SME
Nedeľa, 29. november, 2020 | Meniny má VratkoKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Toyota stiahne v USA štyri milióny áut na výmenu pedálov (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

ako to bolo v tej reklame?

nič nie je nemožné...tojóóótá...
 
Hodnoť

Tu je vidieť,

čo to znamená robiť preteky vo výrobe automobilov v praxi. Toyota má výborne rozvinutý systém lean manažmentu, ktorý spojila so systémom sigma vyvinutým Motorolou. Avšak cieľom je dosiahnuť pri dodržaní vopred stanovenej presnosti čo možno najvyššiu rýchlosť výroby - a to priamo programuje možnosť chybovosti prameniacej z kombinácie faktorov - design, použitý materiál, presnosť, kvalita montáže atď. Výsledkom sú nevyhnutne systémové skryté vady, ktoré sa prejavia obvykle po niekoľkých rokoch, ale zato masovo.
 

 

toyote slúži ku cti toyote, že sa to rozhodla riešiť takto, napríklad mercedes v čase uvedenia modelu triedy A, potom, ako sa prevrátilo jedno vozidlo pri losom teste zastavil na 12 týždňov komplet výrobu tohto modelu a predviedol ostatným automobilkám, čo je to krízový manažment.

Zober si taký renault, ich nepodarený motor 2,2 dci je chronicky chorý tým, že má veľmi slabo chladený posledný valec. Namiesto toho, aby automobilka vyriešila problém, naďalej chŕlila tento typ motora, hoci bol vysoko poruchový. Nie je možné, aby motor končil každých 60-100 tis km... opýtaj sa majiteľov lagún a espace s týmto motorom, koľko peňazí ich stál tento motor na opravách.. každá konštrukčná chyba sa prejaví po rokoch masovo... viď spomínaný motor od renaultu, problémový je napríklad trojlitrový dieselový šesťvalec od isuzu, ktorý sa montoval aj do iných áut (volvo) to je jeden nepodarok, ktorý ani servisy nechcú brať na opravu... poďme domov, škoda fabia prvej generacie... až časom začalo hromadne odchádzať servoriadenie, nepoznám fábiu, ktorá by s tým nemala problém...osobne som mal havárku v dôsledku vadného serva, nič príjemného.
 

Frantíci

na tento systém nemajú - sú iní, aj keď sa snažia riešiť veci rovnakými systémami, ich mentalita im zabraňuje v konečnom dosledku ísť na vec chladnokrvne a do dosledkov, ako to robia Nemci či Japonci alebo Švédi. Skor som však chcel poukázať na nevyhnutnosť masovej chybovosti pri pretekoch vo výrobe, akej sa napríklad Švédi vždy vyhýbali. ďalším dosledkom sú samozrejme obrovské prepady vo výrobe počas kríz. Maximalizácia výrobných kapacít je podľa mňa jdnoznačne škodlivá aj kvoli ďalším aspektom - nevyhnutné smerovanie k ropnej kríze či emisie CO2 a problémy s tým spojené, ktoré sa nestíhajú riešiť, pretože objemy ďaleko prekračujú praktické riešenia. Toyota si vybrala cestu maximalizácia - vlastne tu vymyslela - je načase tento systém zmeniť od cesty maximalizácie objemu a vyhovujúcej kvality na cestu maximálnej kvality a vyhovujúceho objemu - ako to robia Švédi - VOLVO, SAAB, Koenigsegg - http://www.koenigsegg.com/
 

??

odkedy si toyota vybrala cestu maximalizacie? to si si vymyslel, ze...
totiz, nie vsetko co si myslis je naozaj tak, aj ked si inteligent
 

Toyota najviac predanych aut v USA

Toyota najviac predanych aut v USA.
Tak ak toto nieje cesta maximalizacie?
 

 

Plynový pedál, ktorý sa za určitých okolností môže zaseknúť do rohože nepovažujem za skrytú systémovú vadu. Keby bol problém s originál rohožami od Toyoty, tak by vymenili alebo len upevnili rohože. Ale čítal som, že problém je, keď si tam ľudia dajú iné rohože, prípadne aj dve na seba. Nezdá sa mi, že by napríklad Prius mal v Európe iné pedále ako v USA, pričom o sťahovaní európskych kusov sa nepíše nič.Takže sa len snažia ukľudniť trh v USA, prípadne sa vyhnúť nejakej veľkej žalobe, nakoľko v USA právnici aj z ničoho urobia obrovskú kauzu.
A k článku ešte toľko, že Lexus nie je model Toyoty. To akoby napísali, že Škoda je model Volkswagenu.
 
Hodnoť

 

"keďže firma má pre prípad sťahovania svojich výrobkov z trhu vyčlenené rezervy v objeme 5,6 miliardy USD (3,77 miliardy eur)"
Aspon niekto vie ze treba odkladat peniaze pre pripadny neuspech alebo problemy.
 

co som cital o toyote

tak posledne 2 roky mali straty dokopy za 8 miliard usd, pretoze chceli prekonat gm v pocte vyrobenych aut a prisla kriza. nj nic neni stratene, ujo toyoda totiz nedavno na jednom stretnuti sprdol 400 manazerov a toyota ma este cca 50 miliard usd cash, takze nemaju problem obratit situaciu.
 

..

pre toyotu niesu problem peniaze ale image v USA, uz 2000 ludi ich cez pravne kancelarie zaluju dohromady zomrelo 16! Americka komisia Toyotu obvynuje ztoho, ze cely problem sa snazili ututlat.
V Japonsku pred par rokmi Toyoty ztracali napravy, zomreli 4ludia..
 

..

lenze preco zomreli? lebo ti americki dementi, si na original koberce davaju este svoje "vycancane" a do tych sa im potom zapletie plynovy pedal... tym degesom treba popisat cele predne okno roznymi upozorneniami, lebo take kraviny, co oni robia v autach, moze fakt len Mcdebil americana napadnut :-((
 

image je nanic

japonci robia design v nemecku pre celu planetu teda design je europsky a ked amici nechcu toyotu tak nech si kupia chrysler abo gm, teda ak BoJ pozicia Treasury Department aby bolo na Stimulus Package X Y Z
 

Toyota

podla nemeckych testov TUV ako znacka vyraba najspolahlivejsie auta planety.
 


Najčítanejšie na SME Ekonomika