie ..
.
ked este postavia aspon prestupny terminal v podunajskych a zastavku ruzinov (pre konci ruzinovskej radialy/zone galvaniho) .. tak neni o com ..
.
http://www.dialnice.info/galle...
 

 

zastávky v Ružinove, Devínskej Novej Vsi a možno aj vo Vrakuni sú potrebné ako soľ.
 

 

Vo Vrakuni v mojom detstve zastávka bola, situovaná bola pár desiatkov metrov za Malým Dunajom, smerom na DS.

Ostatné nové zastávky? Predlžia cestovné doby vlaku, to radšej prestupné miesta na MHD využitím terajších miest zastavenia vlakov. V určitom zmysle sú to diaľkové vlaky robiace návoz z okruhu 100 km (KN) do BA. Ak majú byť rýchle, tak nemôžu všade zastavovať a robiť, či suplovať MHD.

Ak zastavíš vlak do DS napr. v Ružinove niekde pri Martinskom cintoríne, ako je v pláne, tak vlak najprv zatvorí priecestie na Ivánskej ceste, a následne zastaví. Takže doprava na Ivanskej, vrátane MHD linky 61 sa spomalí, lebo sa bude čakať aj na to, aby sa ukončil nástup cestujúcich a následný prejazd vlaku bude pomalší aj o to, že ešte nebude po odchode zo zastávky rozbehnutý naplno. Ten istý efekt bude aj vtedy, ak by vlak stál niekde pri KIKA-e, akurát by Ivánsku blokoval vlak z DS.
 

mno

len ono to chce riesit komplexne.. ale toho sa na slovensku nedockame ..
.
najlepsie by bolo hradsku urobit mimourovnovo, napojenie galvaniho a hradsej, uzavieriet to sialene priecestie na ivanskej a urobit prestupny terminal .... hej snivam, ale aj to treba :)
 

 

A jazdia tie autobusy aj na lukrativnych trasach do Zlamanej Lehoty ?
Lebo aj tam ziju ludia,ktori sa chcu z tej Zlamanej Lehoty dostat.
S tymi co?
Tam to nechame na stat a samospravu a budeme im nadavat,ze tie trasy su neefektivne ?
 

 

Pokiaľ viem, neefektívna (stratová) regionálna doprava je všade dotovaná. Čo myslíš, kto pri rovnakej dotácii zabezpečí lepšie služby - štátny alebo súkromný dopravca? Hromadná doprava je v záujme štátu, je preto normálne že na ňu bude prispievať. Ale prečo by mal prispievať na ziskové linky? Pokiaľ niekto zabezpečí lepšie služby za rovnaké peniaze, prípadne rovnaké služby za menej, prečo to neumožniť?
Pokiaľ je nejaká linka dlhodobo stratová ale je vo verejnom záujme udržať ju v prevádzke, prečo nevyhlásiť súťaž a nezaplatiť najnižšiu možnú dotáciu ale silou-mocou presadzovať na tejto linke štátneho dopravcu?
 

 

Pretoze na stratovu linku sa nikto neprihlasi.
Tu s radostou prenechaju statu alebo samosprave.
 

 

Pokiaľ sa nikto neprihlási, bude ju musieť tak či tak dotovať štát alebo samospráva. Prečo si si ale taký istý že by sa na ňu nikto neprihlásil? Pokiaľ bude vyhlásená súťaž o danú linku, pričom sa zadá aká by mala byť frekvencia a kapacita spojov, koľko by maximálne malo stáť cestovné atď., prípadní záujemcovia by si už spočítali, za akú dotáciu by boli ochotní linku prevádzkovať tak, aby z nej mali primeraný zisk. Nevidím dôvod prečo by s tým mal byť problém. Pokiaľ nikto nedokáže poskytnúť lepšiu cenu než štátny prepravca, nech táto linka ostane jemu. Pokiaľ je veľmi stratová (neudržateľná), nech sa nahradí inou formou prepravy alebo sa zruší.
Neviem či si čítal celý môj predchádzajúci príspevok - ak je nejaká linka stratová ale je vo verejnom záujme, aby doprava na nej fungovala, bude sa musieť dotovať tak či tak. Otázka je len, aká je najnižšia možná dotácia a aká bude úroveň poskytovaných služieb. A na túto otázku môže dať odpoveď len verejná súťaž.
 

