SME
Sobota, 28. november, 2020 | Meniny má HenrietaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Počet prepravených na košickom letisku rýchlo narastá (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

Je to dobré,
že aj východ sa už rozbieha.
človek človek
1 2 >

nech sa rozbieha

ale ma pocit ze o raste kosickeho letiska som cital 4 clanok za dva tyzdne....
 
Hodnoť

a co statne letisko v BA?

sa mi zda, ze tomu po rokoch pocet cestujucich klesol. predsa len stan namiesto terminalu nie je ziadne terno.
 

mno

ze vraj malo bratislavske letisko rast v ramci statistickej odchylky :))) takze nejaky rast tam ze vraj bol.. a ze vraj aj yetiho videli :))
.
ale pozri sa, ikoress postavil na jednu sezonu stan za 60 milionov korun :)
.
a postavili sa parkovacie miesta 1 milion kus, viacej ako stoji stavba jedneho podzemneho statia na hviezdoslavovam namesti v centre bratislavy, ale ty ten byt ficovi nedoprajes ? :))
 

:))

fico nech si byva kde chce. najlepsie co najdalej. keby byval vo venezuele, tak mu tam vlastnorucne ten byt postavim.
 

mno

ja som myslel ten byt co dostal od ikoressu :)
 

 

si viem predstavit, ze jeho volici su spokojni, ze pan fico ma byt, vsak si zasluzi, dal im predsa prispevky a bojuje za nich, ako nikto predtym. hoci len podla hesla, ze im nikto neda viac, ako im fico slubi.
 
Hodnoť

hold

pokial Ba letisko bude ako mastala.3 rozne budovy a odletova hala katastrofaln nater tak dovtedy bude Ba letisko iba tak ubohe
 

ty sa pozeras na nater?

a na architektonicke spracovanie? kazdy zakaznik je iny.. ja sa pozeram na dobu cakania na batozinu a na dobu odbavenia cestujucich, ale ked myslis.. a este aj vyska poplatkov ma zaujima, kedze ich platim..
 
Hodnoť

BA letisko...

BA letisko uz preslo touto fazou,ktoru teraz zaznamenava KE letisko.Nemozno obvinovat len vladu za neprivatizaciu letiska,ale treba si uvedomit aj jeden fakt,ze BA letisko dosahuje svoje maxima prepravy cestujucich a uz nemoze stupat tak razantnym tempom ako doteraz.Ja osobne predpokladam,ze maximalna mozna kapacita BA letiska do roku 2020 je 4 miliony pasazierov a to uz bude takmer strop.Uz teraz ma 2 miliony tak si to treba zratat a zistime,ze BA letisko moze rast maximalne 10% rocne.Nedavajme si ruzove okuliare,ze BA letisko niekdey obsluzi 10 milion a podobne.Nas nie je 20milionov a viac.To iste bude cakat o 3-4 roky na KE letisko a sice 5-10% narast rocne,viac nie.Predpokladam,ze KE letisko do roku 2020 obsluzi 2 miliony cestujucich ako strop svojich moznosti a potom bude rast do 5% rocne.Bez ohladu na vlastnika a jeho strategiu i ked vlastnik moze cosi zlepsit,ale uz nie razantne a evidentne.
 

hm

to co si napisal, je totalny blud.
.
bratislavske letisko zazanamenalo nulovy alebo jedno percentny rast. preco potom viedenske letisko zaznamenalo skoro 10% rast ?
.
preco praha rastla skoro 15% ? budapest podobne ?
.
preco pri 10% raste ekonomiky, hlavne letisko stagnuje ?
.
mozno je to tym, ze vieden prepravila v absolutnych cislach za rok 2007 o 1,9 miliona pasazierov viacej.
.
nie kazdy chce lietat z bratislavy, ked je to zumpa, ked uz mesiac je na zachodoch asi 2cm vrstva mocu a vody a nikoho to netrapi, ked po stenach lozia svabi...
.
ked ikoress pri odovdzavani "novych" terminalov ma vyse 200 kolaudacnych chyb na stavbe .. a to ma uplatenych uradnikov ...
 

vdaka za reakciu,ale

vsetko to,co si opisal su len sekundarne vplyvy,treba vnimat celok.To co pises o Viedni a Prahe ma celkom jasne vysvetlenie,obe krajiny CZ i A su poctom obyvatelov vacsie a aj mesta vzhladom k BA.Obe letiska mali a maju stale dobre meno a hlavne su to svetove letiska,kdezto BA letisko nikdy nemoze tento standard dosiahnut,pretoze je mala a nerobi s av nej svetovy business tak ako v Prahe ci Viedni a hlavne tak ako vyuziva BA vyhodu polohuy pri Viedni tak musi prijat aj v leteckej preprave nevyhodu blizkosti Viedne a jeho letiska.Tesim s ao 10 rokov ako mi das za pravdu,ze som sa nemylil:-).Netvrdim,ze rozvoj nezavisi aj od riadenia,ale ak by Praha mala ine riadenie nerastla by mozno ako pises o 15% ale mozno len o 10%.To ostatne uz udava trh a toto je tiez jednou z nevyhod malych krajin.Male porovnanie letisko Basel-Mulhouse prepravi asi 4 miliony rocne teraz a pritom je Basel mesto s cca.170.000 obyvatelmi.( Tu treba brat do uvahy este ekonomicky naskok CH pred SK a dlhsi vyvoj )Preco letisko Basel neprepravi 20 milionov rocne?Odpovedz si sam...Ten isty pripad je BA.
 

ano

BA litisko uz preslo fazou rastu. nasleduje faza stagnacie. ako dlho bude BA letisko stagnovat zavisi od toho, ako dlho mu budu sefovat ficovi manazeri.
 
