SME
Streda, 2. december, 2020 | Meniny má BibiánaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Automobilka General Motors sa dostala na pokraj bankrotu (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 5 6 7 8 ... > >>

Hodnoť

prognoza

postupne sa utlmia civvilné výroby, a prejde sa čisto na zbrojenie, vojna sa blíži
 

 

Tak, tak. Ale jediní, ktorí sa nemusia obávať sú obyvatalie SVK po vstupe do o..bzóny a samozrejme sporitelia v ....om pilieri.
 

hm

mna zarazila veta
Zastavuje sa aj vyplácanie dividend.
to ako mangement vyplacal do teraz dividendy aj ked sli do straty ? to hadam nie...alebo ano?
 

ano

dividendy sa vyplacali, z roznych dovodov, najma kvli statusu a potom aj ocakavaniam a tradicii. strata nema moc spolocneho s vyplacanim dividend, tie su zalezitostou cash flow, aj ked samozrejme pre strate by sa vyplacat nemali.
 
Hodnoť

 

Zaujímalo by ma, či celá strata vznikla len kvôli výrobe automobilov alebo boli za tým aj napr. ich "sociálne a zdravotnícke" programy. Mám dojem, že americké automobilky majú aj s týmto problém resp. s ich nejakými finančnými divíziami. Bolo by dobré vedieť, že ktorá činnosť "zapríčinila" tú stratu.
 

 

*** (príspevok porušil KÓDEX diskutujúceho)
 

 

ten aspon nieco vie, zato ty si duty ako bambus ( dlhsie sledujem tvoje hodnotne prispevky )
 

 

*** (príspevok porušil KÓDEX diskutujúceho)
 

v prvom rade zle auta

A jazdil si už niekedy na nejakom produkte GM? Skús a Tvoja otázka bude rýchlo zodpovedaná - poväčšine príšerný dizajn, príšerná kvalita, obrovská spotreba. To, že do toho ládujú sériovo kožu a veci, ktoré s v Európe príplatkové ešte neznamená, že to je dobré auto. Diesel nemajú vôbec - úžitková hodnota teréneho vozu v teréne s 5 a viaclitrovým benzínovým motorom je viac ako otázna.
 

 

Neviem, či sme sa dobre pochopili. Tiež nevidím ekonomický zmysel aút GM, ale mňa by zaujímalo, či danú stratu naozaj vytvorila "len" výroba automobilov, alebo je za tým iná divízia GM resp. ich iné aktivity.
 

diesel nemaju vobec?

Vravis ze diesel nemaju vobec? a Opel ma co prosim Ta? Motor na antihmotu?
GM zacal dost vo velkom (na jeho pomery) pouzivat diesle uz po prvej ropnej krize. V sucasnosti pouziva aj diesle od Fiatu, Isuzu a VM motori pripadne svoje Duramax.

Takze najprv studuj, potom pis.
 

 

To máš pravdu, že treba najprv študovať. Motoristické časopisy však nestačia. Pre ekonomickú (ne)výkonnosť koncernu GM o ktorom píše článok sú nosné US hodnoty. Na americkom trhu diesle GM nemá. Navyše sám veľmi plasticky dokazuješ ako to je s dieslom v GM keď píšeš od koho všetkého používa dieselové agregáty.
 

Ach, jaj

frfles na inych a sam nepoznas situaciu...takze
1. Momentalne nie je na americkom trhu ziadne osobne auto s dieselovym pohonom
2. Daimler-Benz, VW a BMW sa nesmelo vracaju na americky trh s dieslami v modelovom roku 2009 (cize prve auta niekedy teraz, plny predaj na jesen
3. GM zacina ponukat velmi slusny diesel v dvojdverovej verzii Cadillacu CTS takisto v rocniku 2009
Staci?
 

