ikácia železničnej a najmä kontajnerovej prepravy po železnici medzi Európou a Áziou so špeciálnym zameraním na oblasť Ďalekého východu. Agentúru SITA o tom informoval poradca a hovorca ministra Tomáš Šarluška.
Slovenská republika podpísala 4. júna 1997 v Organizácii pre spoluprácu železníc vo Varšave Dohodu o organizačných a prevádzkových aspektoch kombinovaných prepráv medzi Európou a Áziou s platnosťou od 5. augusta 1997. Prepravy kontajnerov, prípadne iných nákladových jednotiek kombinovanej dopravy, ako sú výmenné nadstavby alebo cestné súpravy po Transibírskej magistrále smerom do západnej Európy, je potrebné smerovať aj cez územie Slovenska po železničných tratiach zaradených do Dohody AGTC so vstupom/výstupom v Čiernej nad Tisou. Terminál kombinovanej dopravy Dobrá s kapacitou 3 mil. ton za rok je svojou polohou predurčený na vytvorenie prekládkového mosta medzi strednou a západnou Európou a štátmi bývalého SNŠ a ďalej v smere na ázijský kontinent.