SME
Piatok, 4. december, 2020 | Meniny má Barbora, BarbaraKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Na slovenských cestách stojí viac ako polovica mýtnych brán (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

Ako to bude fungovať

Nie je mi úplne jasné, ako to bude fungovať, ked auto zíde zo spoplatnenej cesty na nespoplatnenú. To budú všade mýtne brány ? tak ako na diaľniciach, kde sa vyberá mýto ? To by bol ale ten počet brán malý. Poradte mi niekto link na to, kde je podrobnejšie popísané.
 

 

vzhladom na to co pisu, tak tie brany su len kontrolne, platit budes podla toho, kolko si najazdil podla gps
 

www.emyto.sk

www.emyto.sk
 

asi takto

Palubné jednotky na základe znalosti času, matematického modelu pohybu satelitov GNSS a z prijímaných signálov
vypočítajú polohu Vozidla. Ak Palubná jednotka zistí, že Vozidlo sa nachádza na Vymedzených úsekoch ciest, odošle
identifikačné údaje Vozidla a identifikáciu Vymedzeného úseku ciest, na ktorom sa Vozidlo nachádza do centrálneho
informačného systému prostredníctvom GSM (GPRS) služieb telekomunikačného operátora. V prípade oblasti bez
signálu GSM sa tieto údaje uchovávajú v Palubnej jednotke a vysielajú do centrálneho informačného systému
okamžite ako sa GSM signál obnoví.
 
Hodnoť

Tento týždeň bol na sme článok

kde bolo okrem iného toto:

Kaliňák opäť mení pravidlá
Hoci zákon o cestnej premávke platí len od februára, ministerstvo vnútra chystá už jeho piatu zmenu. Tu je
výber z 99 zmien.

1. Parkovanie na chodníku by malo byť možné, ak ostane voľná šírka chodníka aspoň 1,2 metra. (Teraz 1,5 metra.)
2. Kamióny a autobusy by mali na diaľnici, rýchlostnej ceste a ceste I. triedy dodržiavať odstup najmenej 50 metrov, pre možné problémy pri elektronickom výbere mýta.
3. Pokuta za neoprávnené parkovanie na mieste pre invalidov by sa mala zvýšiť až na 300 eur.
Zavedenie malých technických preukazov vo forme čipovej karty.
4. Za prekážku cestnej premávky sa má považovať aj havarované auto.

Ak dobre čítam navrhovanú zmenu pod číslom 2., aby fungoval mýtny systém, požadujú garantovať odstup medzi kamiónmi 50 m. Pritom v dnešnom článku zástupca prevádzkovateľa mýtneho systému firmy Sky Toll tvrdí, že mýtnemu systému postačuje rozostup 1 m, a dokonca pri troch metroch číta EČV. Takže tu buďto Kaliňák, alebo Sky Toll zavádza.

A ešte by ma zaujímalo, ako chcú ten systém o necelé štyri týždne spustiť, keď na niektoré mýtne brány dodnes nemajú ani stavebné povolenie. Spomeniem napríklad mýtny bod Malý Šariš pri Prešove, kde nevedia prejsť kvôli pozemkom, kde má brána a prípojka elektrickej energie stáť. A to chcú do 1. januára všetko stihnúť ?
 

otázky od teba vždy stáli za to...

aký je rozpor (zavádzanie!) medzi medzerou 3 metre a lepšou medzerou 50m aj s prihliadnutím na to, že má byť už teraz taká veľká, aby umožnila zaradenie sa autu, ktoré kamión predchádza??? Ako ovplyvní nepostavená KONTROLNÁ brána pri Šariši prevádzku založenú na GSM sledovaní???
 

Veľmi dobrá reakcia -

len žiadna odpoveď na konštatovanie, že prevádzkovateľ systému garantuje funkčnosť, aj keď kamióny budú na seba doslovas nalepené, a pritom sa pripravuje zmena zákona (!!!) aj preto, že sa tam má objaviť minimálny rozostup medzi kamiónmi 50 m. Tú požiadavku tam asi niekto dal, kto má o to dôvod, vážený petríček. A ešte otázka - načo potom stavať za ťažké milióny systém kontrolných brán, keď je úplne jedno, či niekde medzi Prešovom a Levočou nejaká bude alebo nie ?
 

