Bratislava 17. augusta (TASR) - Najvýznamnejší domáci producent sladu Heineken Slovensko, a. s. okrem vlastnej spotreby sladu vo svojich štyroch pivovaroch v Hurbanove, Nitre, Martine a Rimavskej Sobote, ktorá sa celoročne pohybuje na úrovni 36 000 ton (t), odpredal iným subjektom za 1. polrok 28 200 t tejto komodity. Takmer 26 300 t sa z toho vyviezlo do Poľska, Maďarska, Kazachstanu, Litvy, Rumunska či Bosny a Hercegoviny.
Postupné navyšovanie dodávok sladu na zahraničné trhy popri zachovaní tuzemských pozícií je pritom jedným z hlavných cieľov tejto slovenskej dcérskej spoločnosti holandského koncernu Heineken aj pre budúcnosť. V nadväznosti na to bolo už rozbehnuté aj rozširovanie kapacít sladovne v Hurbanove s predpokladom dokončenia v septembri 2002. Podľa obchodnej manažérky pre jačmeň a slad Heineken Slovensko Zuzany Mandryšovej si tento investičný zámer vyžiada až približne 650 miliónov Sk.
Už z tohtoročnej domácej úrody jačmeňa chce pritom spoločnosť nakúpiť 170 000 t. V uplynulom hospodárskom roku 2000 až 2001 nákup dosiahol 145 000 t, z čoho však až 84 000 t jačmeňa musel Heineken doviezť po zaťažujúcich suchách zo zahraničia. Tohtoročná výroba sladu má dosiahnuť zhruba 110 000 t. Budúci rok to má byť minimálne 115 až 120 tisíc t. Na domácom trhu Heineken dodáva slad pre pivovary Bytča, Steiger a Urpín.
Významné prostriedky spoločnosť vkladá aj do zálohovania nákupu osív, hnojív i chemikálií pre svojich zmluvných pestovateľov. V tomto roku zálohy dosiahli 110 miliónov Sk s tým, že počet spolupracujúcich poľnohospodárov sa v porovnaní s vlaňajším rokom zvýšil o 30 %.
Prvý polrok Heineken Slovensko ukončil s tržbami 1,95 miliardy Sk, z čoho export sladu do zahraničia pokryl 27 %. Predaj piva dosiahol 980 000 hektolitrov (hl). Vývoz s najväčším podielom značky Zlatý Bažant predstavoval 44 270 hl.