SME

Bratislavské cesty sa postupne uvoľňujú (minúta po minúte)

Vodičov na cestách čakali obmedzenia.

Dopravu na  Račianskom mýte riadi polícia.Dopravu na Račianskom mýte riadi polícia. (Zdroj: SME - Jozef Jakubčo)
  • Na vodičov čakajú od septembra viaceré obmedzenia.
  • Bratislavský kraj zmenil dopravný poriadok.
  • Reportéri SME vyrazili viacerými spôsobmi dopravy zo Senca, Dunajskej Stredy či Stupavy, aby vyskúšali, ako vyzerá doprava v okolí hlavného mesta po začatí školského roku autom, autobusom aj vlakom.
  • Cesta vlakom zo Senca trvala približne 24 minút, autom zhruba hodinu (17 minút trvala pritom cesta po začiatok Bratislavy, zvyšok strávil reportér v zápcha na obchvate a v meste).
  • Zo Stupavy trvala cesta autobusom zhruba hodinu, zo Šamorína 45 minút.
  • Cesta autobusom z Pezinka trvala 55 minút.

Dianie na cestách sme sledovali minútu po minúte

10:10 On-line prenos z dopravnej situácie v Bratislave a okolí sme ukončili. Ďakujeme za pozornosť.

SkryťVypnúť reklamu

10:09 Na niektorých ťahoch v Bratislave treba počítať s miernym zdržaním, väčšina ciest je už prejazdná.

09:45 Dopravné centrum Stella cetrum hlási ešte stále niekoľko zdržaní naprieč Bratislavou, a to:

  • v Bratislave vo Vrakuni na hlavnom ťahu rátajte v oboch smeroch so zdržaním 10 - 20 minút,
  • na D1, v smere od Senca do Bratislavy rátajte so zdržaním do 10 minút,
  • v Bratislave na ceste z Podunajských Biskupíc, v smere do centra sa zdržíte 15 minút,
  • v Bratislave na Slovnaftskej, v smere do centra sa zdržíte 10 minút.

09:40 „Tvrdohlaví vodiči spôsobujú zbytočne kritické situácie, spomaľujú, ale aj ohrozujú rýchlejších,“ hovorí v rozhovore riaditeľ dopravného servisu Stella centra Viliam Brtáň. Celý rozhovor si môžete prečítať tu.

09:29 Cesta z Ružinova do bratislavského Volkswagenu trvala čitateľovi Eugenovi Fialovi zhruba 1,5 hodiny, cestoval verejnou dopravou.

SkryťVypnúť reklamu

"Vozidlá MHD sú poloprázdne, ale spoje na seba nenadväzujú," vraví čitateľ.

09:26 "Dnes som medzi 6:50 do 7:50 čakala autobus 87 na Majerskej smerom na Ovsište, nešiel ani jeden," píše čitateľka Dominika Vozáriková. Nakoniec zvolila ako formu dopravy do práce bicykel, ktorým jej to trvalo 30 minút.

09:24 Kritická situácia je stále na Dolných honoch a vo Vrakuni.

09:23 Prístavný most a okolitý obchvat je stále plný. Autá sa rozbehnú, aby vzápätí prudko zastali a znovu sa rozbiehajú. V takomto type premávky ľahko vznikajú nehody, ktoré sú síce malé, ale vedia kolónu poriadne zhoršiť. Odporúčame preto držať si väčší odstup od vpredu idúceho auta.

09:20 Pri moste Apollo sa stala nehoda.

09:12 Autobus zo Šamorína dorazil do Bratislavy desať minút po deviatej hodine. Cesta trvala trištvrte hodiny. Ide pritom o 21 kilometrov dlhý úsek cez dve dediny a časť Bratislavy.

SkryťVypnúť reklamu

09:05 Autom denne jazdí 23 percent ľudí z Bratislavy a okolia. Aspoň raz týždenne auto využíva 55 percent z nich.

