Temelínska turbína sa údajne znova silno chveje

Temelín 16.augusta (TASR) - Oživovaná temelínska elektráreň musela v stredu skoro ráno po 4-hodinových skúškach znova spomaliť otáčky turboagregátov.

Najväčšiu turbínu v ČR opäť zabrzdilo chvenie, zavinené tretím nízkotlakovým dielcom rotora. Temelín nato vydal vyhlásenie, že turbína je znova na takzvanom natáčacom režime. Českí i zahraniční odporcovia Temelína okamžite zareagovali: udalosť považujú za nebezpečnú. "Je to nezmysel. Toto tvrdenie je ďalšou súčasťou kampane proti Temelínu," povedal hovorca českého Štátneho úradu pre jadrovú bezpečnosť (SÚJB) Pavel Pittermann. "Zachvelo sa iba jedno z ložísk na nízkotlakovom dielci," dodal.

Poverenec hornorakúskej vlády Radko Pavlovec vyhlásil, že má správy o tom, že sa pri skúškach odtrhol prívod oleja. "Mám v elektrárni 3 spoľahlivých informátorov. Hovoria, že prívodné potrubie pary má opäť niekoľko trhlín spôsobených vibráciami," uviedol R. Pavlovec.

Stiahnutie turbíny na minimálny výkon síce v stredu potvrdil aj hovorca SÚJB Pavel Pittermann, zároveň však dodal, že skúšky mali štandardný priebeh. "Rozhodne odmietam termín vibrácie a správy o odtrhnutí prívodu oleja. Diagnostické prístroje signalizovali chvenie, ktoré spôsobilo voľné ložisko v jednej časti turbíny. Vyvažovanie je bežné u každej turbíny," upozornil hovorca úradu.

Únik oleja napriek tomu priznala Škoda Energo, ktorej technici sa snažia o rozbehnutie turbíny už niekoľko mesiacov. Po 4 hodinách nočných skúšok, ktoré skončili hodinovou prevádzkou kolosu v režime 3 000 otáčok za minútu, im totiž prístroje signalizovali opäť chvenie prekračujúce toleranciu. Turbína v tej chvíli vyrábala 100 megawattov elektriny.

Podľa Václava Broma z tlačového oddelenia elektrárne v stredu obsluha stabilizovala výkon reaktora na režim prvého stupňa a 2,5 % výkonu. "Zatiaľ nedokážeme odhadnúť, kedy znova začneme roztáčať turbínu na vyšší výkon," dodal V. Brom.

* bam gl

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  7. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  10. Kam do tepla v januári?
  1. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  5. Alarica – new business project in the market of shoes
  6. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  7. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  8. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  9. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  10. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 15 268
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 692
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 265
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 1 997
  5. Kam do tepla v januári? 1 756
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 394
  7. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 1 333
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 306
  9. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 898
  10. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 888

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Prečo sa Česi rozhodli vyhodiť vlastnú krajinu do povetria

Voliči Mariana Kotlebu a Miloša Zemana sa hnevajú na 21. storočie.

Neprehliadnite tiež

Ľudí bez práce je zas o čosi menej, nezamestnanosť klesla na 5,94 percenta

Od konca minulého roka je na Slovensku bez práce historicky najmenej ľudí od vzniku republiky.

RegioJet odvezie viac ľudí, na trase medzi Bratislavou a Komárnom pridal sedadlá

RegioJet v súčasnosti prepravuje na trase medzi Bratislavou, Dunajskou Stredou a Komárnom približne 2,7 až 3 milióny cestujúcich.

Odborári z KOVO v trnavskej automobilke odmietli Moderné odbory pre výroky jeho predsedu

Rozbuškou konfliktu malo byť vyjadrenie Smolinského na sociálnej sieti, v ktorom mal napadnúť odborový zväz KOVO ako celok.

Štát nakoniec nekúpi podiel v Štvorke, SIM-karty začne predávať aj mimo pôšt

Slovenská pošta mala predkupné právo na 20 percent akcií Swan Mobile, nakoniec ho nevyužije.