SME
Streda, 25. november, 2020 | Meniny má KatarínaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Vagónka Trebišov vyrobí 300 vagónov pre Rusko (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

vyrobime vagony

a krizu do niech nalozime a posleme kadelahsie..
 
Hodnoť

Uzasne

Ach! Celych 300 miest? Dakujeme mu, v mene celeho vychodneho slovenska!
Co tam po nejakom Kechneci, dakujme Ficovi za Trebisov!
Touto zmenou sa predbehneme aj bratislavu! :-D
 
Hodnoť

 

len aby rusi za vagony zaplatili.
 
Hodnoť

Načo Poliakom druhá širokorozchodná?

Jakunin, prezident RŽD tvrdí, že Poľsko má veľký záujem o stavbu širokorozchodnej trate. Ale oni už jednu majú, končí v oblasti Krakova, t.j. v regióne, kde sa sústreďuje hutný, ale aj iný ťažký priemysel Poľska. Táto trať slúži podobne ako naša širokorozchodná do KE hlavne na prepravu rudy to tajomšich železiarní. Predpokladám, že podobne, ako tá naša, ani tá Poľská nie je využitá na plno. Takže pochybujem o tom, že Poliaci by chceli budovať ešte jednu.
 
Hodnoť

Nie je to trest pre Ukrajinu?

Po rozpade SSSR Rusi v podstate stratili svoje prekládkové stanice a tovar do/zo stredu Európy po železnici musia voziť cez teraz už od Ruska ako-tak nezávislé štáty. Tovar pre Rusov prekladajú o.i. aj Ukrajinci, predokladám, že nie zadarmo. Vzťahy Ruska a Ukrajiny sú dosť problémové a preto podobne ako chcú odkloniť plynovody z Ukrajiny, možno nechcú Rusi ani to, aby sa prekládka tovarov diala u vzpurných Ukrajincov a u nich ostávali aj zisky z prekladania tovarov z vagónov normálneho rozchodu na vagóny širokorozchodné.
V časoch SSSR veľa tovaru sa plavilo z územia terajšieho Ruska aj cez Čierne more a Dunaj k nám, Rakúšanom, Nemcom a vôbec do Európy. Rusko už túto vodnú cestu taktiež nemá pod palcom, čiernomorské prístavy kontrolujú bývalé ruské kolónie, ktoré po rozpade SSSR opäť získali slobodu. Na Dunaji už roky som nevidel ruskú loď. Bývalé sovietske lode sa teraz plavia pod ukrajinskou vlajkou.
Širokorozchodná trať pre Rusov znamená to, že svojim bývalým kolóniám nebudú musieť platiť poplatky za tranzit, prístavné poplatky, za prekládku tovarov v prístavoch a prekládkových staniciach, za prepravu tovarov ukrajinskými loďami po Dunaji a pod.
Všetok tovar z Ruska (asi aj ten z vodnej cesty) vo vagónoch prehrmí cez Ukrajinu (poplatok za tento tranzit bude jedinou položkou, ktorú Rusko zaplatí nejakej svojej bývalej kolónii, inak to nejde), ale aj cez SR až do Viedne a tam sa rozdelí pre určitú časť Európy a taktiež tam sa budú nakladať všetky zásielky smerujúce do Ruska. Bohatnúť na tom bude Viedeň.

POZOR! 99% TOVARU CEZ VIEDEŇ BUDE IBA TRANZITOVAŤ, NIE TAM BUDE KONČIŤ! PRETO JE ÚPLNE JEDNO, ŽE KDE SA PREKLADÁ! TAK TO ROBME U NÁS!