Reprezentatívny prieskum na vzorke 800 respondentov, ktorí žijú, alebo sa zdržiavajú v hlavnom meste, vypracovala spoločnosť GfK Slovakia pre Energetické centrum Bratislava ešte v roku 2013.

Takmer v troch štvrtinách áut jazdiacich po meste v tom čase sedel len šofér, prípadne dvaja ľudia. Viac sa dočítate tu.

09:02 Na Kazanskej v Bratislave sa autobus zo Šamorína dostal do zápchy o 8:45 teda po 20-tich minútach cesty.

Zdržal sa v nej takmer 10 minút. Martin Babej cestuje pravidelne do práce zo Šamorína do Bratislavy rôznymi spojmi a hovorí, že cesta je prekvapivo dobrá.

"Dnes to ide prekvapivo rýchlo, do zápchy sme sa dostali až v Bratislave. Väčšinou sa počas prázdnin tvorili skôr," povedal Babej.

SkryťVypnúť reklamu

Niektorí vodiči sa podľa neho v zápchach otáčali naspäť domov už v Dunajskej lužnej.

08:58 Zaplavený podjazd na Gagarinovej ulici pri Cintoríne Vrakuňa je už odčerpan a prejazdný.

08:52 Jeden z hlavných bratislavských ťahov - Gagarinova ulica - je upchatá už od obchvatu.

08:50 Vjazd do Bratislavy od Ivanky pri Dunaji je už celkom plynulý. Vodiči dochádzajúci z väčšej diaľky akoby nič nechceli nechať na náhodu a vyrazili do ulíc čo najskôr.

Plné sú však naďalej hlavné ťahy v meste. “Račianska ulica je úplne plná, od Bieleho kríža až po Račianske mýto je to súvislá kolóna áut,” hlási čitateľka Katarína.

Premávka na Vajnorskej je bezproblémová, s výnimkou začiatku, pri Zlatých Pieskoch. Cestári v smere do centra celkom bezdôvodne nechali na ceste dopravné značenie, ktoré zužuje premávku do jedného pruhu.

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Koľko strávili slovenskí vodiči čakaním v kolónach Čítajte 

08:49 Do Bratislavy na autobusovú stanicu prichádza autobus zo Stupavy zhruba po hodine cesty. Je to viac ako zvyčajne, ale viditeľné zápchy po ceste neboli.

Mierne zdržanie bolo len tradične v minizápche pred železničnou stanicou Lamač.

Vodič autobusu, ktorý nechce prezradiť ani len meno, si nemyslí, že pridanie spojov bude riešiť dopravnu situáciu.

Vzápätí dodá, že na celkové hodnotenie je ešte čas, lebo dnes je len prvý školský deň.

08:48 Semafor na Trnavskom mýte stále nefunguje, premávku riadi stále polícia.

08:47 Čakaním otrávení ľudia na zastávke Komárovská rátali autá v ktorom sedel len jeden vodič a patrične okomentovali sebeckosť a “nenažratosť” jedno-osobných posádok.

08:45 Na zastávke v Šamoríne čaká na autobus do Bratislavy asi 15 ľudí. Aj tento medzimestský spoj par minút mešká. Nakoniec vyrazil o 8:25.

SkryťVypnúť reklamu

Základný lístok stojí 1,35 eur. Študent vysokej školy Viktor Krigler využíva práve tento spoj najčastejšie aby sa vyhol raňajším zápacham.

"Tento spoj ide do Bratislavy asi hodinu, kým skorším to trvá o pol hodinu dlhšie," povedal Krigler.

Cesta zo šamorínskej do bratislavskej autobusovej stanice by mala podľa grafikonu trvať asi 40 minút. Obsadený je asi do polovice kapacity.

08:39 Kým cesta z Pezinka do Rače trvala necelých 15 minút, od Peknej cesty po Výskumný ústav zváračský to bolo 25. Za Železničnou stanicou Vinohrady sa však doprava pomaly uvoľňuje, priepustná je aj Bajkalská pri futbalovom štadióne, vraví reportér Peter Kapitán.

