TASR o tom informoval hovorca ZSSK Miloš Čikovský.
Celkové náklady vynaložené na budovu dosiahnu do júna tohto roku, kedy sa očakáva pozastavenie prác zo strany železníc, 66 miliónov Sk. Na jej finálne ukončenie uvažovali pôvodne s pol miliardou Sk. Záujem nájsť kupca pre stavbu, ktorej dokončenie zamietol minulý rok minister dopravy Pavol Prokopovič, zverejnili železnice v uplynulých dňoch formou inzerátu. Vzhľadom na krátkosť času ešte ponuku nedostali.
"Od záujemcov o objekt očakávame takú cenu, ktorá zohľadní všetky investované náklady," uviedol M. Čikovský a dodal, že rozhodne aj fakt, kto ponúkne vyššiu cenu za pozemok. Kupca musí súčasne prevziať na seba záväzky, vyplývajúce zo zmluvy o dielo medzi železnicami a dodávateľom stavby, ak by ju chcel zrušiť, musí prevziať i zmluvné sankcie. Výber kupujúceho sa podľa M. Čikovského v tomto prípade neriadi zákonom o verejnom obstarávaní.
K termínu predaja bude stavba pozostávať zo 4 zrealizovaných podzemných podlaží určených na parkovanie motorových vozidiel, jedného nezrealizovaného administratívneho bloku (14 nadzemných podlaží) a jedného nezrealizovaného administratívneho bloku, tvoreného 20 bytmi (8 nadzemných podlaží). Predmetom predaja je aj predmetný pozemok.
Jedným z dôvodov na pozastavenie výstavby bol záujem ministra docieliť efektívne hospodárenie železničných podnikov. ZSSK chcela pôvodne výstavbu svojej novej centrály financovať zo zisku nákladnej dopravy. Odôvodňovala ju potrebou sústredenia manažmentu na jedno miesto.
Predstavenstvo ZSSK schválilo výstavbu novej budovy začiatkom minulého roka. Po začatí prác v júli 2002 sa jej dokončenie očakávalo v roku 2004. Projektantom budovy je architektonické združenie Karásek-Guertler a dodávateľom stavebnej časti Reding, a. s.