Teraz to funguje tak, že tovar z Ruska do Európy sa prekladá na východnom Slovensku a rozdeľuje ku konečným odberateľom. Z tejto činnosti máme nejaké zisky a samozrejme sa platí aj za tranzit.
Tovar smerujúci do Ruska nás taktiež obohacuje za tranzitné poplatky. Ale podľa medzinárodných štandardov tento tovar prekladá Ukrajna a ona má z toho príjmy, ktoré im možno Rusko nechce zaplatiť. Rusko totiž ako by Ukrajinu chcelo oslabovať aj cez ekonomiku.
My (SR) si za svoje zaplatíme novú širokorozchodnú trať napriek tomu, že ani ostatné nie sú využité. Dôjdeme za poplatky za prekládku, špedíciu, distribúciu a pod., ostane nám iba tranzitný poplatok, ale ten aj teraz máme. Tovar prehrmí cez nás do Viedne, tam sa vykoná obojsmerná prekládka medzi širokým a normálnym rozchodom a Viedeň bude z toho prosperovať. Jedine táto Viedeňská prekládka totiž dokáže pripraviť Ukrajinu o prekládku v Čope, na čo podľa štandardov pri terajšej situácii nárok má automaticky, dokonca je to jej povinnosť.
Prečo Fico preferuje tento nevýhodný model. Odpoveď môžeme hľadať aj v terajšich rozkrádačkách, v nekompetentnosti vlády, alebo možno Fico zaslepene rieši jediný cieľ. Na novú (možno nejakú súkromú, či akú trať) nepustiť iných (neštátnych) železničných operátorov, aby stratové a neschopné štátne Cargo sa tak zbavilo konkurencie.
Je to ale pre SR trocha drahý spôsob konkurenčného boja, ale aj draho zaplatíme za to, ak Rusko v rámci pomsty takto chce svoje bývalé kolónie odrezať od ziskov z prepravy tovarov medzi Európu a Ruskom.
Toto sú iba moje súkromné špekulácie, dúfam že Sme v tejto veci osloví aj lepšich odborníkov ako ja, aby sme tieto nekalé a (východnému) Slovensku škodlivé veci včas odhalili a stopli.
 
Hodnoť

Vagónka Trebišov

sa vrátila do správy Tatravagónka Poprad a.s., ktorej súčasťou bola do atomizácie nášho priemyslu. Bola prakticky mŕtva. Dnes vyrába cca 90 vagónov mesačne zo sortimenu T.V., a to o čom je článok sú vagóny "navysše". Takže pracovné miesta budu "navyše". V Kechneci sú firmy, ktoré osloboddil VMC Dzur a JPR Miklo
od daní a zamesnávajú prakticky "živé roboty" za smiešne mzdy, kde požiadavka na vzdelanie je formalita aby sa nemohlo napísať rovno - najímame otrokov. Vagónka je "slovenským majetkom", ktorý dáva prácu v inom regióne ako je južná časť okresu Košice a. Vyrába produkt vytvorený SLOVENSKÝMI technikmi !
 

 

zato vo vagonke sa urcite zaraba najmenej 1.000 € mesacne, robi tam minimalne 2x tolko ludi ako v kechneci. o diverzifikacii ani nehovoriac, ked nebude zaujem o vagony tak budu vyrabat detske vlaciky.
 

Už keď do toho pletieš SDKÚ a ...

jej politikov, tak by si mal vedieť to, že privatiáciu na Slovensku a tak aj atomizáciu priemyslu vykonávalo v prvom rade HZDS a táto vagónka dlho bola považovaná za majetok mafie, ako spolumajiteľ tam pôsobil aj známy bratislavský vekslák Steinhübel, ktorého napokon zastrelili. Vtedy sa šepkalo to, že to bolo v rámci boja o túto vagónku.
Podnikateľské prostredie v SR znormalizovala pravica a Fico tak akurát prežiera peniaze, ktoré zarobila pravicová vláda. Fico mentálne na viac totiž nemá.
Za Dzurindu sa napokon mafia z vagónky podľa mojoch vedomosti vytratila úplne, vagónka teraz žije ako-tak normálnym životom, ale ich zvárač taktiež je iba "živým robotom", ale to už je uhol pohľadu a názoru, že Ty ako nazívaš robotníkov.
Fico sa iba prto mohol škeriť do kamery pri odovzdávaní toho vagónu a hrať sa na tvorcu 300 pracovných miest, lebo majiteľ vagónky to chcel a pustil ho na pôdu súkromnej firmy.
Prečo? Aby v prípadnom nejakého tendra ˇv štátnom Cargu ľahšie uspel. Možno mu dohováral aj ten ruský zákazník, pustíme sem toho chlapčeka, prežije tu svoju minúty slávy, bude z toho celkom na mäkko. Bude vďačný, tvoja vagónka dostane ľahšie zákazku od štátneho Carga a ja si tiež ľahšie uňho presadím tú novú širokorozchodnú a obaja ušetríme na úplatkoch.
K "slovenskému majetku" toľko, že mečiarovská slovenská kapitálotvorná vrstva totálne zlyhala, za korunu získané majetky iba prežrala a zhumplovala, česť ozaj iba pár výnimkám, napr. Doprastav. Ekonomiku SR v prvom kole zachránil zahraničný kapitál, ten tlačí na to, aby to tu fungovalo zákonne.
Inak pre zamestnanca je to jedno, že koho majetkom je firma, len nech funguje a dáva platy načas.
Fici sa hraje za záchrancu, ale v reálnej praxi SR škodí a trpí (možno organizuje?) nehanebné rozkrádanie štátnych (verejných) financií.
 

