SME
Utorok, 24. november, 2020 | Meniny má EmíliaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Železniciam SR hrozí v spore s Noramom pokuta 700 miliónov (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

Kurňa

Kurňa keby sa za to aspoň zodpovední dostali do sračiek, ale tí už sú dávno tatam a smejú sa, ako sa zase vyzuli zo zodpovednosti a medzitým brali x-násobné platy na prémiách. Dá sa tento štátny pošahaný tunel vôbec niekedy odstaviť? Do riti aj so štátnym vlastníctvom, všetci socialistickí ficovci môžu o zlých podnikateľoch rozprávať čo chcú, pre mňa sú to už len ďalšie ojebabrané ovce, čo makajú na systém, odvádzajú doňho polovicu toho, čo vyprodukujú, a ešte sú z toho aj šťastní.
 
Hodnoť

 

si myslíš, že tunel sa nedá vyrobiť aj v súkromnom sektore?a si myslíš, že všetko bude najlepšie fungovať len keď to nebude vlastníctvom štátu?
naivná predstava. všetko podľa mňa tkvie v kvalitnej kontrole a nie až tak vo forme vlastníctva. Britské železnice boli komplet sprivatizované a nik si tam v posledných rokoch neochkal ako to geniálne vykoumali.Teraz ich musia takmer odstaviť, aby ich dali opäť dokopy. Myslíš, že miestni managéri mali nizke gáže? o tom silne pochybujem.
 

Nie

nie nemyslím si, že tunel sa dá vyrobiť iba v štáte a nemyslím si, že všetko bude najlepšie fungovať bez štátneho vlastníctva.
.
ALE
.
Myslím si že existencia tunela v štátnej firme je asi 30 x pravdepodobnejšia ako v súkromnej firme a bez štátneho vlastníctva čokoľvek funguje lepšie (nie najlepšie). Tvoja naivná predstava kvalitnej kontroly v štátnych firmách ťa degraduje na to čo som opisoval v prvom príspevku. Uvedom si, že kde nikto nič nevlastní, nemôže nič stratiť a teda nemá absolútne žiadnu motiváciu niečo kontrolovať v prospech firmy a jej ziskov. Iba ak motiváciu dobrého imidžu, ale v tom prípade ide o marketing, a nie o kontrolu. A čo si myslíš kde by skončili britské železnice, keby neboli sprivatizované? Angláni by to cvakali z daní a ešte by sa aj všetci tvárili, ako majú málo dotácií.
 


Najčítanejšie na SME Ekonomika