Dotaciu na

Lenze dotaciu na co? Na vlakokilometre alebo osobokilometre? O tom to cele je.
 

 

ano, linku do Zlamanej LEhoty necham na kru sttu alebo ju zrusim, kedze statu utekaju peniaze zo ziskovych liniek a nie je schopny to nastvit tak, aby sa tu nemohol realizovat iny prepravca.
 

 

To som zvedavy ci by si tak horlil za zrusenie linky do Zlamanej Lehoty,keby si v tej Zlamanej Lehote byval a chodil vlakom.
 

 

Si to nepochopil - keby stat nemusel dotovat lukrativne linky ktore prevadzkuju neefektivne spolocnosti tak by mu ostalo dosta prachov na to aby mohol dotovat aj linku do Hornej dolnej.

Alebo ako hovori Ted vyssie zistit odpoved na otazku: Aka je najnizsia mozna dotaci za ktoru to bude este nejake spolocnost ochotna robit? - za podmienky istej kvality a ceny cestovnych listkov. A na to ti da odpoved len verejna sutaz.
 

 

Ano, som sa zrusenie vsetkych stratovych liniek. Ludia nie su hlupi a budu si vediet svoju dopravu zabezpecit. Napriklad starosta kupi obecny mikrobus a bude ludi vozit do vedlajsej obce. Preco by som mal dotovat napriklad obchod v obci, ked si na seba nevie zarobit.
 
Hodnoť

.

Ten pan ma moje sympatie. Aj to interview bolo dobre. Novu linku sice vyuzivat nebudem, ale aj tak drzim palce, aby bola uspesna.
 

 

Prave preto je uspesny, ze od neho nic take necakas. :)
Treba pockat co to prinesie. Slovensko zatial nema s ceskymi podnikatelmi dobre skusenosti.
A treba povedat ze opravnene. Reci musis pri nich brat s rezervou. Pockaj na ciny.

Ale cele mi to pripada nieco ako ksefty s megaziskovymi zachrankami. Cize zisk spocivajuci na dotaciach a nie na realnom prijme z podnikania. Ak by fungoval bez dotacii, takbudiz. Ale pochybujem ze nejde o to. ...
 

 

A este dodam preco si to myslim.

Podla mna uzvreli extremne vyhodnu zmluvu. A uzavreli ju pod tlakom na stat. Ved stale a neskryte mava i tu informaciou ze "bruselu by sa ten povodny tender nepacil". Cize sko to vyzera ako poplatok za ich umlcanie ... Vyuzil iba dieru na svoj zisk, inak prinos nevidim. Vlaky tam predsa jazdili i doteraz, a ako pisu nizsie, tak dokonca to bolo lacnejsie. Tu sa zvysi iba frekvencia ale vytazenost a efektivita je iba teoreticka. Ak by to bola efektivna (ziskova) trat, jazdili by tam vlaky castejsie uz dnes ... Asi tak nejak
 

 

Nie že by som ti chcel nasilu oponovať - je možné, že máš pravdu. Ale čo ak je to celé inak? Mám skúsenosti so žltými autobusmi Student Agency. Aj tie začali jazdiť na linkách, ktoré už predtým boli zabezpečované inými prepravcami. Ponúkli ale vyšší štandard, dokonca za menej peňazí. Jančura sa snažil presadiť aj na českých regionálnych tratiach - dokonca niekoľko mesiacov jazdili jeho vlaky bez dotácií so stratou, aby ukázal že sa dá cestovať inak - lepšie. Že to celé robí za účelom zisku? No a? Už z definície podnikania je jasné že sa nerobí len pre dobrý pocit. Pokiaľ niekto poskytne nejakú službu, je normálne že za ňu dostane zaplatené.
Keby bola trat Komarno - BA zisková, nebolo by ju treba dotovať. Pokiaľ je dotácia potrebná, prečo ju nedať radšej niekomu kto poskytne lepšie služby? Neviem o tom, že by to malo byť drahšie, ale je pravda že po detailoch zmluvy som nepátral...
 

1 2 3 4 5 6 > >>

Najčítanejšie na SME Ekonomika