Pavel,

prostredníctvom GNSS (GPS) je každé vozidlo (zatiaľ nad 3,5 t) kontrolované samostatne. Navigačnému systému (a kalkulácii mýta) je teda jedno, či sú tesne za sebou alebo nie.
To "nalepenie na seba" robí problém pri systéme DSRC (Rakúsko, ČR, Taliansko a pod.), tam to mýtne brány nemusia rozlíšiť, ako aj pri snímaní značiek vozidiel.
 

Ďakujem za odpoveď, aj táto

potvrdzuje, že niekto pri návrhu úpravy platného Zákona č.8/2009 Zb. O cestnej premávke dal tú požadovanú úpravu minimálnej vzdialenosti 50 m kvôli mýtnemu systému zbytočne. Resp. ak je to požiadavka zvýšiť bezpečnosť cestnej premávky - najmä na cestách I.triedy je to ozaj potrebné, aby kamióny medzi sebou nechávali väčší rozostup kvôli možnosti predbiehania - tak je blbosť to obhajovať tým, že je to požiadavka funkčnosti mýtneho systému.... A to mi aj v tom prvom príspevku išlo, kde som poukázal na fakt, že alebo Sky Toll alebo navrhovateľ zákona - v tomto prípade MV - zavádza.
 

takze takto

GPS signal v kabine auta zachyti palubna jednotka, ako aj bezny gps navigacny system, aj ked primac nie je priamo na okne, takze tie rozostupy tomu nevadia. Podla informacii je primarne GPS system, cize jednotka porovna aktualnu poziciu so svojou databazou, a ak sa nachadza na spoplatnenom useku tak mu to zapocita.
Mytne brany budu mat iba kontrolny vyznam, teda skontroluju vizualne kamion a SPZ, a asi aj precita palubnu jednotku a potom porovna s databazou, preto tie vzdialenosti, aby kamera dokazala precitat znacku.
A typujem ze ak sa niekto bude snazit prejst pod kontrolnou branou tak aby nebolo vidno SPZ, tak urcite da avizo a zachvilu ho stopne hliadka a skontroluje myto manualne.
 

clanok vychadza z navrhu novely

ktora ma daleko od toho co sa schvali. K parkovaniu bola vznesena pripomienka, ktora bola akceptovana a teda by malo zostat zachovanych 1.5 metra.
ako uz bolo spomenute, mytne brany nemaju nijaky vplyv na funkcnost systemu, kedze ten funguje na baze GNSS-CN, teda kombinacie GPS a GSM technologie.
 
Hodnoť

Mytné

V susedných štátov sa identifikujú jednotlive vozidla prostrednictvom mýtnych brán,na Slovensku je to prostrednictvom satelitu je to úplne iný systém.Na Slovensku majú mýtne brány úplne inú úlohu ako u našich susedov.
 
Hodnoť

cochvila nas caka mytny system

na chodnikoch ...
 

 

Neboj, ak nie si moc tlsty, tak sa ta to netyka,
 
Hodnoť

 

aspon nebude tolko chodcov a bude sa moct lepsie parkovat na chodniku ;)
 
Hodnoť

Čo ak bude cesta vedľa diaľnice?

Na niektorých úsekoch som si všimol, že obyčajná cesta sa tiahne tesne vedľa diaľnice. Čo ak systém zareaguje tak, že auto sa podľa GPS nachádza na diaľnici, ale v skutočnosti to tak nebude? Často je totiž presnosť GPS dosť nízka, niekedy aj 30 metrov. Ako sa takýto prípad bude riešiť potom?
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

Čo ak vedľa ....

spoplatnenej cesty bude trebárs súbežná poľná cesta, po ktorej bude po úseku cca 500 metrov celý deň hore-dole jazdiť Tatra pri odvoze zeminy od bagra na skládku. Bude si odpájať palubnú jednotku, aby jej systém nič neúčtoval, alebo má garanciu, že systém rozozná, že sa pohybuje mimo spoplatnenej cesty?
 

 

sedliacky rozum keby aj siel tesne okolo dialnice po dialnici je minimalna rychlsost tusim 80km/h po polnej ceste tatrovka pojde max 20-30km/h gps v OBU jednotke to zaznamena a ma argument ze nesiel po spoplatnenej ceste
 

1 2 >

Najčítanejšie na SME Ekonomika