SME
Utorok, 20. október, 2020 | Meniny má VendelínKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Maďarský Wizz Air skončil v desaťmiliónovej strate (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 5 6 7 8 > >>

Hodnoť

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 
Hodnoť

To o tom Airbuse je nulovy argument

"Podľa predstaviteľov spoločnosti za jej finančné zdravie ručí aj dohoda so spoločnosťou Airbus na dodávku 50 lietadiel A320, ktoré majú byť dodané do roku 2017. „Spoločnosť Airbus by sa nezaviazala k takémuto kroku, keby nemala 100­percentnú dôveru vo finančnú stabilitu partnera,“ vysvetľovala koncom júla hovorkyňa spoločnosti Natasa Kazmér."

Ni etak davno - Americky lowcost SKYBUS, ktory existoval dokopy asi 11 mesiacov, mal u Airbusu objednavku na cca 65 kusov A320 - takze p.Kazmer alebo vie o biznise, ktory ju zivi prd makovy, alebo ucelovo zavadza. Tipujem to druhe, samozrejme
 

No takže

pomáhaj im Pánbožko aj Panenka Mária !!!!
 

trošku irónie pridám :-ä

Pani Kazmer o tom vie veľmi veľa, údajne pracuje 10 rokov v komunikácii /podľa jej vlastných slov/. Takže to PR má určite dobre premyslené, asi preto sa tak úspešne darí vyvracať takmer každý jej argument.
 
Hodnoť

 

to je zart :) pol miliona versus skoro 200 mil eur.
vytknut voci wizzair mozno len neprofesionalnych pubertalne sa spravajucich stewardov.
 

 

Stačí čítať pozorne:
1.Skupina Wizz Air je za uplynulé účtovné obdobie v strate vyše deväť a pol milióna eur
2.Nahromadená strata skupiny je takmer 80 miliónov eur (takmer 2,5 miliardy korún). Slovenská letecká spoločnosť SkyEurope Airlines zbankrotovala s nahromadenou stratou 189 miliónov eur.
Som veľmi zvedavý ak si si prečítal ten článok celý ako si prišiel k takému nezmyselnému porovnaniu.
 

 

ano deviatka mi usla z klavesnice...
ale si si vobec precital tie cisla ?
to porovnanie je stale rovnake 200 vs 80
 

manollo

Malý detail - Wizzair funguje o tri roky kratšie ako SkyEurope, takže nahromadená strata sa môže do troch rokov veselo vyrovnať. Nehovoriac o tom, že Wizzair už raz unikol hrobárovi z lopaty vďaka obrovskej ústretovosti veriteľov, ktorí vymenili svoje pohľadávky za akcie. To sa v prípade Sky nepodarilo.
 

ano,

bolo to v lete 2004. Pamatam si na to. Myslim ze napr. v databaze Trendu by sa o tom clanok nasiel (pisali o tom).
 

Blacky!

Trend to pripomenul v tomto článku úplne na konci:
http://firmy.etrend.sk/firmy-n...
Pôvodný článok z roku 2004 som nenašiel, na nete nie je verejný, ak sa to niekomu podarí, dajte vedieť.
 

ja som to vtedy

na beton cital v Tlacenom vidani, ale uz si presne nespominam na mesiac, ja mam taky pocit ze to bolo leto 2004 aj ked v tom tvojom clanku sa pise o konci roka 2004
 

asi by som

to za sebou mal citat dvakrat, lebo tie hrubky mi furt nejako ujdu :-(
 

deviatka ti ušla z klávesnice...

prosím ťa. Napíš, len tak pre srandu, ako by si skombinoval SLOVOM napísané - "pol milióna..."s devinou, čo ti ušla.
 

 

Tu ide ale o to ze KLAMALI o tom ze su v zisku.
 
Hodnoť

 

Wizz moc nemusím, ale tento článok mi pripadá ako ďalšia štvanica proti low costom. Hospodárenie Wizzu je myslím si úplne v pohode, strata 10 mil. EUR pri ich súčasnej veľkosti je úplne v poriadku a myslím si že sa to dá veľmi lahko v najbližšom finančnom roku zmeniť na zisk. Sky v poslednom roku vyprodukoval stratu myslím okolo 55 mil. EUR a to už bola poriadna sekera.

V prípade Wizz airu je ale rovnako problém v zadlžení firmy a ich zápornom základnom imaní. Otázne je koľko majú cash na prečkanie zimy, vtedy urobia tak ako všetci iný dopravcovia poriadnu sekeru, čo by teoreticky mohol byť problém.

Je tu však jeden veľký rozdiel - za Wizzom stojí Indigo ako hlavný akcionár, ktorý má na svete viacero leteckých spoločností a rozumie tomuto biznisu a s najväčšou pravdepodobnosťou ich podrží. Bohužiaľ SkyEurope mala na krku York capital, kde o tomto biznise nemali ani šajnu. Ale pre slovenský trh je to nateraz irelevantné, nakoľko Wizzair lieta len jednu linku z Bratislavy a aj tú od januára ruší.
 

Tak tak

moc sa v Ba nepredviedol a BA zostane naocot... mne je strasne smutno za sky a jeho AMS, BCN, ORY,SOF, OLB a SAW. Trosku ma mrzi ze som nestihol LIS a ATH :( Vsade je len Ryan, KLM,Air france alebo Lufthansa. CSA nelietam. Je to odpad.
 

csa

je odpad??????odkedy???????je to jedna vo svete dobre znama a renomovana spolocnost,ktora uz existuje 90 rokov!!!vtedy ani dnes velke a svetove spol neboli.ma perfektny servis,najmodernejsie masiny,litaju skoro do celeho sveta,vdaka code sharu naozaj do celeho sveta(take nieco sky europe,ci ryan air nema!!!)a ako klasicka spolocnost mas zaruky,ze sa dostanes do cieloveho letiska!!!!csa je platnym clenom sky team aliancie,kde patri aj air france,klm....keby bol odpad,tak ju nijaka aliancia nevezme a uz davno prestali existovat!!!!nie je to nahodou preto,ze sky europe padla na hubu a csa sa este drzia?????aleboze je to nieco z tolko nenavideneho ceska??????ja osbne uz csa nelietam.uprednostnujem lufthansu,austrian ,niki a air berlin.ale verejne pisat o tom,ze csa je odpad???????pis o sky europe,alebo ryan air.tieto spol.boli a su odpad.ale csa???
 

ČSA sa drží lebo ju drží štát

to neje

novinka.ano ja viem,ze csa su v krize a maju problemy.ale aj kebyhrozil konkurz,tak to stat zaplati ale csa,ako spolocnost bude lietat aj nadalej.aj o 20 rokov bude csa existovat.ktora spol.v dnesnej dobe nema problemy????pisal som o tom,AKA je to dobra a kvalitna spol.!!!!!!!ale v ziadnom pripade sa nejedna o ODPAD!!!!!!!
 

ťažko povedať,

či je ČSA odpad. Mne skôr pripadá, že je to už len torzo spoločnosti, ktoré žije zo svojho mena.
.
Startegickým problémom ČSA je, že od konkurzu ju delí len jedno politické rozhodnutie, nič iné. Majetok rozpredali a a nič iné okrem lobingu im na boj s krízou neostalo...
.
Ale súhlas, bývala to dobrá spoločnosť, krk jej zlomili boľševici ktorých nasadil štát do manažmentu...Tí by spoľahlivo odstrelili do roka aj Microsoft...
 

1 2 3 4 5 6 7 8 > >>

Najčítanejšie na SME Ekonomika