však, že automobilka napriek tomu vyvinie maximálne úsilie na ich splnenie. V apríli firma potvrdila svoj tohtoročný cieľ zvýšiť prevádzkový zisk na 3 mld. eur, avšak uviedla, že nebude jednoduché udržať prevádzkovú maržu v automobilovej divízie na úrovniach 5,0 - 5,2 %, teda na porovnateľných úrovniach ako minulý rok. Analytici varovali, že obdobie ziskov sa môže v prípade automobilky prerušiť.
Na stredajšom výročnom valnom zhromaždení akcionárov automobilky PSA Peugeot Citroën, ktorému predsedal šéf dozornej rady Thierry Peugeot, schválili akcionári všetky rezolúcie, ktoré predložilo vedenie automobilky, predovšetkým zvýšenie dividendy z hospodárskeho výsledku za rok 2002 na úroveň 1,35 eur na akciu z hodnoty 1,15 eur v predchádzajúcom roku. Dividenda sa bude vyplácať od 4. júna. Na zhromaždení sa tiež schválil nový program odkupovania vlastných akcií, týkajúci sa 25 mil. akcií.
V rámci diskusie o prvých mesiacoch roku 2003 Jean-Martin Folz pripomenul akcionárom ciele firmy v oblasti predaja a prevádzkových tržieb. Poznamenal, že spoločnosť čelí oslabovaniu dopytu, ktorý bol 30. apríla nižší o 3,7 % v Európe a slabší o 9 % v samotnom Francúzsku, a to bez akéhokoľvek signálu zlepšenia v súčasnosti. Oslabenie dopytu kompenzujú nové prírastky v rámci trhového podielu v Európe, ktorý sa v prvých štyroch mesiacoch tohto roku zvýšil na agregátnych 16,3 % z úrovne 15,5 % v roku 2002, ako aj pokračujúca expanzia mimo Európy. K 30. marcu bol celosvetový predaj firmy o 1,7 % vyšší, čo je v súlade s celoročným cieľom predaja v objeme 3,35 mil. áut.
Folz taktiež akcionárom vysvetlil, že stabilné posilňovanie eura voči britskej libre a latinskoamerickým menám vyvíja výrazné nepriaznivé tlaky na marže. V takomto zložitom prostredí mobilizovala automobilka všetky svoje zdroje. Aktívne pokračuje vo svojich programoch redukcie nákladov a v rýchlom tempe uvádzania nových modelov na trh. Automobilka PSA dosiahla svoje ciele každý rok odvtedy, ako sa Folz stal jej šéfom v roku 1998, a ako jej vydobyl reputáciu najspoľahlivejšieho európskeho hromadného výrobcu áut. Podporným faktorom bola minimálna zraniteľnosť firmy voči americkému doláru.
(1 EUR = 41,130 SKK)