Hodnoť

 

Moja najobluenejsia cesta je PRG-KSC. Jednak to nie je sluzobka, ale cesta domov za rodinou a navyse Slovensko je z hora krasne. Je celkom zaujmave sledovat tieto dve letiska, ako sa im dari. Ruzyne sa stala tretim najvacsim letiskom v stredenej a vychodnej Europe (12.4 mil. cestujucich) po Moskovskych Domodedovo (15.4 mil.) a Sheremetyevo (12.8 mil) Takisto prazske letisko zvitazilo v sutazi Skytrax 2007 ako najlepsie letisko v tom istom regione. Kosicke letisko je tiez velmi symapticke. Je sice male, ale s peknym terminalom, celkom slusnymi sluzbami a je prijemne pocuvat ako sa rozrasta. Este su tam muchy ako dopravne spojenie do mesta, parkovanie a pod. ale drzim im palce nech sa im dari, nech su cestujuci spokojni.
 

Co sa zmenilo na kosickom letisku so vstupom Penty

Nic k lepsiemu, len k horsiemu. Znemoznili vylozit cestujucich z auta bez poplatku a brania sa kolektivnej doprave. Mafia.
 

Blbosť

Ak vojdeš na parkovisko, tak do 20 min (bohate staci na vylozenie i nalozenie cestujucich a batoziny) mas parkovanie zdarma.
Kolektivna doprava rovnako nie je problem, za predpokladu, ze vodic nie je nemy a ovlada slovensky jazyk.
 

Co to trepes?

Bejvavalo. Odkedy je Penta nemas moznost vojst na parkovisko bez zaplatenia. To je ta "pozitivna" zmena. Ked maju interval po prilete lietadla s 120 cestujucimi 1,5 hod je to vcelku o nicom. Je to Pento-taxikarsko-parkovacia mafia s prepojenim na mestskych politikov.
 

 

Ved hovorim, ze letisko ma svoje problemy. Ja som sa vratil do Prahy pred tyzdnom a taxikar vravel, ze je to zadarmo na 15min. Tak neviem. Co sa tyka autobusov, ano je to problem, ale tusim aj tam posilnili od oktobra spoje. Otazka je ci by to nemalo byt skoordinovane s prichodmi lietadiel co nie je. Ale to je aj vec dopravneho podniku, nie len letiska. Jasne, ze ked niekto prileti chce byt cim skor doma a cakat na autobus sa mu nechce. Co sa tyka pozitivnych zmien je to napr. viac letov, zda sa mi ze aj rychlejsie odbavenie. Nehovorim, ze to zapricinila privatizacia letiska. To som nikde nepisal. Len hovorim, ze podla mna je to na slovenske pomery a velkost mesta prijemne letisko.
 

No ked si priletel z Prahy 20.15

Tak si mohol pockat aj na autobus 21.50 (1hod 35 min)Usetril by si 300 - 400 Sk za taxik (zlodeji), co je cena letenky bez letistnych poplatkov.
Ja som uz viackrat iba vylozil, musel som platit, je tam samobsluzny system, musis z auta vyjst, zaplatit v automate.
Vybavenie bolo rychle, porovnatelne s Prahou alebo inymi letiskami. Ked prileti jedno lietadlo po dlhom case dlhe vybavovanie by ani nebolo ospravedltilne. Co sa tyka personalu, su to typicki Slovaci. Vcelku OK, ale pre lenivost let do Prahy 4.50 nepustia do odletovej haly skor ako 30 minut pred odletom. Nech mi niekto vravi o kulture cestovania!
 

 

Dobre postrehy. Tak skoro som nikdy nesiel, a o tych poplatkoch neviem, lebo doma nemam auto a vzdy po mna niekto pride, alebo idem taxikom. Personal sa mi zda OK, akurat mozno pre tu kavu by si si nemusel ist k baru. Ale zase za 30 korum som este kavu na ziadnom letisku nepil. Mozno to kompenzuju tymi poplatkami za parking :-) co som zase nikde inde nepocul, aby nebola aspon najaka doba zadamo. Ja to porovnavam skor este s casmi stareho terminalu, ked sa skoro nikde nelietalo. Teraz sa mi to zda ovela lepsie.
 

parkovanie

zhodou okolnosti som minuly tyzden viezol ludi 2x na letisko... ani raz som na parkovisku neplatil a to preto, lebo do 10 minut je parkovne zadarmo a vsade to tam aj pisu...
 

1 2 >

Najčítanejšie na SME Ekonomika