Heineken Slovensko investuje do zvyšovania výroby sladu

Bratislava 17. augusta (TASR) - Najvýznamnejší domáci producent sladu Heineken Slovensko, a. s. okrem vlastnej spotreby sladu vo svojich štyroch pivovaroch ...

Bratislava 17. augusta (TASR) - Najvýznamnejší domáci producent sladu Heineken Slovensko, a. s. okrem vlastnej spotreby sladu vo svojich štyroch pivovaroch v Hurbanove, Nitre, Martine a Rimavskej Sobote, ktorá sa celoročne pohybuje na úrovni 36 000 ton (t), odpredal iným subjektom za 1. polrok 28 200 t tejto komodity. Takmer 26 300 t sa z toho vyviezlo do Poľska, Maďarska, Kazachstanu, Litvy, Rumunska či Bosny a Hercegoviny.

Postupné navyšovanie dodávok sladu na zahraničné trhy popri zachovaní tuzemských pozícií je pritom jedným z hlavných cieľov tejto slovenskej dcérskej spoločnosti holandského koncernu Heineken aj pre budúcnosť. V nadväznosti na to bolo už rozbehnuté aj rozširovanie kapacít sladovne v Hurbanove s predpokladom dokončenia v septembri 2002. Podľa obchodnej manažérky pre jačmeň a slad Heineken Slovensko Zuzany Mandryšovej si tento investičný zámer vyžiada až približne 650 miliónov Sk.

Už z tohtoročnej domácej úrody jačmeňa chce pritom spoločnosť nakúpiť 170 000 t. V uplynulom hospodárskom roku 2000 až 2001 nákup dosiahol 145 000 t, z čoho však až 84 000 t jačmeňa musel Heineken doviezť po zaťažujúcich suchách zo zahraničia. Tohtoročná výroba sladu má dosiahnuť zhruba 110 000 t. Budúci rok to má byť minimálne 115 až 120 tisíc t. Na domácom trhu Heineken dodáva slad pre pivovary Bytča, Steiger a Urpín.

Významné prostriedky spoločnosť vkladá aj do zálohovania nákupu osív, hnojív i chemikálií pre svojich zmluvných pestovateľov. V tomto roku zálohy dosiahli 110 miliónov Sk s tým, že počet spolupracujúcich poľnohospodárov sa v porovnaní s vlaňajším rokom zvýšil o 30 %.

Prvý polrok Heineken Slovensko ukončil s tržbami 1,95 miliardy Sk, z čoho export sladu do zahraničia pokryl 27 %. Predaj piva dosiahol 980 000 hektolitrov (hl). Vývoz s najväčším podielom značky Zlatý Bažant predstavoval 44 270 hl.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  3. Rastie nám pokrivená generácia?
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  5. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  8. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  9. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  10. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  1. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  2. Detské zúbky sú veda
  3. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  4. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  5. Rastie nám pokrivená generácia?
  6. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  7. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  8. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  10. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 15 000
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 10 618
  3. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 4 678
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 3 123
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 2 051
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 1 479
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 284
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 192
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 179
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky 647

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Sagan: Bol som zmierený s tým, že nevyhrám

Slovenský cyklista dokázal to, čo sa ešte nikdy nikomu nepodarilo.

KOMENTÁRE

Až teraz si Merkelová začína budovať svoj odkaz

Bude to ona, kto bude ovládať nemeckú aj európsku politiku.

Neprehliadnite tiež

Tesco bojuje proti plytvaniu s jedlom, do roku 2030 zníži potravinový odpad o polovicu

Vo Veľkej Británii Tesco zverejňuje údaje o potravinovom odpade každé štyri roky, najnovšie ich bude zverejňovať aj na Slovensku či v Česku.

Londýnčania sú proti zrušeniu Uberu, petíciu podpísalo vyše pol milióna ľudí

Uber v Londýne dlhodobo čelí útokom tradičných taxikárov, podľa ktorých nerešpektuje bezpečnostné pravidlá, čím ohrozuje cestujúcich.