SME
Nedeľa, 29. november, 2020 | Meniny má VratkoKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Kríza drví ČSA, rušia vlastné lety do New Yorku (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 5 6 7 > >>

Hodnoť

mno

ak im nevyijde stavka na ost-block, tak su dost v pazi.. lebo klasicke zapadoeuropske destinacie im rozoberu low-costy, overseas nemaju uz nic.. a ked sa rozhybe fly niki so svojim ost-programom aj z prahy, tak maju podobny problem ako AUA ....
 

 

Presne tak.
Tlacenica spolocností na nebi je rovnaká ako tlacenica automobiliek na cestách.
Najslabsí pojdu coskoro z kola von.
.
CSA nemá absolútne ziadnu konkurencnú výhodu. Vieden plní svoju úlohu prestupnej stanice do východnej európy úplne perfektne.
 

 

ale to je aj uloha CSA v ramci sky teamu. co je na tom zvlastne? CSA su stale jednou z najkvalitnejsich aeroliniek v regione a tym zial kriza nepraje. ale to neznamena, ze su na tom zle. vychod je perspektivny, a linky maju vytazene. preco by nemali rusit tie neefektivne? to by bolo v poriadku? a lety do New Yorku sa zrusili kvoli staremu lietadlu. Vsetci to vedia, pisalo sa o tom uz pred letom a SITA sa zrazu tvari, aku novinku objavila. CSA nechce riskovat kupou noveho lietadla na cez-atlanticke lety, ked moze radsej investovat do mensich lietadiel na europske ci europsko-zapadoazijske.
 

 

"CSA su stale jednou z najkvalitnejsich aeroliniek v regione." Súhlasím ak sa jedná o región bývalého Ceskoslovenska.
Netreba zabúdat, ze popri tej virtuálnej "kvalite" sú aj jedny z najstratovejsích.
.
Opakujem: Do východnej Európy sa lieta bud priamo, alebo cez Vieden. Ziadne iné letisko neplní túto úlohu lepsie !
Bohuzial/nastastie CSA nevyuzíva Vieden ako prestupnú stanicu.
.
PS: Ak niekto na západe CSA pozná, tak ju povazuje za bezfarebnú postkomunistickú firmu pochybnej kvality. (Skús si urobit niekedy malú anketu.)
 

 

Niečo ako pre nás LOT alebo Malev (ak ešte jestvujú).
 

mno

problem je inde .. CSA pod politickym vedenim trvrdika zvolila uplne katastrofalnu a sebadestrukcnu strategiu.. vo velkom vymenila uz odpisane a na seba zarabajuce 737 za A32x lietadla .. viacero lietadiel popradli a spatne leasovali a najma obnovili turbovrtulove ATRka uplne nezmyselne .. a mali zacat presne naopak, obmenit long haul lietadla a nechat ostatne zarabat.. ako to urobili LOT..
 

K takejto hlúposti

Snáď napíšem len to, že hovoríš úplne opačne. Atr majú nízke náklady a slúžia k feedovaniu liniek ďalej za Prahu. O airline stratégii toho asi veľa nevieš... Len dojmy a pojmy
 

mno

ty toho zjavne vies este menej.. naco ti je feedovanie spokojou, ked ich potom zrusis ? ;)
.
preco obnovovat najprv relativne novu flotilu turbovrtulakov, a uz na seba zarabajucihc boeingov, ked mas nedostatkovu long haul flotilu ?
.
obnova ATR bol obrovsky krok vedla.. maju malu kapacitu, maly CASM a najma su ozaj len na feedovanie .... ale co z toho ked ich nemas kde prelozit ? ;)
 

a

fly niki ma v plane lietat z prahy?to mi je novinka.ja lietam s niki uz roky,mam velmi rad tuto spol.ale,ze pojdu aj na vychod,to mi je naozaj novinka.
 

 

zase vie niekto mimo prazskeho letiska viac nez ludia, co tam pracuju...
 

 

ty kokos, z teba by bol network planner. Ani cisla nemusis vidiet a uz naplanujes siet polovici europskych aeroliniek aj s predpokladanym hospodarskym vysledkom...
 
Hodnoť

NY...

Lety do USA su skor o tom ze tam CSA nema cim lietat, tie A310 su proste za zenitom uz par rokov...
 

A310

myslim ze CSA bola jedina spolocnost co do NYC z Europy lietala A310-kou... takze vlastne to uz bolo retro...nieco ako Biman Bangladesh s DC-10nami :) Ale na druhej strane napr. kanadsky Air Transat ich vyuziva dost..ale vlastne iba charterovo. Lepsie by asi polsuzil A330-200, prip 767-300 ... najma 767 som si nejak oblubil :))
 

Continental

operuje Europu uzkotrupym B 757... a je spusta charterov, o ktorych ani netusis, ze operuju so 737 cez atlantik...Velkost lietadla nie je vsetko...
 

 

Jo, 737 s 29" seat pitchom a zastavkou v KEF...dakujem, neprosim si...osobne by som sa vyhol aj tej 757 (pokial by sa mi nepodarilo volajako votriet do J)
 

Continental 757

fuj fuj fuj :) pamatam si ako som minuly rok letel 757ckou Continental z Vegas do NYC (redeye)...uplne peklo...tak rozbity som nebol nikdy, najma vdaka natireskanym sedackam. Ale predpokladam ze transatlanticke lety maju lepsi "pitch".
 

 

Podla seatguru ma CO len jednu konfiguraciu sedaciek v 752 (753 nie su schopne TATL letu). Pitch v Y je 31". Nic moc, ale vcelku bezny (maju ho aj AF, KL, LH a OS)
 

hmhm

prave pozeram stranku Continental... 753 ma dokonca 32"...ale mne to je aj tak prd platne ekdze meriam 190cm :) vzdy to zachranuje emergency row, prip. prve mieste v sekcii. Aj ked napr. teraz pozeram ze 763XM Air Canada ma v Economy 31-32" a tam sa mi to zdalo uplne OK... no zaujimave :)
 

737 charter :)

Hej, pamatam si, myslim ze Travel Service sem tam siel do Thajska priskokmi 737ckou...hardcore :)
 
Hodnoť

zase sa tu zisli znalci

tato sprava je minimalne 2 mesiace stara...
Vobec to nie je o A310. Clovek co vie o lietadlach trochu viac vie, ze nezalezi na veku lietadiel ale na udrzbe...
 

1 2 3 4 5 6 7 > >>

Najčítanejšie na SME Ekonomika