99 ťažila z veľmi lukratívnych dodávok kolkovaných zápaliek do tejto krajiny. Na dominikánskom trhu však začal pôsobiť miestny výrobca a sušická firma prišla o odbyt.
"Výpadok sa postupne podarilo nahradiť inými zámorskými trhmi. Tie však vzhľadom na konkurenciu nechceme spresňovať," uviedol generálny riaditeľ zápalkárne Stanislav Bojanovský. Solo vlani dosiahlo výnosy 160,8 milióna Kč, čo je takmer o 15 miliónov Kč menej ako v roku predchádzajúcom. Zisk firmy bol vlani 330 000 Kč. Ešte v roku 1999 pritom spoločnosť vykázala zisk 1,3 milióna Kč. Na výsledkoch sa rozhodujúcou mierou podieľal export, ktorý tvoril zhruba 70 % tržieb.
Na českom trhu sa firma stretáva s konkurenciou zápaliek z krajín bývalého Sovietskeho zväzu. "Ich podiel na domácom trhu je asi 6 %," uviedol hovorca firmy Jiří Janoušek.