okles spotrebiteľského sentimentu sa zastavil, v blízkej budúcnosti však neočakávame žiaden významný impulz, ktorý by spotrebiteľskú klímu povzbudil," povedal Rolf Bürkl, výskumný pracovník norimberskej GfK. Agentúra GfK nečaká celkové vylepšenie spotrebiteľskej klímy pokiaľ budú firmy prepúšťať a bude panovať neistota ohľadom toho, či spolkový kancelár Gerhard Schröder presadí plánované ekonomické reformy.
Index júnovej spotrebiteľskej klímy GfK vychádza z prieskumu 2 000 nemeckých spotrebiteľov, ktorý sa uskutočnil v prvej polovici mája. Očakávania celkovej ekonomickej situácie v najbližších 12 mesiacoch sa v máji zhoršili. Príslušný ukazovateľ klesol na mínus 28,2 bodu z mínus 21,9 bodu, takže jeho aprílové zlepšenie bolo skoro vymazané. "Vôľa nakupovať" sa znížila v máji na mínus 39,9 bodu z mínus 32,3 v apríli. Májové očakávania príjmov sa mierne zlepšili na mínus 12,6 bodu z mínus 15,5 bodu pred mesiacom.