Loď typu Leda je jedným z troch plavidiel, na ktoré poskytla vláda SR štátnu záruku. Úverovú tranžu vo výške 29,5 milióna DEM realizuje Eximbanka. Podľa slov viceguvernéra Eximbanky Martina Petrička využitie finančných prostriedkov ako aj plnenie harmonogramu výstavby týchto troch plavidiel sleduje banka priebežne. Konštatoval, že harmonogram výstavby je plnený, lode budú do plánovaného termínu hotové a nemali by nastať žiadne negatívne dopady na splnenie štátnej záruky. Výrobný riaditeľ SLKB Jozef Žucha zdôraznil, že teleso plavidla bolo v podmienkach rozbehu výroby novej firmy vyrobené v rekordne krátkom čase v neštandardných podmienkach.
Slovenské lodenice Komárno, a. s., Bratislava (SLKB), ktoré začali prijímať prvých pracovníkov v marci tohto roka, zamestnávajú už 860 ľudí. Vo výrobných halách súbežne pokračujú práce na ďalších dvoch plavidlách typu NL Weser, ktoré sú rozpracované na 54 a 18 %.
Plavidlo, ktoré dnes vytiahli z haly, je dlhé 86,4 metra, široké 13 metrov a vysoké 7,1 metra. Hmotnosť oceľovej konštrukcie telesa, ktoré je konštruované na plavbu v ľadovej triešti, dosahuje 1200 ton. Hrúbka jej plechov je od 10 do 16 milimetrov, v najnamáhanejších častiach až do 21,5 milimetra. Na plavidle odpracovali 92 tisíc normohodín, loď je rozpracovaná na 84,5 %. Podľa stavebného harmonogramu bude toto plavidlo s nosnosťou 3500 ton pre nemecké rejdárstvo Rohden Hamburg odovzdané do konca januára 2002. Práce, ktoré na lodi robia v Komárne, budú ukončené do 15. decembra.
(1 DEM = 21,935 SKK)
Upozornenie:
Obrazová redakcia TASR vydá k tejto správe fotoreportáž.
* lv pop nel
* * *