 

Vdaka za zaujímavý update. Automobilky sa zjavne snažia reagovať na súčasné problémy s drahým palivom a nízkym predajom. Súčasné problémy sú odrazom nedávnej minulosti a vtedy ako sa všetci zhodneme diesle jednoducho neboli, takže aké frflanie. Jediný exot na US trhu bol pred nedávnom VW Touareg, ktorý sa slabo predával, lebo bol a je veľmi drahý. Za kvalitu sa halt platí viac ako za Kadílak a podobné srágory a la plastic bombastic s chrómovými aplikáciami.
 

Myslel som si

ze sa bavime o autach, nie o krabicoidnych budaroch. Aj ked vlastnim storocny pick-up truck, SUV by som si nekupil, takze tam situaciu nesledujem. Diesle skutocne neboli, ale realita je taka, ze donedavna o ne ani nebol nejaky extra zaujem. Az bezin za $ 4/galon tento zaujem prebudil.
Co sa tyka aut, mna napriklad serie obmendeny vyber kombinacii motorov a prevodoviek. Do mojho sucasneho primaneho auta napriklad nedostanes manualnu prevodovku aj keby si sa rozkrajal. To je aj dovod preco o dva roky ked mi skonci lease na G6 asi prejdem tiez na import.
 

Ach jaj

Stojim v garazi a pretieram si oci ale stale nejako len vidim VW Jetta tdi 2006. Takze v bode jedna nemas vobec pravdu.

V bode dva pleties hrusky s jablkami lebo Diamler-Benz, BMW su premiove znacky ktore kupuju ludia s dispoable income kde sa nehladi na spotrebu.

Americke auta po vlastnych skusenostiach zaostavaju hlavne dizajnovo a kvalitou spracovania. Predajne cisla za 2007 hovoria za vsetko. Vidis tam GM?

1. Toyota Camry
2. Accord
3.Toyota Corolla/Matrix
 

OK, tak este raz:

Chapes vyraz "v sucasnosti"? Ak ano, tak sa pozri na kalentar a uvidis v nom 2008, nie 2006. Potom zabehni k dealerovi VW a skus najst nejaku 2008 Jettu TDi. Nenajdes, lebo sa od modeloveho roka 2007 nedovaza.
DB a BMW su premiove znacky a aj napriek tomu diesle na trh znova uvadzaju. Este nieco?
PS: Uprimne sa cudujem predajnosti Skamry. Mal som to pozicane, je to nudne ako das a pri zhruba rovnakom profile jazdy to bralo s 2.5l stvorvalcom tolko ako Buick s 3.9l V6.
 

 

Zavolal som dealorovi tu v Houstone a VW TDI si mozem prist zobrat. Takze neviem o com tocis. Jetta TDI sa znovu dovaza a tvoje tvrdenia su zavadzajuce.

Tlacit DB a BMW medzi GM je dobra odvaha :)

Subjektivne sa tu mozme o kvalite americkych aut hadat dozajtra. Cisla vsak neklamu. Ked si americke auta nevedia udrzat zakaznikov v ich home market tak nie je o com.
 

Tak to znamena,

ze uz ma '09 na sklade, to je vsetko... presne ako som napisal vyssie. Takze v com su moje tvrdenia zavadzajuce? A zamiesat BMW s GM mozes kludne; pamatas sa problemy s piestami co BMW mal na americkom a kanadskom trhu v 90 rokoch? Tusim to boli prave diesle... V BMW Canada na to nespominaju radi a nie su prave nadseni navratom dieslov...
 

Aaale Tibor ...

http://forums.tdiclub.com/show...
http://www.autonorth.ca/home/2...
http://www.caranddriver.com/re...
http://www.caranddriver.com/re...

Vsetko 2008 Jetta TDi. Aj ked je pravda, ze to bude zaroven aj 2009 Jetta TDi. V sicasnosti sa vsak v Kanade stale predava aj 2006 Jetta TDi.
 

1 2 3 4 5 6 7 8 ... > >>

Najčítanejšie na SME Ekonomika