SME
Štvrtok, 3. december, 2020 | Meniny má OldrichKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Tesco začalo nahrádzať igelitky ekologickými taškami (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 5 6 7 8 ... > >>

Hodnoť

reakcia?

uvaha - vsak sa sama rozlozi ... a budu lietat povetrim, vesat sa po konaroch. a budeme cakat, kedy sa vyzdoba konecne sama rozlozi.
 

 

keby boli papierove, tak im aj uverim...
 
Hodnoť

Financne dary uz len

Financne dary berieme uz len v ekologickych taskach!
 

hahaha!

Tiež sa mi nechce veriť, že by takúto banalitu dali na titulku, keby tam zároveň nebol článok, že Schwarzkopf prehovoril o (tesco) igelitkách. Sto bodov :-)
 

hehehe

toto môže kompletne položiť HZDS .....
 
Hodnoť

V United States s v kazdom normalnom

obchode, ktory dba o ekologiu, mozes poziadat o papierovu tasku vyrobenu z recyklovaneho papiera. Ta je skutocne biotaska a nie tie rozne polymerove vraj biotasky, ktore potrebuju roky na rozlozenie a dokonca ani nie kazde rectklacne centrum ich prijma, kedze nevie rozlisit, ktora je biotaska a ktora igelitka, ze v zemi vydrzi aj vyse 200 rokov.
 

už vidím maminy ako sa v električke

okrem detí zaoberajú aj papierovými saklami (o tašky vlastne ani nejde - však?) a čakajú, čo z obsahu im po výstupnú zastávku rozmočí papierovú tašku made in USA! Vieš, tu ekológiu berieme trochu inak - síce máte papierové tašky, ale nezabudbete si pre ne do tých obchodov "zbehnúť" na maxautách - každý člen domácnosti najlepšie na svojom!
 

 

trefne,
k+
 

Karolín

Američania sa musia cítiť skvele, keď si v záchvate ekologickej uvedomelosti vypýtajú ekologickú tašku pri pokladni. A hneď potom naložia nákup do svojho 3 litrového SUV-u.:))
 

3 litrove SUV v USA?

no ked som tam chvilu pred desiatimi rokmi zil, tak pod 4 litre nemalo asi ani jedno auto, vo vacsich bezne 5l motor. ale mozno sa to zmenilo :-)
 

 

by ma zaujimalo, o kolko viac sirovych a dechtovych emisii vyproduke 5 litrovy benzinak z 90 rokov oproti 2 litrovem dieslu z 90 rokov.
fakt by som bol zvedavy, ci nahodou tie europske diesle s nizkou spotrebou nerobia viac spiny ako americke 5 litre. ja by som si az taky isty tou europskou ekologiou nebol...
 

 

dokonalost spalovania europskych motorov je urcite vyssia. Kedze v USA nie je (sorry, nebola) poziadavka na vysoku efektivitu spalovania, nemali potrebu nejak vyvijat. Uz len take vselijake finty ako twin spark, priame vstrekovanie, dvojite ventily na valec, atd. Vsetko su to europske alebo japonske aplikacie.
 

 

ano to su, ale zas tie americke 5 litre maju udajne dlhu zvotnost...
takze je tiez otazka, ci je ekologii prospesne vyrabat motory, co po 200 tisic km koncia...
nepoznam odpovede, len sa zamyslam
 

je to tak pol na pol

americké benzínové motory sú tzv. nízkotlaké a pomalybežné. Majú nízky kompresný pomer, nízke otáčky, sú tiché a vďaka 8 (min.6) valcom majú kľudný chod. Vďaka nižšiemu kompresnému pomeru neprodukujú toľko NOx a jedovatý CO odstráni katalyzátor.
Na ich výrobu sa však spotrebuje veľa energie, lebo sú veľké a ťažké. Majú však väčšiu výdrž, aj keď nie až tak výrazne, dobré európske motory sa im vyrovnajú. Mal som plnotučného V8 5,7 l Forda Thunderbird a bolo radosť počúvať ako si pri 85 MPH len tak spokojne priadol pri nejakých 1900 otáčkach a v stúpaní len cruise-control (po našom tempomat) trošku pridal a motor bolo viac počuť ale otáčky držal. Na dlhšie trate bral okolo 14 l/100 km, po meste okolo 20, v zime (na juhu:-) tak 22-24 litrov. Ale vtedy stál galón asi dolár dvadsať, tak to nebolelo.
Ale keď som chcel, tak som pritlačil a dvadsať metrov bolo nagumovaných a zadymených. Pritom sedadlo ako kreslo v obývačke s nastavením v každom smere, klíma, rádio, samočinné pásy, všetko na elektrinu a hydrauliku, kódový zámok (perfektná vec, neviem prečo to nerobia aj u nás, mohol som nechať motor bežať aby sa auto chladilo, kým si odskočím na minútku, a pritom bolo zamknuté)
 

 

no to by zas bolo ekologickych reci, keby si nechal pred tescom zapnuty motor a isiel na pol hodinu nakupovat...
a pritom vychladit auto po pol hodine je energeticky narocnejsie ako ho udrzat vychladene
 

 

ked to tak citam, uz amikom rozumiem, lepsie ako nase embecky :D
 

puck ty si riadny puk

A budes si isty , ked ti prezradim tajomstvo, ze amerika nechce podpisat kjotsky protokol o emisiach z roku 1997 a stale je najvacsim znecistovatelom na nasej planete? No ale preco by sa snazili , ved najdu dostatok tebe podobnych zadubencov
 

Ked som ja bol

pred par rokmi, tak sme mali dodge caravan, objem tusim 3,2 (3,3?) L a to sa povazovalo za usporne vozidlo. Nehovoriac o tom, ze to bol van pre osem ludi. Ale bolo to sikovne, velke, paradne auto s paradne velkymi zadnymi sedadlami. A papalo to lacny americky benzin s nizkym oktanovym cislom:)
 

Možno majú zvýhodnené

zákonné poistenie vozidiel pri takých kubatúrach?!
 

tam to nie je podľa auta

ale podľa vodiča. Keď si mladý platíš najviac, čím dlhšie si bez nehôd a pokút (!), tak ti narastá bonus.
 

1 2 3 4 5 6 7 8 ... > >>

Najčítanejšie na SME Ekonomika