SME
Nedeľa, 21. júl, 2019 | Meniny má Daniel

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Štát poskytne Kii ďalšiu miliardu (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 5 6 > >>

Hodnoť:   mínus indicator plus

 

preco mne neda nikto dotaciu tiez rozsirim vyrobu, to sa niekomu podnika a este nechce zamestnavat nasich ale ukrajincov
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

štát niečo nedodržal

dialnicu do Žiliny - termín vypršal koncom roka 2006 a samozrejme automobilke vznikajú stráty, ktoré je potrebné kompenzovať.
KIA prichádza z iným riešením. Chce rozšíriť výrobu a žiada štát o podporu. Ovca celá a vlk sa taktiež napapal.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

11 000 000

11 mil. Sk na 1 pracovne miesto. Za tie prachy by som vytvoril aj 2.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

pri plate 17000 v hrubom sa to vrati o 647 mesiacov :)... to je myslim v pohode :)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Matematika nepusti

Trosku iny prepocet:
Z pohladu statu zaplatime 1135 milionov za zamestnanie 663 ludi s platom 17 tis. brutto, co je asi 23500,- s odvodmi zamestnavatela.
To predstavuje rocny naklad cca. 187 mil. 1135/187=6 rokov!
Takze vysledok je ten, ze stat bude platit 6 rokov ludi namiesto KIA, a ti budu vyrabat auticka celkom zadarmo. No a potom hor sa do Rumunska, resp. na Ukrajinu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Pruser je ale v tom

ze sa musime hodnotit v HDP aby sme mohli sutazit v EU a USA. Inak by sme to asi daleko nedotiahli. No toto je totiz system kapitalisticky...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Toto nie je kapitalizmus ale korporativny kapitalizmus, kde pravidla hry urcuju korporacie a skorumpovani politici. Toto je juhoamericka cesta.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

aky efekt pre region by si priniesol? Myslim, ze efekt firmy KIA v regione je priznacny, ekonomicky boom v Ziline sa zacal prave prichodom tohoto zavodu. Len sa rozbehol a dotacie su uz davno splatene...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

dajte mi plat pre 700 ludi na 6 rokov a budete sa cudovat aky ja vam spravim region... :-)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

re:

ok, a aku pridanu hodnotu budes produkovat po tych 6 rokoch ?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

taku istu, ako oni. potom zbalim siator a presuniem ho na ukrajinu alebo do rumunska. vid lg u nas, alebo siemens v spanielsku, prestahovany do ba.
ale darovane optokable, kanalizaciu, el. rozvody a kompletne siete im tu necham. mozu to prenajat domacim. tak, ako dnesne priestory skrachovanych kolchozov, teda ich ruiny. este sa o to aj pobiju a budu to preplacat. aby im to mohlo spadnut tiez na hlavu...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

straty

ziadne straty automobilke nevznikaju. ako si na to prisiel?

ty mas tiez taky prispevok ako dalsich 70% co tu napisu. vsetko je podla teba len zle, ucelne a zbytocne.

len tak dalej, hladaj chyby, a vy ostatni tiez,

 
Hodnoť:   mínus indicator plus

je to uvedené v zmlúve

mimochodom medzinár. súd. spor SR vers. KIA by vyšiel drahšie.
Za toto sa môžme poďakovať aj Mr. Prokopovic.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

je to lacnejsie ako dokoncit dialnice slubene...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Diaľnica D3 pred Žilinou

Výstavbu diaľnice D3 pred Žilinou si môžete pozrieť na žilinskej fotogalérii.
http://zilina-gallery.sk/index.php?/category/380
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

pekná galéria

Ďalšia dobrá stránka o dialniciach je www.dialnice.info. Pokiaľ ide o dialnicu do Žiliny, tak tá nebude ani v roku 2009. Na úsek cez Považskú Bystricu sa zabudlo. Doteraz sa tam nezačalo stavať.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

ake straty jej vznikaju?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

straty spôsobené zastav. výroby

a to nie sú malé sumy. Ešte je to Ok, že k tomu nedošlo. Inak SR sa zaviazala vybudovať dialnicu do Žiliny (koniec roka 2006). Doposiaľ sa ani nezačala výstavba na úseku v Považskej Bystrici. SR nedodrží ani termín koniec roka 2009. Na medzinárodnom súde by rozsudok a náhrada škody padla veľmi rýchlo.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ad 1) straty sposobene zastavenim vyroby (z dovodu chybajuceho materialu) primarne nemaju nic spolocne s nedokoncenou dialnicou. Tieto straty totiz hradia jednotlivi dodavatelia (10000 - 20000 EUR / hodina). Preto si dodavatelia najma hlavnych dielov velmi dobre zvazia, v akej lokalite postavia svoj zavod. To je aj priklad Johnson Controls, ktory najprv chcel svoj zavod v Martine, no pre problemovost tohoto useku do Ziliny sa rozhodol pre Zilinu.
Ad 2) zmluvu SR s Kia okrem par vyvolenych nikto nepozna (a pochybujem, ze ty medzi tych vyvolenych patris), takze tvoje "tvrdenia" ostavaju v hypotetickej rovine.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Stat je predsa najlepsi hospodar. Fico to opakuje pri kazdej prilezitosti a hromada ludi mu to zere. Po tomto kroku uz nemam obavu mu zverit do ruk peniaze na dochodky a zdravotne positenie. A prajme mu vela zdaru aj pri znarodnovani ostatnych odvetvi.
.
Hej hooor sa sveta proletaaaaariiii . . .
 

1 2 3 4 5 6 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Ekonomika