"Išiel som takto aj minulý týždeň vo štvrtok, situácia bola rovnaká, v Bratislave sa to vždy zahusťuje," hovorí Svätozár Danko, ktorý cestuje z Brezovej pod Bradlom. Sťažuje sa na ľudí, ktorí idú v autách sami.

SkryťVypnúť reklamu

"U nás kedysi bývalo zvykom, že sa dohodli štyria alebo piati, jeden týždeň zobral auto jeden, potom zasa druhý," hovorí.

Cesta z Pezinka do Bratislavy napokon trvala 55 minút, premávka na Bajkalskej aj Prievozskej smerom na Nivy už bola pomalá, ale plynulá.

08:35 Reportér Marek Poracký dorazil o 8.30 zo Senca do Bratislavy, cestoval vlakom. Cesta trvala 24 minút.

08:30 Stellacentrum hlási viaceré zdržania, a to:

  • na D1, v smere od Senca do Bratislavy rátajte so zdržaním do 30 minút,
  • v Bratislave na ceste z Podunajských Biskupíc, v smere do centra sa zdržíte 45 - 60 minút,
  • z Mosta do Bratislavy, cez Vrakunu sa zdržíte do 60 minút,
  • v Bratislave na Slovnaftskej, v smere do centra sa zdržíte 45 minút,
  • v Bratislave z Krasňan až po Biely Kríž, zdržanie 30 minút.

08:25 Železnice zatiaľ nehlásia žiadne veľké problémy či zdržania. V rýchliku zo Žiliny do Bratislavy nie je cítiť začiatok školského roka.

SkryťVypnúť reklamu

08:22 Semafor v Ivanke pri Dunaji už funguje. Vytvorila sa pred ním asi dvojkilometrová kolóna áut v smere do Bratislavy. Na diaľnici D1 je premávka plynulá, a to aj na kritickom úseku okolo výstavby novej križovatky Triblavina, informuje z terénu reportér SME Michael Kasarda.

08:20 Na Račianskom mýte nefungujú semafory, premávku riadia policajti.

08:18 Z Ivanky sme vyrazili 5:50, cesta ku križovatke pri Metre už vtedy trvala 25 minút, vraví čitateľ Martin Dvorecký. Vlaky boli podľa od rána plné.

08:16 Pražská ulica v Bratislave je smerom od Patrónky plná.

08:12 Cestujúci zo Senca Tomáš Boldiš, ktorý pravidelne jazdieva do Bratislavy, si odstaví auto na stanici a ďalej pokračuje vlakom. Vraví, že je to jednoduchšie, vo vlaku si môže pospať alebo niečo prečítať.

SkryťVypnúť reklamu

08:11 Vlak zo Senca na hlavnú stanicu v Bratislave je plný. Niektorí ľudia stoja v uličkách a v chodbe.

08:10 Na výjazde zo Senca v smere do Bratislavy po starej seneckej ceste cestári kosia porast na krajnici, zvýšte preto pozornosť.

08:03 Reportér SME Peter Kálmán sa po sedemnástich minútach dostal zo seneckej stanice do Bratislavy, avšak len po Vajnorské jazero, kde už začínajú zápchy.

V zúžení Triblavina sa podľa neho išlo obmedzenou rýchlosťou 80 km za hodinu, no bez zastavenia.

08:01 Cesta z Pezinka do bratislavskej Rače netrvala ani pätnásť minút. Kolóna sa však začína tvoriť na semafore pri Peknej ceste, križovatku autubu prejde až na štvrtú zelenú. V autobuse je však len deväť cestujúcich, tí už sú na zdržania zvyknutí, preto vyrážajú z domu o niečo skôr.

SkryťVypnúť reklamu

07:54 Krátko po pol ôsmej vyrážal zo stupavskej autobusovej stanici autobus, do ktorého nastúpili najmä stredoškoláci.

