Štokholm 17. augusta (TASR) - Švédsky výrobca telekomunikačného zariadenia Ericsson plánuje rozsiahlu reorganizáciu, ktorej cieľom je zvýšiť zameranie na päť najvýznamnejších svetových klientov a dosiahnuť lepšiu synergiu v organizácii produktov.
Spoločnosť plánuje od 1. októbra vytvoriť päť svetových spotrebiteľských divízií, ktoré sa budú zameriavať na služby pre Vodafone, France Télécom, Deutsche Telekom, Telefonicu a TIM. Vedenie tiež zlúči oblasť Latinskej a Severnej Ameriky do jednej divízie a ďalšia by mala spojiť aktivity v Európe, na Strednom východe a v Afrike. Počet trhových oblastí sa tým zníži z piatich na tri.
"Naša nová organizácia sa ešte viac zameria na služby zákazníkom, zníži zložitosť a aplikuje zdroje efektívnejšie," povedal výkonný šéf Ericssonu Kurt Hellström. Hovorca spoločnosti odmietol pre agentúru Reuters uviesť, či sa zmena jej štruktúry dotkne počtu pracovníkov, ani aký finančný dopad bude mať.
Okrem uvedených zmien plánuje Ericsson od 1. septembra reorganizovať aj svoje obchodné divízie. Stratová divízia spotrebiteľských produktov, ktorá vyrába mobilné telefóny, úplne vymizne zo štruktúry spoločnosti a vytvorí nový spoločný podnik s japonským gigantom Sony Corp od 1. októbra. Divízia Mobile Systems sa rozdelí na dve samostatné s názvami Mobile Systems WCDMA and GSM a Mobile Systems CDMA.