Rozdiel medzi investiciou do infrastruktury a do stavby novych zavodov je badatelny. Dialnice tu ostanu navzdy, s fabrikami je to uz velmi otazne. EK, EU, OECD, FED vsetci odporucaju investiciu do infrastruktury v obdobi krizy. Myslim si , ze banky vedia, kde vlozia svoje peniaze v obdobi krizy, predsa nebudu na nich sediet cely rok, to by ich neuzivilo vobec.VUD uz niekolko krat prepocital, ake budu priame a nepriame pozitiva dobudovania dialnicnej siete. Netreba z toho robit vec politicku, ale ekonomicku a mysliet pragmaticky. Takisto vela penazi sa neskor vyberie aj na myte. Efekt vystavby bude obrovsky , prilaka to viac investicii na stredne a vychodne Slovesnko, ktore patria medzi najchudobnejsie regiony v Europe.
zvolíš investície, ktoré ťa ohrozia na mnoho rokov? Asi nie, to len financie štátu stále vnímame ako niečo, čo sa nás netýka. Je predsa rozdiel, či budú dialnice stáť 1x - 2x - 3x viac, a návratnosti sa nedožijú ani naše deti. Súhlasím, že nehorázne podpory veľkých firiem boli tiež nezdravé.
1) ja dlhy nemam a viem hospodarit. Takisto viem, co je uzitocne pre Slovensko. Vy si neviete preratat, co je pre Vas perspektivne a co nie. 2) O desat rokov predsa bude Slovensko inde ako dnes, HDP bude vyssie a produktivita prace tiez, aj tak ta stale zaostava za priemerom OECD. 3) Priame efekty dialnic su 3 miliardy eur a nepriame asi 10 miliard eur. Stat to nikdy nepostavi ani cez eurofondy ani zo statnej kasy , ani ziadnou kombinaciou tychto dvoh moznosti. Proces schvalovania cez eurofondy je zdlhavy a neflexibilny.Stat to nikdy nepostavi ani za 15 rokov. 4) Tie reci o nasich detoch , ci budu splacat to alebo to su absolutne zavadzajuce. Hadam nebudu cestovat v 21 storoci po starych cestach, podobnych polnym, kde je jama a kamen. A co bezpecnost, rychlost a uspora paliv . 5) Vela ludi tu pise od veci, nech sa pozrie na uspory paliv, zivotne prostredie, zachranu zivotov, jazda bude bezpecnejsia. Treba mysliet pragmaticky, ved v tomto sa zhodla lavica aj pravica, bez dialnic sa rozvoj stredneho Slovenska zastavi. Stat to nepostavi ani za 20 rokov, jedina moznost je dat to postavit sukromnym firmam . Kedy chcete dobehnut Portugalsko a ostatne krajiny, ktore maju dialnice tymto sposobom postavene. Dufam, ze zvtazi rozum a realny pohlad. Jedine , co sa na tie pozicky oplati je prave infrastruktura. Ked pride investor, prve co sa spyta a mate tam blizko dialnicu. Co na to tie tvoje deti potom povedia, ze chodia po tych hrbolatych cestach podobnych ukrajinskym ?
bude o 10 rokov niekde inde, autičkári odidu, a tu ostane akurat tak masa tupovoličov, ktorí budu hladať dalšieho spasitela-Zlodeja-fica. Hlavne žiadna podpora vyskumu a technologii, slováčaikovia si vystačia aj s pracou za pásom. A potom tie dialnice budu splacať dôchodcovia, že? Už teraz je krásne vidno kde je čr a kde sr. Univerzita v brne vybavená lepsie ako slovenská akademia vied, a to už nevravím o množstve patentov a vynalezov v čr. Ale tento svet je spravodlivý, čo si tupovoliči navolia, za pár rokov zožnú a dúfam že vlastné deti isa budú mať horšie ako oni, a ešte aj za montážnymi halami budu smútit, ale predražené dialnice zadrlžený hrdý šát tu ostane, gratulujem.
To , ze CR ma najviac komunistov na meter stvorcovy a euroskeptikov , o tom nehovoris. CR mala dobry zaklad priemyslu od roku 1930, vzdy tam bola prvovyroba u vas druhovyroba. Ceske vysoke skoly az tak super nie su, mali by sme mat ine za vzor, mozno niektore britske univrzity, ktore su na prvych miestach v ratingu, ceske urcite nie. Bez dialnic to nepojde tak ci tak, ci tam budu vedecke parky alebo montazne haly. Vsade sa clovek chce pohodlne dostat.Hovorili sme o dialniciach a nie o univerzitach a super ceskych vynalezoch. Pises uplne od veci, drz sa temy.
dialnice_sa_nestratia
takže aj ty, keď si v dlhoch
ja_dlhy_nemam
2) O desat rokov predsa bude Slovensko inde ako dnes, HDP bude vyssie a produktivita prace tiez, aj tak ta stale zaostava za priemerom OECD.
3) Priame efekty dialnic su 3 miliardy eur a nepriame asi 10 miliard eur. Stat to nikdy nepostavi ani cez eurofondy ani zo statnej kasy , ani ziadnou kombinaciou tychto dvoh moznosti. Proces schvalovania cez eurofondy je zdlhavy a neflexibilny.Stat to nikdy nepostavi ani za 15 rokov.
4) Tie reci o nasich detoch , ci budu splacat to alebo to su absolutne zavadzajuce. Hadam nebudu cestovat v 21 storoci po starych cestach, podobnych polnym, kde je jama a kamen. A co bezpecnost, rychlost a uspora paliv .
5) Vela ludi tu pise od veci, nech sa pozrie na uspory paliv, zivotne prostredie, zachranu zivotov, jazda bude bezpecnejsia. Treba mysliet pragmaticky, ved v tomto sa zhodla lavica aj pravica, bez dialnic sa rozvoj stredneho Slovenska zastavi. Stat to nepostavi ani za 20 rokov, jedina moznost je dat to postavit sukromnym firmam . Kedy chcete dobehnut Portugalsko a ostatne krajiny, ktore maju dialnice tymto sposobom postavene. Dufam, ze zvtazi rozum a realny pohlad. Jedine , co sa na tie pozicky oplati je prave infrastruktura. Ked pride investor, prve co sa spyta a mate tam blizko dialnicu. Co na to tie tvoje deti potom povedia, ze chodia po tych hrbolatych cestach podobnych ukrajinskym ?
m83 pravdu slovensko
Hlavne žiadna podpora vyskumu a technologii, slováčaikovia si vystačia aj s pracou za pásom.
A potom tie dialnice budu splacať dôchodcovia, že?
Už teraz je krásne vidno kde je čr a kde sr. Univerzita v brne vybavená lepsie ako slovenská akademia vied, a to už nevravím o množstve patentov a vynalezov v čr.
Ale tento svet je spravodlivý, čo si tupovoliči navolia, za pár rokov zožnú a dúfam že vlastné deti isa budú mať horšie ako oni, a ešte aj za montážnymi halami budu smútit, ale predražené dialnice zadrlžený hrdý šát tu ostane, gratulujem.
opat_pesimista_a_vyplakavac
Bez dialnic to nepojde tak ci tak, ci tam budu vedecke parky alebo montazne haly. Vsade sa clovek chce pohodlne dostat.Hovorili sme o dialniciach a nie o univerzitach a super ceskych vynalezoch. Pises uplne od veci, drz sa temy.