SME
Nedeľa, 29. november, 2020 | Meniny má VratkoKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Telefonovaniu v lietadlách írskeho Ryanairu odzvonilo (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 5 > >>

Hodnoť

 

bezny signal zo zeme sa neda na mobil chytit?
 

to myslis

ze je siet anten vsetkych providerov rozmiestnena po celej zemeguli(aj na mori) v rastri 1x1 km...:)))

a ze maju dosah do vysky 10km, kde bezne lietaju lietadkla?
 

 

*** (príspevok porušil KÓDEX diskutujúceho)
 

tym sa mysli

vsetko co je vyssie od autobusu ktorym sa dnesne 2-hodinove europske (a aj americke) lety stali - chlapci by chceli restauraciu a este aj vyfajcit zadarmo, to vsetko za 50 EUR, lenze ked lietala len bohata vrstva, letenky stali 10x tolko
 

 

Neda, a to z niekolkych pricin:
- vysielaci vykon je smerovany tak, aby pokryl danu oblast (pozri si daku bts-ku, vacsinou ma niekolko sektorovych anten, nasmerovanych vodorovne). Nebudu len tak bez uzitku vyzarovat "do neba".
- problem je s rychlostou pohybu lietadla a teda rychlostou "preskakovania" z jednej bts-ky na druhu (cital som ze toto bol problem uz pri vlakoch TGV)
- dosah signalu, a jeho utlm - 10-11km je pre BTS dost vela, ale pre mobil s jeho malickym vykonom je to este vacsi problem
 

Keď v roku 2001 narazili lietadla do WTC

tiež sa veľa písalo o tom, že z lietadiel boli posielané sms a že vraj aj telefonovali. Ale až o pár rokov neskôr som sa dozvedel, že to nebolo možné, lebo lietadlá leteli rýchlosťou cez 500km/h a vysielače jednoducho nestíhali zachytiť signál. Technicky to bolo vysvetlené, že keď nejaký vysielač zachytil mobil, ktorý bol v lietadle, tak skôr než sa spolu spojili, už bol ten mobil mimo jeho dosah a o to isté sa pokúšal už ďalší vysielač. Lebo s mobilom môže komunikovať len jeden vysielač, zvyčajne ten, ktorý je najbližšie.
Pri rýchlosti 500km/h preletí lietadlo za jednu sekundu 140metrov. V husto obývanej oblasti, kde je veľa vysielačov, je ťažko udržať spojenie dlhšie len s jedným vysielačom, ako pár sekúnd. A rozdiel v technológii vtedy a dnes je priepastný.
Čo sa Ryanair týka, ten ide tvrdo za ziskom a ako sa tu vyjadril už E_MC2, asi Ryanair nedostal toľko, koľko si zapýtal.
 

Alebo asi OnAir ide tvrdo

za ziskom a Ryan mu nebol ochotny tolko davat.
 

Skôr si myslím

že je to Ryanair, kto si môže dovoliť vyskakovať.
 

Zabudol som si vypnut mobil v lietadle

a ono to fungovalo, dalo sa volat.
 

 

Ked lietadla narazili do dvojiciek, telefonovalo sa inou technologiou, nie cez GSM. Volali cez normalne "kreditkove" lietadlove telefony, ktorych je na palube kazdeho United alebo AA desiatky. Pozri si film United 93, tam uvidis ako telefonovali.
--
Dalsia vec je, ze tie BTSky a mobily nie su "sproste" zariadenia a rozhodne neplati pravidlo ze najblizsia BTSka je moja BTSka. Menit neustale BTSku nema vyznam pre ziadnu z komunikujucich stran, a ani to tak nie je naprogramovane, aby sa to dialo. Takze mobil sa drzi na BTSke dovtedy kym ho ona "nevykopne" alebo kym nema slaby signal a lepsiu alternativu. Niektore starsie mobily vedeli aj "locknut" BTSku na pomerne uctihodnu vzdialenost. Cize ked uz leteli nizko nad New Yorkom, verim, ze bolo mozne poslat SMS normalne cez GSM, nevidim v tom problem.
 

 

To ze telefonovali je pravda - v USA je bezne aj na domestic letoch ze sedadla su vybavene palubnymi telefonmi.
 

 

vacsina tych palubnych telefonov bola odmontovana v poslednych 5 rokoch. bola to zbytocna, ktora neprinasala dostatocny zisk. ale ako hovoris, v case 9/11 to bola uplne bezna technologia dostupna na prakticky kazdom lietadle od A319/B737/MD88 vyssie....
 

 

ale kdeze.... mne sa bezne stava, ze zabudnem vypnnut mobil (dlhy let, 3 prestupy, 24 hodin cesta a pod) a ked sa pri pristani dostaneme pod 3km (ked to cinkne pri klesani na pristatie), tak mi pridu vsetky zameskane smsky....
 

 

Na sms-ku ti staci spojenie, ktore vydrzi 2-3 sekundy, pretoze prenos takemo malickeho mnozstva dat netrva dlhsie. Tolko sa mobil udrzi pripojeny k jednej bts-ke. Ale na telefonovanie to nestaci, tam potrebujes trvale spojenie na niekolko minut, a za ten cas by mobil mal preskocit stovku stanic! To jednoducho nezvladne...

A druha vec, dialkove lety nejdu vo vyske 3km, ale skor 10-11km.
 

 

co to je za nezmysel, to mi chces tvrdit ze po zapnuti mobilu musim cakat niekolko minut aby som mohol telfonovat? lebo taku blbost si prave napisal

kratky hovor sa da realizovat aj z lietadla, staci byt v dostatocne nizkej letovej hladine

btw. lietadla pri 9/11 leteli min. v zaverecnej faze velmi nizko takze nebol problem z nich telefonovat co zaroven popiera ten tvoj enzmysel o BTS
 

...

ani kratky hovor sa neda...rychlost lietadla to nedovoli (mozno tak pri pristavani)...ved na kazdu BTS by mobil bol pripojeny max. dve-tri sekundy, to nestaci, aby sa mobil pripojil s hovorom...

v case 9/11 sa z lietadiel netelefonovalo cez gsm siet, pokial viem, k tomu len tolko...
 

 

1. Neda.
2. Je to nelegalne.
 

 

1. da
2. je to legalne. v ktorom zakone je napisane ze je zakazane telefonovat v lietadle?
 

 

1. Neda.
2. Nejake medzinarodne predpisy (ktore ti navyse prikazuju respektovat pokyny CC), prepravne podmeinky dopravcu atd... a myslim ze aj nejaky slovensky zakon.
 
Hodnoť

Treba si

povedať pravdu. Mobil nijako neškodí lietadlám ani nainštalovaným prístrojom. V opačnom prípade by určite mali detektory zapnutých mobilov. Raz som mal zabudnutý telefón v kufri a neviem ako, bol zapnutý a boli prijaté správy zo všetkých krajín (Vitajte ....) , cez ktoré sme leteli, takže signál je. Problém je v operátoroch a možno v technológii GSM.
 

1 2 3 4 5 > >>

Najčítanejšie na SME Ekonomika