Bratislava 19. mája (TASR) - Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) zrušili tender na dodávateľa rekonštrukčných prác na trati Šenkvice - Cífer, s predpokladanými nákladmi 116,9 milióna EUR (4,8 miliardy Sk). Modernizácia má umožniť vlakom maximálnu traťovú rýchlosť 160 kilometrov za hodinu.
Rozhodnutie výberovej komisie odobrila už i Európska komisia (EK), nakoľko spolufinancovanie diela prebieha na 50 % prostredníctvom predvstupového fondu ISPA, uviedol pre TASR hovorca ŽSR Ján Keresteš. EK sa stotožnila s názorom výberovej komisie, ktorá odmietla predložené ponuky pre prekročenie finančných možností.
Podľa informácií z médií sa o objednávku uchádzali dve konzorciá, Doprastav, a. s., Bratislava spojený so ŽS Brno (153 miliónov EUR) a SKANSKA CZ, SSŽ Brno a TSS, a. s., Bratislava (149 miliónov EUR).
Medzinárodnú verejnú súťaž chcú ŽSR na prelome mája a júna 2003 zopakovať a vybrať víťaza ešte v tomto roku, zdôraznil J. Keresteš. Ukončenie diela o celkovej dĺžke 9,6 kilometra (dvojsmerne 19,2 km) predpokladá plán železníc do konca roka 2006. Objednávka zahŕňa okrem modernizácie železničnej trate aj rekonštrukciu staníc na úseku Bratislava (Rača) - Trnava.
Súbežne s uvedeným tendrom vypíšu ŽSR výberové konanie aj na ďalší úsek Trnava - Piešťany. Oba sú súčasťou medzinárodného koridoru TINA č. V., ktorého slovenská časť smeruje z Bratislavy cez Žilinu, Košice do Čiernej Nad Tisou. V Žiline sa napája na koridor č. VI., ktorý pokračuje smerom na Varšavu do Gdanska až k pobrežiu Baltického mora. Cieľom modernizácie je zvýšiť maximálnu rýchlosťou premávky až na 160 kilometrov za hodinu. Rekonštrukčné práce s podobným účelom sa už v roku 2000 ukončili na dvojkoľajovej trati Cífer-Trnava v dĺžke 6 kilometrov. Náklady na ich realizáciu dosiahli takmer 400 miliónov Sk.