Bratislava 23. augusta (TASR) - Štátny fond cestného hospodárstva (ŠFCH) plánuje zaviesť adresnú distribúciu diaľničných nálepiek, čím doplní ich doterajší celoplošný predaj. Bude sa realizovať na základe kúpnych zmlúv, ktoré fond uzatvorí priamo s konečnými predajcami. Tento zámer je jedným z opatrení, prostredníctvom ktorých chce ŠFCH zefektívniť predaj nálepiek.
"Fond chce týmto spôsobom zabezpečiť dostatok diaľničných nálepiek predovšetkým na tých predajných miestach, ktoré sa nachádzajú priamo na diaľnici alebo v jej priľahlej oblasti," povedal pre TASR riaditeľ ŠFCH Martin Križan. Podľa neho fond už v minulosti vyzval distribútorov nálepiek, aby lepšie koordinovali zásobovanie jednotlivých odberných miest, keďže pod veľkých distribútorov spadá niekedy až 300 predajcov v oblastiach s rozdielnym dopytom.
M. Križan si je na druhej strane vedomý objektívnej zodpovednosti cestného fondu ako emitenta známok za ich nedostatok, ktorý prepukol v letných mesiacoch. "Ide o 15-dňové diaľničné známky pre vozidlá do 1,5 respektíve 3,5 tony v hodnote 60 a 130 Sk," dodal. Vzniknutá situácia je podľa jeho slov predovšetkým dôsledkom oneskorenej dodávky hologramov pre zmluvnú tlačiareň. Nové nálepky v počte 120 000 kusov sa začnú distribuovať začiatkom septembra.
Ďalšou príčinou nedostatočného množstva nálepiek je aj fakt, že medziročne ich bolo v hodnote 60 Sk vytlačených o 80 000 kusov menej a v hodnote 130 Sk o 100 000 menej. Riaditeľ fondu v tejto súvislosti upozornil na zistenie Najvyššieho kontrolného úradu (NKÚ), ktorý fondu v minulosti vyčítal prílišné skartovanie známok. Fond chcel zbytočnej skartácii predísť tým, že by dodatočné nálepky vytlačil v prípade potreby neskôr. Záloha nálepiek, ktorou fond disponuje, predstavuje okrem spomínaných 80 000 v hodnote 60 Sk ďalších 200 000 kusov, ktoré vytlačí do konca roku, ak to bude nutné.
Celkový finančný objem, plynúci z predaja tohtoročných známok, dosiahol doposiaľ približne 550 miliónov Sk.