Jedným nich je aj Ján Petuch zo Stupavy. Oceňuje, že do Bratislavy chodí viac autobusov. Nádeja sa, že to skráti dĺžku cesty do hlavného mesta, ktorá trvá zvyčajne 40 minút.

Petuch takisto verí, že viac pridaných autobusov ich "vyprázdni" najmä okolo tretej popoludní, keď sa vracia zo školy. Autobus, v ktorom sedíme je naplnený do trištvrte miest.

Je to však vďaka tomu, že pred nami ide ďalší do Bratislavy a tak si s ním delíme čakajúcich pasažierov na štyroch stupavskych zastávkach. Keď odchádzame z predposlednej míňa nás v poradí tretí autobus, informuje reportér SME Ján Krempaský.

Prečítajte si tiež: Aké dopravné obmedzenia čakajú vodičov na diaľnici D1 v smere do Trnavy Čítajte 

07:52 Vlaková stanica v Senci sa pomaly zapĺňa. Niektorí z cestujúcich nastupujú na vlak, ktorý smeruje do Petržalky. Odchod má o 7.54.

SkryťVypnúť reklamu

07:49 "Ráno sme aj s manželkou vyrazili o 6:45 z Mostu pri Bratislave do Bratislavy a asi na tretej križovatke v Biskupiciach sme zastali v kolóne. Po zhruba pol hodine, keď sa nič nezmenilo, sme sa otočili a šli domov. Dnes robím z domu," vraví čitateľ Peter Plochan.

07:44 Najviac podnetov dostáva SME zatiaľ najmä od čitateľov z Podunajských Biskupíc, ktorí stoja v zápchach viac ako 30 minút.

07:42 “Záchytné” parkoviská pred seneckou vlakovou stanicou sú úplne plné. Linkové autobusy neustále zvážajú nových cestujúcich.

07:40 Reportéri SME čoskoro vyrazia z autobusovej stanice zo Senca do Bratislavy.

07:39 Vodiči sa zdržia podľa Zelenej vlny v Bratislave na Ulici Svornosti smerom do centra zhruba 70 minút.

07:35 Reportéri SME sa vybrali v pondelok ráno, v prvý školský deň, otestovať dopravu z viacerých smerov, aj z Pezinka. Tam je situácia na cestách pokojná, autobusy smerujúce do Bratislavy sú poloprázdne. Mnoho ľudí ide do hlavného mesta vlakom.

SkryťVypnúť reklamu

"Čakám na synovca, ten ma autom vezme do Bratislavy," hovorí Mária Ivaničová, ktorá čaká na zastávke autobusu.

07:25 Desiatky ľudí čakajú na svoj spoj v Podunajských Biskupiciach. Všetci sa sťažujú na dopravu, niektorí volajú rodine a varujú ich pred zapchami. Iní volajú nadriadeným a ospravedlňujú sa za meškanie do práce.

07:22 "Kolóna nás zastavila za Lidlom v Podunajských Biskupiciach, po 20 minútach sme sa posunuli asi o dvadsať metrov, aj to len kvôli tým, čo to vzdali a otočili sa," píše rodina Valachovičová.

07:19 Podľa Zelenej vlny nefungujú v hlavnom meste na Trnavskom mýte semafory a premávku nikto neriadi.

07:15 Pred Ivankou pri Dunaji sa tvorí súvisý rad áut, ktorý stále rastie.

07:10 Cesta od Senca do Bratislavy sa zhusťuje. Problém začína tesne pred rozostavanou križovatkou Triblavina.

SkryťVypnúť reklamu

07:07 Na frekventovanej križovatke pri Metre v Ivanke pri Dunaji nefungujú semafory, dopravu riadia policajti. Tvorí sa zápcha.

07:03 Na viacerých smeroch do Bratislavy a v Bratislave vznikajú kolóny.

BRATISLAVA. Obmedzenia na diaľnici D1 od Senca do Bratislavy kvôli rozostavanej križovatke Triblavina, ako aj rozkopávky na autostráde D2 v smere na Česko, či viaceré rekonštruované cesty v hlavnom meste.