b.pytio mate nesprávne informácie

mafi sa zdekovala z vagónky za terajšej vlády a nie za VMC Dzur. Mimochodom jeho brat bol v TvP za čias keď mafi vládla navštíviť vagónku. Členovia mafi sa angažovali ako dobrí veriaci. ŽSR nenakúpili doteraz ani vagón. Všetka produkcia ide na vývoz (SRN,Švédsko,ČR,Rakúsko a pod.) Predáva okrem "železa" aj "SLOVENSKÝ ROZUM" -vagónka si ako jeden z mála podnikov na Slovensku zachovala vlastný a veru úspešný vývoj! Takže bbbla bbla bla o diverzifikácii porozprávajte ak zavrú vW, BSA a KIA lebo v Kechneci nebudú mať pre koho vyrábať a ani čo, lebo celá produkcia bola vyvinutá v zahraničí
 

Pre "nab"

Tá reakcia tu dole s názvom "Ani Dzu...." je pre Vás, len sa to k Vášmu príspevku nejak nepripojilo.
 
Hodnoť

Ani Dzurinda, ani Fico

Novinový článok je hlavne o obchodnom úspechu jednej súkromnej spoločnosti, na chod ktorej hociaká vláda má iba nepriamy vplyv v tom, že aké priaznivé podmienky vytvára pre podnikateľov.
(A vtom bol Dzurinda napriek svojim chybám úspešný, našu ekonomiku napokon rozbehol on pomocou svojich reforiem. Je na jeho škodu a hanbu, že tiež sa zamotával do nečistých vecí, ja som mu za to účet predložil a nevolím ho, ale ani nešijem na neho také veci, ktoré neurobil.)
A preto nepovažujem za korektné, podobne ako asi aj diskutér "devill" že na tento článok o úspechu vagónky ste nedokázali reagovať bez toho, aby ste nekopli do Dzurindu, dokonca aj v tomto druhom príspevku a pritom porovnávate neporovnávateľné firmy a udalosti a šijete na predstaviteľov SDKÚ také veci, ktoré oni nespáchali, slovenský priemysel atomizoval (zlikvidoval) totiž niekto iný. Jeho predchodca Mečiar, a teraz už aj následník v premiérskej stoličke Fico majú za ušami podstatne viac ako Dzurinda.
Takže nemali by ste pliesť do obchodných úspechov súkromnej spoločnosti politikov a neprihrievajte si na tom svoju malú politickú polievočku. A po skúsenostiach s rekordnou korupciou súčasnej vlády treba vždy spozornieť, ak sa jej predseda objaví na akcii takej súkromnej spoločnosti, ktorá by pre štátne Cargo určite rada predala nejaký ten najdrahší vagónik cez nejaký tajný tender.
Pokiaľ ste zamestnancom tej vagónky, tak prajem Vašej firme veľa obchodných úspechov a Vám dobrý plat.
Účasť mafiánov vo vagónke som spomenul iba ako zaujímavosť a nesledoval som podrobne, že kedy odtiaľ zmyzli definitívne, ale ak máte pravdu, že až v roku 2006, tak v tejto vagóke platil paradox, že mafia to v nej riadila lepšie, ako trebárs VSŽ a rôzne banky Mečiarom dosadená poctivá slovenská kapitálotvorná vrstva.
Úspechy vagónky tožiž pretrvávajú dávno s pred roku 2006 a ja som čas odchodu mafie doteraz spájal s obdobím, keď sa objavili jej prvé úspechy. A spoločnosť na svojej web-stránke začiatok svojho do teraz úspešného ťaženia kladie niekde do roku 1999, čiže bolo to za podľa Vás zlého SDKÚ.
Ja si myslím, že za ich úspechom stojí manažment a robotníci, politici jedného aj druhého tábora im tak maximálne robia štatistov z poza brány.
 


Najčítanejšie na SME Ekonomika