SME
Nedeľa, 17. január, 2021 | Meniny má NatašaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Zmluvu na 2. balík PPP projektov posúdia na budúci týždeň (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

dialnice_sa_nestratia

Rozdiel medzi investiciou do infrastruktury a do stavby novych zavodov je badatelny. Dialnice tu ostanu navzdy, s fabrikami je to uz velmi otazne. EK, EU, OECD, FED vsetci odporucaju investiciu do infrastruktury v obdobi krizy. Myslim si , ze banky vedia, kde vlozia svoje peniaze v obdobi krizy, predsa nebudu na nich sediet cely rok, to by ich neuzivilo vobec.VUD uz niekolko krat prepocital, ake budu priame a nepriame pozitiva dobudovania dialnicnej siete. Netreba z toho robit vec politicku, ale ekonomicku a mysliet pragmaticky. Takisto vela penazi sa neskor vyberie aj na myte. Efekt vystavby bude obrovsky , prilaka to viac investicii na stredne a vychodne Slovesnko, ktore patria medzi najchudobnejsie regiony v Europe.
 

takže aj ty, keď si v dlhoch

zvolíš investície, ktoré ťa ohrozia na mnoho rokov? Asi nie, to len financie štátu stále vnímame ako niečo, čo sa nás netýka. Je predsa rozdiel, či budú dialnice stáť 1x - 2x - 3x viac, a návratnosti sa nedožijú ani naše deti. Súhlasím, že nehorázne podpory veľkých firiem boli tiež nezdravé.
 

ja_dlhy_nemam

1) ja dlhy nemam a viem hospodarit. Takisto viem, co je uzitocne pre Slovensko. Vy si neviete preratat, co je pre Vas perspektivne a co nie.
2) O desat rokov predsa bude Slovensko inde ako dnes, HDP bude vyssie a produktivita prace tiez, aj tak ta stale zaostava za priemerom OECD.
3) Priame efekty dialnic su 3 miliardy eur a nepriame asi 10 miliard eur. Stat to nikdy nepostavi ani cez eurofondy ani zo statnej kasy , ani ziadnou kombinaciou tychto dvoh moznosti. Proces schvalovania cez eurofondy je zdlhavy a neflexibilny.Stat to nikdy nepostavi ani za 15 rokov.
4) Tie reci o nasich detoch , ci budu splacat to alebo to su absolutne zavadzajuce. Hadam nebudu cestovat v 21 storoci po starych cestach, podobnych polnym, kde je jama a kamen. A co bezpecnost, rychlost a uspora paliv .
5) Vela ludi tu pise od veci, nech sa pozrie na uspory paliv, zivotne prostredie, zachranu zivotov, jazda bude bezpecnejsia. Treba mysliet pragmaticky, ved v tomto sa zhodla lavica aj pravica, bez dialnic sa rozvoj stredneho Slovenska zastavi. Stat to nepostavi ani za 20 rokov, jedina moznost je dat to postavit sukromnym firmam . Kedy chcete dobehnut Portugalsko a ostatne krajiny, ktore maju dialnice tymto sposobom postavene. Dufam, ze zvtazi rozum a realny pohlad. Jedine , co sa na tie pozicky oplati je prave infrastruktura. Ked pride investor, prve co sa spyta a mate tam blizko dialnicu. Co na to tie tvoje deti potom povedia, ze chodia po tych hrbolatych cestach podobnych ukrajinskym ?
 

m83 pravdu slovensko

bude o 10 rokov niekde inde, autičkári odidu, a tu ostane akurat tak masa tupovoličov, ktorí budu hladať dalšieho spasitela-Zlodeja-fica.
Hlavne žiadna podpora vyskumu a technologii, slováčaikovia si vystačia aj s pracou za pásom.
A potom tie dialnice budu splacať dôchodcovia, že?
Už teraz je krásne vidno kde je čr a kde sr. Univerzita v brne vybavená lepsie ako slovenská akademia vied, a to už nevravím o množstve patentov a vynalezov v čr.
Ale tento svet je spravodlivý, čo si tupovoliči navolia, za pár rokov zožnú a dúfam že vlastné deti isa budú mať horšie ako oni, a ešte aj za montážnymi halami budu smútit, ale predražené dialnice zadrlžený hrdý šát tu ostane, gratulujem.
 

opat_pesimista_a_vyplakavac

To , ze CR ma najviac komunistov na meter stvorcovy a euroskeptikov , o tom nehovoris. CR mala dobry zaklad priemyslu od roku 1930, vzdy tam bola prvovyroba u vas druhovyroba. Ceske vysoke skoly az tak super nie su, mali by sme mat ine za vzor, mozno niektore britske univrzity, ktore su na prvych miestach v ratingu, ceske urcite nie.
Bez dialnic to nepojde tak ci tak, ci tam budu vedecke parky alebo montazne haly. Vsade sa clovek chce pohodlne dostat.Hovorili sme o dialniciach a nie o univerzitach a super ceskych vynalezoch. Pises uplne od veci, drz sa temy.
 


Najčítanejšie na SME Ekonomika