Aj s takouto situáciou sa budú musieť vysporiadať vodiči, ktorí prídu do Bratislavy po prázdninách. To im pri ceste do práce, či rozvoze detí do škôl môže spôsobiť meškanie.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Navyše, cestujúci sa budú musieť prispôsobiť novému cestovnému poriadku. Od 19. augusta ho totiž zmenil Bratislavský kraj spolu s Bratislavskou integrovanou dopravou.

Viaceré prímestské autobusy, ktoré jazdili z okolitých dedín do hlavného mesta priamo, zrušil a napojil ich na vlak. Ľudia tak po novom musia vo viacerých mestách z autobusu vystúpiť a presadnúť na vlak.

SkryťVypnúť reklamu

Ešte v júni však Železničná spoločnosť pridala viaceré vlaky, ktoré smerujú napríklad zo Senca do Bratislavy. Okrem hlavnej stanice cestujúci môžu využiť aj spoj, ktorý ide do Petržalky a ide cez Predmestie a Nové mesto.

Reportéri SME vyrazia viacerými spôsobmi dopravy zo Senca, Dunajskej Stredy či Stupavy, aby vyskúšali, ako vyzerá doprava v okolí hlavného mesta po začatí školského roku.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

KURZY

Koľko dostanem za 1 euro (28. 3. 2024)
USD 1.082
AUD 1.660
CZK 25.319
JPY 163.520
CAD 1.471
GBP 0.858
HUF 395.400
PLN 4.315
CHF 0.981
SEK 11.506

Zobraziť kompletný kurzový lístok

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  6. Do ZWIRN OFFICE sa sťahuje špičková zubná klinika 3SDent
  7. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  8. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  1. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  4. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  7. Dobrovoľníci z MetLife vysadili nové stromy a kríky
  8. MISSia splnená. Projekt Kesselbauer ožíva spokojnými majiteľmi
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 704
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 529
  3. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 16 155
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 747
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 005
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 9 838
  7. McDonald's reštaurácia Košice Jazero ukončuje svoju prevádzku 7 810
  8. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 549
  1. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  2. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  3. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  4. Milan Dubec: Kedy klesnú ceny nehnuteľnotí v Žiline?
  5. Jozef Drahovský: Budú od januára jazdiť kamióny po diaľniciach bez platenia mýta?
  6. Jozef Drahovský: Zákaz nedeľného predaja, cirkev, ego a zdravý rozum
  7. Adam Austera: Ako sa aktuálne darí najvýznamnejším dodávateľom vakcín proti Covid-19?
  8. INESS: Lieky bude treba platiť inak
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 45 570
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 488
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 362
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 11 776
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 354
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 344
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 7 980
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 419
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Ilustračná fotografia.

Analytik upozornil, že ceny sú vysoko aj v porovnaní s dlhodobým priemerom.


TASR
Ilustračné foto

Otváracie hodiny konkrétnej pobočky si môžu ľudia skontrolovať na webe.


TASR
Ilustračné foto.

Zdravotná poisťovňa priblížila, že minuloročný zisk predstavuje 0,76 percenta z predpísaného poistného.


TASR
Ilustračné foto

Železnice cestujúcim odporúčajú, aby si cestovné lístky zakúpili čím skôr.


TASR
  1. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  2. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  3. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  4. Milan Dubec: Kedy klesnú ceny nehnuteľnotí v Žiline?
  5. Jozef Drahovský: Budú od januára jazdiť kamióny po diaľniciach bez platenia mýta?
  6. Jozef Drahovský: Zákaz nedeľného predaja, cirkev, ego a zdravý rozum
  7. Adam Austera: Ako sa aktuálne darí najvýznamnejším dodávateľom vakcín proti Covid-19?
  8. INESS: Lieky bude treba platiť inak
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 45 570
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 488
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 362
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 11 776
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 354
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 344
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 7 980
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 419
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu