SME
Sobota, 28. november, 2020 | Meniny má HenrietaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Česi chcú radšej poľské Cargo ako naše (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 5 6 7 > >>

Hodnoť

 

a majú pravdu, pokiaľ ide medzinárodnú prepravu, je zbytočné aby slovenské cargo bolo nezávislou firmou. Vnútroslovenská doprava je iná vec, tu už lokálna doprávna spoločnosť ma viacej šancu konkurovať...
 

Ja len neviem preco...

...aj Cesi nechcu predat svoje cargo ked je v strate.
Ved podla najlepsieho ekonoma na tejto zemi z dovodu krizy momentalne stratovu firmu treba hned predat. Ako mozu cesi ignorovat takeho super-ekonoma?
 

slovensky uboziak

stale lepsie nez slovenske ...
ČD Cargo loni (2009)hospodařilo se ztrátou před zdaněním ve výši 378 milionů korun. Za rok 2008 přitom firma vykázala hrubý zisk 474 milionů Kč. Společnost vysvětlovala propad poklesem poptávky v důsledku krize. V letošním prvním čtvrtletí činila ztráta firmy 50 milionů korun, pokud by se do hospodaření firmy připočítal i duben, byla by společnost v mírném zisku.
 

 

Aj slovenske Cargo bolo pred krizou v zisku.
rok 2008: ZSSK Cargo - zisk 50 mil.

Cargo sa dostavalo z najhorsieho po tom co ho klika SDKU pripravovala na privatizaciu. (rozumej..za baksis znizovala jeho predajnu cenu) No na to prisla kriza.

Aj gazda v zime krmi kona, hoc nic z neho nema, toto je prave trhove spravanie, hoc ho povedzme kupil iba na jesen a za oktober na seba ten kon zarobil malo verí, že budúci rok už bude ten tátoš makať. Pritom mnohí z vás by ste toho kona nechali cez zimu zdochnúť.

Som za ozdravenie a zefektívnenie Carga, som za prepustenie nadbytočných ľudí.

Ved Miklos a s druzinou sa tam pchali lebo kricali ze to dokazu riadit lepsie. Tak nech to dokazu!
Predat vie kazdy tupec.
 

Trepeš hlúposti!

Drž sa radšej koní a ceny sena...
 

tak, tak = bol to Dzurindov brat a nie

hobby-ekonóm Ivan Mikloš
 

Český ubožiak

My není sme zaujímavý pre čehúňov ani poliakov lebo dopravný prúd východ - západ idě cez polsko a s čehúňama je to 50 milionov ľudí a česi majú hotové koridory a němčúri tiež. V4 je mrtva. My sme hospodárský vopredu, lebo máme Euro no je nám to nanič. Všetci súsedia nám robia len náročky a nemajú nas radi. Nech idu do ri ci. Nam treba, širokorozchodnú do Viedne ako Ficko povedali a budě dobre. Len nie čehoch ani maďarov. Basom ti remtete.
 

 

Môžem sa opýtať, načo je dobré hrať sa na Slováka, keď ním evidentne nie si?
 

Lebo nám Slovákom treba

Treba otvoriť oči a pozerať sa viacej do zrkadla.
 

 

Ok. Neviem síce, či to takto dosiahneš, ale keď myslíš - každému podľa jeho gusta. Súhlasím s tým že mnohým Slovákom chýba sebareflexia.
Len jeden tip - v slovenčine sa nikdy nepoužíva "ě". Samohláska "e" automaticky zmäkčuje spoluhlásky d,t,n,l.
 

Ďakujem

Keď som bol 4 roky na Slovensku, mal som viacej počúvať. Lenže Slováci, so ktorými som bol vo styku, moc nepozerali na kultúru prejavu a tak mám henté oný odpočuté zle. Dám pozor.
 

do zrkadla?

svet cez zrkadlo neuvidis.
 

Preboha,

to aky jazyk pouzivas ? Trochu mi to pripomina cestinu, ak si Cech, preco nepises radsej po cesky ?
 

 

mas sice pravdu ale problem nie je v konovi (cargo by sa dalo ozdravit) ale v gazdovi. stat nikdy nebude hospodarit tak dobre ako by hospodaril sukromnik. a ak ano, tak urcite nie na slovensku - vid ostatnych 20 rokov
 
Hodnoť

 

Cele nase Cargo je na hlavu postavene. Treba to bud reorganizovat, alebo najlepsie sa ho rovno zbavit.
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

A kto postaví skokanský mostík?

Kto však postaví ten obrovský skokanský mostík?
Totiž aby si mi rozumel. Ak sa podľa Tvojho plánu pripojíme najlepšie k Rusku, tak budeme musieť skákať cca 1000 km ponad Ukrajinu.
 

 

Oblasť okolo Kaliningradu je na tom podobne. To až taký problém nie je. Ale spájať sa s Rusmi? Môže to ešte dnes niekto myslieť vážne?
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

 

Len pre zaujímavosť, chcel by si to?
 

1 2 3 4 5 6 7 > >>

Najčítanejšie na SME Ekonomika