Toto vidim ako medialny tah, ako zatlacit na Boeing, aby pristupil na podmienky Ryanairu...Nemyslim, ze Boeing bude mat nudzu o inych klientov, kedze Ryanair je momentalne jedina aerolinka s rastom a nie malym...
Clanok spomina, ze to bol Boeing, kto chcel menit podmienky. Navyse spolocnost ako taka, planuje znizit rozsah investicii v rokoch 2011-2012. Podla toho sa da usudzovat, ze plany na expaziu resp. rozsirenie ponuky letov, nebudu az take rozsiahle ako aerolinka predpokladala. V najblizsich 2 rokoch spolocnost dostane 112 novych lietadiel, co pravdepodobne postaci ako na planovanu vymenu letoveho, tak aj na expenziu na nove trhy. Zda sa, ze rokovania o kupe spominanych 200 kusov boli nezavezne. Hodnota taketo to kontraktu mohla byt niekde medzi $12 az $15 mld. - to je slusna kopa penazi aj pre taky gigant ako je Boeing. Pravdepodobnost, ze by Mike dal prednost Airbusu A320 resp. A321 je nulova. Otazka je ako dlho bude spolocnost odkladat dalsi velky nakup novych lietadiel ... treba mat na pamati, ze existuju mnohe ine sposoby ako si zaobstarat lietadla bez toho aby sa spolocnost musela financne zaviazat na pomerne dlhu dobu - obvzlast v momentalnej situacii, ked na zemi sedi velke mnozstvo lietadiel a leasingove spolocnosti su omnoho "pristupnejsie" ako pred par rokmi.
Takze moj skromny nazor je ten, ze spolocnost pozmenila svoj plan expanzie a sustreduje sa na posilnenie financnej stability ... mozno je to vyplatenie dividend akcionarom (ako clanok spomina), mozno priprava na kupu konkurenta - kto vie?